Studentų kalbų konferencija „Tobulėkime kartu: kurkime naujojo šimtmečio universitetą!” 2024

Balandžio 12 dieną įvyko trečioji studentų kalbų konferencija „Tobulėkime kartu: kurkime naujojo šimtmečio universitetą“. Kartu tai pirmoji tarptautinė konferencija, nes dalyvavo ir studentai iš Bulgarijos, Ispanijos, Ukrainos ir Baltarusijos. Plenariniame posėdyje pranešimą „Artificial intelligence in language learning: tools, tips and tricks“ skaitė Dr. Martina Paradiž iš Primorskos universiteto Slovėnijoje. Ji supažindino su dirbtinio intelekto galimybėmis mokantis kalbos ir sudomino visus klausytojus. Ši aktuali tema bei diskusija įkvėpė ir lydėjo studentus visos konferencijos metu.

Konferencijos tikslas – tobulinti kalbos įgūdžius, dalintis profesinėmis žiniomis, skatinti daugiakalbystę bei daugiakultūriškumą. Pranešėjai ne tik nustebino puikia akademine anglų kalba, bet ir savo studijuojamo dalyko išmanymu, noru bendradarbiauti, lyderiauti bei spręsti globalias problemas. Pranešimai buvo skaitomi trijose sekcijose: kalbos mokymasis ir edukologija, fizinė ir psichologinė gerovė bei ekonomikos tendencijos.

Sekcijoje „Edukologija. Kalbos mokymas(is)“ (moderatorė – UKI lektorė Vaida Misevičiūtė) dalyvavo penki pranešėjai iš VDU ir partnerinių užsienio universitetų. Pranešimuose buvo atkreiptas dėmesys į kalbų mokymosi subtilybes, poreikį būti daugiakalbiu bei išlikti kūrybingu ir nepasiklysti dirbtinio intelekto siūlomuose labirintuose. Pranešimų temos puikiai atspindėjo šiandienines problemas ir klausimus, kurie neramina ne tik dėstytojus, bet ir studentus, tad puikūs pristatymai įtraukė auditoriją į gyvą diskusiją.

Sekcijoje „Fizinė ir psichologinė gerovė“ (moderatorė – UKI lektorė Aušra Jankauskaitė) dalyvavo keturios pranešėjos iš VDU ir Sofijos Saint Kliment Ohridski universiteto (Bulgarija). Pranešimuose buvo nagrinėjamos žmonių psicholognės problemos bei geros savijautos klausimai, ypač aktualūs studentams: pilnaverčio miego trūkumas ir jo priežastys, kvėpavimo technikos, padedančios įveikti stresą. Ypatingo dėmesio sulaukė Psichologijos fakulteto studentės pranešimas apie užsisvajojimo būseną, kartais bylojančią apie rimtesnes psichinės sveikatos problemas. Pažymėtina, kad beveik visuose pranešimuose buvo pristatyti pačių autorių atlikti tyrimai, o rezultatai atskleidė šių problemų svarbą.

Sekcijoje „Ekonomikos tendencijos” (moderatorė – dr. Jurgita Macijauskaitė-Bonda) perskaityti penki VDU ir partnerinių užsienio universitetų studentų pranešimai anglų kalba. VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto studentės Urtė Endriukaitytė ir Lika Varshanidze pristatė tyrimą, kuriame lygino, kaip Covid-19 paveikė verslą Lietuvoje ir Sakartvele. Aidos Bulatovos pranešime daug dėmesio skirta inovacijoms finansų srityje, o Sofijos Saint Kliment Ohridski universiteto (Bulgarija) studentas Aleksander Hristov apžvelgė Šengeno zonos realijas. Daug susidomėjimo sulaukė VDU studentų Cheng-Yun Su, Oksanos Iščenko ir Žygimanto Gusto apžvalginis pranešimas apie japonų kino pramonę, o sekciją užbaigė VDU Humanitarinių mokslų fakulteto istoriko Jokūbo Vasiliūno pranešimas, kuriame jis pristatė atliktą tyrimą apie tai, kiek respondentai pažįsta Kauną ir jo istoriją.

Dėmesio sulaukė ir mažiau pažengę, kalbų A1-B1 lygiu besimokantys, studentai. Jie buvo kviečiami kurti komiksus tema ,,Mokausi kalbos”. Dalyviai turėjo kuo kūrybiškiau bei išradingiau perteikti situacijas apie kalbos mokymąsi, nesusikalbėjimą, kultūrinius skirtumus, viską, kas kelia šypseną ir atskleidžia kalbos mokymosi malonumus ir iššūkius. Konkurse dalyvavo penki moksleiviai ir viena studentė, besimokantys vokiečių, ispanų bei prancūzų kalbų. Pažymėjimais bei VDU dovanėlėmis apdovanoti pirmos (S. Daukanto gimnazijos), antros (S. Daukanto) ir trečios (VDU bei VDU ,,Atžalyno” progimnazijos) vietos nugalėtojai. Moksleiviai komiksuose šmaikščiai pademonstravo kalbos žinias, papasakojo, jog kalbos galima mokytis ir iš animacinių filmukų, o studentė skatino gilinti kalbų žinias, atskleisdama pavojus, kylančius netaisyklingai pavartojus tą patį žodį Ispanijoje bei Venesueloje.