Užsienio kalbos ir dalyko sinergija
Projektas „UŽSIENIO KALBOS IR DALYKO SINERGIJA“
Susidomėjimą integruotu dalyko ir kalbos mokymu Europos Komisija išreiškė jau 2004–2006 m. kalbų mokymosi ir įvairovės skatinimo veiksmų plane, pabrėždama, kad šiuo metodu siekiama plėtoti tiek mokomojo dalyko, tiek kalbos, kuria šio dalyko mokoma, žinias bei gebėjimus. 2001-2006 m. Lietuvoje pilotuoti du bandomieji projektai iniciavo pradines IDKM (integruoto dalyko ir kalbos mokymo) įgyvendinimo gaires bei parodė, kad labiausiai IDKM įdiegimui kliudo kvalifikuotų mokytojų, kokybiškos mokymo medžiagos trūkumas, teisiniai apribojimai ir didelės šio mokymo metodo įgyvendinimo išlaidos. Be to, dar labai reikalingas pačių mokytojų, mokinių, mokyklos administracijos, mokinių tėvų ar globėjų švietimas apie IDKM svarbą šiuolaikinėje ES mokymo/si erdvėje.
2011 m. – 2013 m. VDU UKI vykdytas ES Struktūrinių fondų paramos projektas UŽSIENIO KALBOS IR DALYKO SINERGIJA, pagal priemonę „Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“ suteikė galimybę tęsti jau nuo 2001 m. Lietuvoje vykdomas iniciatyvas IDKM igyvendinimui Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose. Projekto metu 121 mokytojas iš Kauno, Alytaus ir Šiaulių bendrojo lavinimo mokyklų tobulina anglų, vokiečių arba prancūzų kalbos komunikacinę kompetenciją, ugdo dalyko leksikos užsienio kalba taikymo gebėjimus, kad galėtų sėkmingai atnaujinti ugdymo turinį bei įgyvendinti IDKM, integruojant inovatyvias technologijas, mokymosi strategijas ir aktyviuosius metodus į dalyko mokymo/si procesą.
Trumpai apie projektą
Projektas UŽSIENIO KALBOS IR DALYKO SINERGIJA
PROJEKTO KODAS NR. VP1-2.2-ŠMM-05-K-02-02
ES Struktūrinių fondų parama iš 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-05-K priemonės „Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“.
Projekto koordinatorius: VDU Užsienio kalbų centras
Projekto partneriai: Alytaus profesinio rengimo centras, Kauno Jėzuitų gimnazija, Kauno pedagogų kvalifikacijos centras, Šiaulių Didždvario gimnazija, Šiaulių universitetas.
Projekto trukmė
2011 m. rugpjūtis – 2013 m. liepa
Tikslinė grupė
121 mokytojas iš Kauno, Alytaus ir Šiaulių bendrojo lavinimo mokyklų.
Projekto tikslas
Projekto tikslas – atnaujinti bendrojo lavinimo mokyklų mokymo programų dėstymo metodus, taikant integruotą dalyko ir užsienio kalbos mokymą.
Projekto uždaviniai
- tobulinti mokytojų integruoto dalyko ir kalbos mokymo kompetencijas,
- diegti integruotą dalyko ir užsienio kalbos mokymą bendrojo lavinimo mokyklose.
Projekto veiklos
- IDKM mokytojų bendrosios ir dalykinės užsienio kalbos komunikacinių bei IDKM didaktinės kompetencijų tobulinimas,
- seminarai-diskusijos su mokyklos bendruomene apie IDKM metodiką bei naudą,
- pasiruošimas įgyvendinti IDUKM,
- praktinis integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymo metodų taikymas.
Laukiami rezultatai
Įgyvendinus projekto veiklas, tikslinės grupės nariai:
- patobulins kalbinę (anglų, vokiečių arba prancūzų kalbos) komunikacinę kompetenciją,
- sustiprins dalyko leksikos užsienio kalba gebėjimus,
- atnaujins ugdymo turinį,
- įgyvendins IDKM, integruojant IKT, mokymosi strategijas ir aktyviųjų metodų taikymą, į dalyko mokymo/si procesą.
Projektas yra įdomus ir naudingas mokiniams, nes bus sukurtos netradicinės mokymosi aplinkos ir situacijos, kuriose jie taps aktyviais, kūrybingais ir motyvuotais mokymosi proceso dalyviais.
Projekto baigiamoji konferencija
Metodinės knygos
- Bendrosios kalbos (anglų, vokiečių ir prancūzų) komunikacinės kompetencijos tobulinimas
- Integruoto dalyko ir užsienio kalbos (anglų, vokiečių ir prancūzų) mokymo didaktinių kompetencijų ugdymas
- Dalykinės užsienio kalbos (anglų, vokiečių ir prancūzų) kompetencijos tobulinimas
Mokomoji medžiaga
Metodinė medžiaga praktiniam ir tęstiniam IDUKM taikymui: