Language policy in the European Union |
LATIN LANGUAGE: A CONTEMPORARY LANGUAGE FOR CONTEMPORARY EUROPE |
Andrea Bernini |
University of Parma, Italy |
VERS UNE DIDACTIQUE DU FLE PLURILINGUE ET AUTONOMISANTE A L’UNIVERSITE? LE CAS DE LA LETTONIE |
Jonathan Durandin |
Université de Franche-Comté, France |
LIETUVIŲ KALBOS POLITIKA NAUJŲJŲ TECHNOLOGIJŲ PASAULYJE |
Kathrin Habereder |
Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Germany |
DISINTEGRATION OF EX-SERBO-CROAT LANGUAGE: BOSHNJAK IDENTITY AND BOSNIAN LANGUAGE |
Vladislav Sotirovic |
Mykolas Romeris University, Vytautas Magnus University, Lithuania |
LITHUANIA: PERSPECTIVES FOR (REAL) MULTILINGUALISM |
Ineta Dabašinskienė, Violeta Kalėdaitė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
KALBŲ POLITIKA VILNIAUS UNIVERSITETE |
Nijolė Bražėnienė |
Vilnius University, Lithuania |
PLURILINGUISME IL Y A CINQ MILLE ANS |
Vita Valiukienė |
Vilnius University, Lithuania |
SOCIOLINGUISTIC ASPECTS OF LAW ON INSTITUTIONS OF HIGHEREDUCATION IN LATVIA: RECENT DISCUSSIONS |
Ina Druviete |
University of Latvia |
KALBŲ PEDAGOGŲ ASOCIACIJŲ VAIDMUO TOBULINANT DAUGIAKALBYSTĘ EUROPOJE |
Eglė Šleinotienė |
Language Teachers’ Association of Lithuania, Lithuania |
Multilingual competence development in higher education |
DEVELOPING STUDENTS’ MOTIVATION IN BLENDED LEARNING OF ENGLISH |
Vytautė Daugėlaitė
Aušra Jankauskaitė
Vaida Sabaliauskienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
BLENDED LEARNING IN LANGUAGE CLASSROOMS: STUDENTS’ ATTITUDES AND EXPECTATIONS |
Vilma Bijeikienė
Daiva Pundziuvienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
BARRIERS TO ACADEMIC LISTENING: RESEARCH PERSPECTIVES |
Aušra Stepanovienė |
Mykolas Romeris University, Lithuania |
ACADEMIC LISTENING IN FOREIGN LANGUAGES: LEXICAL PROCESSING OF SPOKEN TEXTS IN SPECIALTY |
Inese Ozola |
Latvia University of Agriculture, Latvia |
MOTIVER A APPRENDRE LES LANGUES ETRANGERES AVEC LES METHODES ACTIVES |
Daina Kazlauskaitė
Jūratė Andriuškevičienė
Svetlana Rašinskienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
THE IMPORTANCE OF LEARNING FOREIGN LANGUAGES IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS |
Irena Vankevič |
Vilnius University, Lithuania |
A GREAT REVERENCE FOR EARTH : TEACHING GREEN COMMUNICATION IN THE ENGLISH CLASSROOM |
Larisa Voronova |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
ENCYCLOPEDIC INFORMATION IN ENGLISH DICTIONARIES |
Piotr Wnęk
Brigita Bendoraitytė- Vnęk |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
ENHANCING LEARNER MOTIVATION IN ENGLISH LANGUAGE CLASSES |
Diana Ribikauskienė
Saulius Skučas |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
NÄHE’ ALS KRITERIUM BEI MEDIENGESTÜTZTEN DIDAKTISIERUNGEN FÜR DEN SPRACHUNTERRICHT |
Hans W. Giessen |
Saarland University, Germany |
ENSEIGNER LE FRANÇAIS SUR OBJECTIFS SPÉCIFIQUES DANS LES GROUPES HÉTÉROGÈNES |
Svetlana Kosova |
Vilnius University, Lithuania |
VOIES DE LA REFORMULATION: DE LA REFORMULATION À L‘ORAL À LA REFORMULATION À l‘ÉCRIT |
Daiva Repeikaitė- Jarmalavičienė |
Vilnius University, Lithuania |
PROJEKTAS E-NORDISK: ATSILIEPIANT Į VISUOMENĖS POREIKIUS |
Ugnius Mikučionis |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
FRAZEOLOĢISMU APGUVE AUGSTĀKAJĀ IZGLĪTĪBĀ: LINGVOKULTUROLOĢISKAIS ASPEKTS |
Velga Laugale |
Liepaja University, Latvia |
FONĒTISKO LĪDZEKĻU APGUVES SPECIFIKA DAUDZVALODĪBAS APSTĀKĻOS |
Dzintra Šulce |
Liepaja University, Latvia |
AUKŠTOSIOS MOKYKLOS ABSOLVENTŲ KALBINIAI PASIEKIMAI DAUGIAKALBYSTĖS ASPEKTU |
Virginija Tuomaitė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
PIRMOSIOS STUDIJŲ PAKOPOS STUDENTŲ BENDROSIOS ANGLŲ KALBOS PASIEKIMAI |
Virginija Tuomaitė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
FOREIGN LANGUAGE TEACHING/LEARNING – MEANS OF FOSTERING LIBERAL EDUCATION IN A TECHNOLOGICAL UNIVERSITY |
Jolita Horbačauskienė
Saulė Petronienė |
Kaunas University of Technology, Lithuania |
ENSEÑANZA DEL ESPAÑOL EN LITUANIA:LA SITUACIÓN ACTUAL EN EL SISTEMA DE ENSEÑANZA REGLADO |
Inga Papšytė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
ERRORES HABITUALES DE LOS ESTUDIANTES LITUANOS DE ESPAÑOL YMEDIOS PARA EVITARLOS |
Alfonso Rascón Caballero |
Vilnius University, Lithuania |
LINGU@NET WORLD WIDE: OVER 5,000 RESOURCES IN OVER 40 LANGUAGES |
Olga Medvedeva |
Public Service Language Centre, Lithuania |
DYNAMICS OF PLURILINGUAL COMPETENCE DEVELOPMENT AT VMU IN 2001-2011 |
Nemira Mačianskienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
DaF – UNTERRICHT AN DER VYTAUTAS
MAGNUS UNIVERSITÄT: GESTERN, HEUTE, MORGEN |
Jūratė Andriuškevičienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
LATVIEŠU VALODA KĀ IZVĒLES SVEŠVALODA LIETUVĀ |
Daiva Puškoriutė-Ridulienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
LA ENSEÑANZA DEL ESPAÑOL EN LA UNIVERSIDAD VYTAUTAS MAGNUS:PRINCIPALES TENDENCIAS |
Rima Sabaliauskienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
Multilingualism for economic competitiveness |
KALBINIŲ, INFORMACINIŲ – KOMUNIKACINIŲ TECHNOLOGIJŲ, VERSLUMO IR KITŲ ĮGŪDŽIŲ PLĖTOJIMAS |
Jurgita Cvilikaitė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
THE POWER OF THE TEAM OR WHEN DOES WORKING TOGETHER WORK? |
Angelė Vaitekūnaitė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
LATVIAN TEXTBOOKS FOR SOCIAL INTEGRATION |
Ērika Pičukāne |
University Latvian, Latvia |
AN ACCOUNT OF HOW LANGUAGE LEARNING FOR IMMIGRANTS IS ORGANISED IN NORWAY |
Aušra Ludvigsen |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
ENGLISH AS A LINGUA FRANCA IN MULTILINGUAL BUSINESS COMMUNICATION SETTINGS |
Edita Bartnikaitė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
ACQUISITION OF SOCIAL COMPETENCES THROUGH ADULTS LEARNING FOREIGN LANGUAGES |
Asta Balčiūnaitienė
Jovita Daukšytė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
LATVIEŠU VALODAS MĀCĪBU GRĀMATAS SOCIĀLAJAI INTEGRĀCIJAI |
Ērika Pičukāne |
Latvias Universitāte, Latvia |
Multilingualism and intercultural dialogue |
DAUGIAKALBYSTĖ LDK: REALIJOS, POLITIKA, ŽAIDIMAI |
Sigitas Lūžys |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
SOCIO-CULTURAL ASPECTS OF TECHNICAL WRITING IN MULTILINGUAL SETTINGS |
Irina Orlova |
Latvia University of Agriculture, Latvia |
KULTŪRINIO ELEMENTO SVARBA SVETIMŲ KALBŲ MOKYME(SI) |
Rima Sabaliauskienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
EUROPEAN DIMENSION AND MULTILINGUAL FUNCTIONING IN HIGHER EDUCATION: ERASMUS STUDENTS` EXPERIENCE |
Vilhelmina Vaičiūnienė
Daiva Užpalienė |
Mykolas Romeris University, Lithuania |
ROMANŲ (ISPANŲ, ITALŲ) KALBŲ DĖSTYMO YPATUMAI LIETUVOJE: „LINGUE ROMANZE“ ATVEJIS |
Ana Klementjevienė
Inga Papšytė |
VŠĮ Lingue Romanze, Vytautas Magnus University, Lithuania |
AR FILMAI SU SUBTITRAIS PADEDA MOKANT IR MOKANTIS SVETIMŲJŲ KALBŲ? |
Aušra Valančiauskienė
Elvyra Petrašiūnienė |
Vilnius University, Lithuania |
KINŲ KALBOS MOKYMO IR MOKYMOSI STRATEGIJA |
Veslav Kuranovič |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
VERS UN CORPUS DE LA PRESSE FRANCOPHONE ARABE ET OUEST-AFRICAINE |
Loic Boizou |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
READING THE BIBLE AS A SOURCE FOR LEXICAL AND SOCIO-CULTURAL COMPETENCE DEVELOPMENT |
Marija Krunkaitytė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
ITALŲ KALBOS INDĖLIS Į DABARTINĖS LIETUVIŲ KALBOS LEKSIKĄ |
Stefano Lanza |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
ARABŲ KALBA IR KULTŪRA DAUGIAKALBĖJE EUROPOS ERDVĖJE |
Jonas Laurinaitis |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
LIETUVIŲ KALBA JOGAILAIČIŲ UNIVERSITETE: ISTORIJA IR DABARTIS |
Greta Lemanaitė |
Jagiellonian University, Poland |
NAUJOSIOS GRAIKŲ KALBOS MOKYMAS / MOKYMASIS KRYPTINGOS(TARP)KULTŪRINĖS REFLEKSIJOS KONTEKSTE |
Sigita Morkevičienė |
Vytautas Magnus University, Lithuanian University of Health Sciences, Lithuania |
COMUNICACIÓN NO VERBAL EN EL AULA |
Ruth Murias Román |
Vilnius University, Lituania |
PROPUESTAS PERE EL USO DE LAS
CANCIONES EN LA CLASE DE ESPAÑOL |
Jordana González Cruz |
Vilnius University, Lituania |
LATVIŲ KALBA – VALSTYBINĖS KALBOS ORIENTYRAS |
Alvydas Butkus
Violeta Butkienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
PLAYFUL STRATEGIES IN TEACHING PORTUGUESE |
Nuno Guimarães |
Embassy of Portugal, Vytautas Magnus University, Lithuania |
SUBTITLED FILMS IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING AND LEARNING |
Ligita Judickaitė-Pašvenckytė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
CLIL |
INTEGRIERTES FREMDSPRACHEN- UND SACHFACHLERNEN AUS DER SICHT DER STUDIERENDEN |
Giedrė Paurienė |
Mykolas Romeris University, Lithuania |
AR ĮMANOMAS DVIKALBIS MOKYMAS/IS LIETUVOJE: IŠŠŪKIAI IR PERSPEKTYVOS |
Laura Čubajavaitė
Aušra Rutkienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
IKT PANAUDOJIMAS INTEGRUOJANT KALBOS IR DALYKO MOKYMĄ |
Daiva Pundziuvienė
Vilma Bijeikienė
Lina Danutė Zutkienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
KAIP MOTYVUOTI LIETUVOS BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ IR PROFESINIO RENGIMO CENTRŲ MOKYTOJUS MOKYTIS UŽSIENIO KALBŲ TAM, KAD JIE GALĖTŲ DĖSTOMO DALYKO UŽSIĖMIMUS VESTI NE GIMTĄJA KALBA? |
Virginija Bartusevičienė
Ramunė Ilgunaitienė |
Vytautas Magnus University, Lithuania |
TEKSTO KOMPETENCIJOS UGDYMAS INTEGRUOTO DALYKO IR KALBOSMOKYMO/-SI PAMOKOSE |
Aina Būdvytytė-Gudienė
Reda Toleikienė |
Šiauliai University, Lithuania |
ŠIAULIŲ DIDŽDVARIO GIMNAZIJOS
IDUKM (CLIL) PATIRTIS |
Rūta Alminienė |
Šiauliai Didždvaris gymnasium, Lithuania |