VDU Užsienio kalbų instituto dėstytojos dalyvavo tarptautinėje konferencijoje RTU Liepojos akademijoje
2025 m. lapkričio 27–28 d. Vytauto Didžiojo universiteto Užsienio kalbų instituto dėstytojos dalyvavo 30-ojoje tarptautinėje mokslinėje konferencijoje “The Word: Aspects of Research”, vykusioje RTU Liepojos akademijoje. Renginys buvo skirtas Liepojos 400 metų jubiliejui ir subūrė kalbininkus, vertimo, edukologijos bei tarpdisciplininių tyrimų ekspertus iš Baltijos ir kitų Europos šalių.
VDU UKI tyrėjos pristatė bendrą mokslinį pranešimą „AI in English Language Learning: Student Perceptions, Practices, and Pedagogical Implications“, parengtą Aurelijos Čėgytės, Astos Balčiūnaitienės, Linos Abraitienės ir Vaidos Misevičiūtės. Pranešime analizuota, kaip universitetų studentai suvokia ir naudoja dirbtinio intelekto (DI) įrankius mokydamiesi anglų kalbos, kokius privalumus ir ribotumus jie įvardija, bei kokias pedagogines įžvalgas tai suteikia aukštojo mokslo dėstytojams.
Tyrimo metu išryškėjo keli svarbūs aspektai: Dauguma studentų DI naudoja epizodiškai, dažniausiai vertimui, gramatikos paaiškinimams ar teksto generavimui. Specializuotų kalbos mokymosi įrankių žinomumas yra ribotas, o tarpinės ir pažengusios sąveikos su DI (pvz., kalbėjimo chatbotai, tarimo analizė) beveik nenaudojamos. Pedagoginiu požiūriu būtina stiprinti studentų gebėjimą kritiškai vertinti DI pateikiamą informaciją, skatinti etišką ir sąmoningą naudojimą, akcentuoti DI taikymą ne tik rašytinei, bet ir žodinei kalbos praktikai.
Konferencijoje taip pat vyko diskusijos apie kalbos tyrimų kryptis, žodžio vartoseną įvairiuose kontekstuose, tarpdisciplininius metodus ir šiuolaikinių technologijų vaidmenį lingvistikoje. Renginys atliko svarbią funkciją stiprinant mokslinį bendradarbiavimą Baltijos regione ir atveriant naujas partnerystes būsimiems projektams.
Dalyvavimas konferencijoje patvirtino VDU UKI įsipareigojimą aktyviai dalyvauti tarptautinėje akademinėje bendruomenėje, skleisti tyrimų rezultatus ir prisidėti prie inovatyvių kalbos mokymo ir mokymosi praktikų kūrimo.