Dalykas |
DARBAI IR TECHNOLOGIJOS |
||
Kiti dalykai |
• Automobilizmas; • Anglų kalba; • Neformalusis ugdymas. |
||
Modulis/ Tema |
MECHANINĖS PAVARŲ DĖŽĖS TECHNINĖ PRIEŽIŪRA IR REMONTAS / MANUAL TRANSMISSION REPAIR AND MAINTENANCE |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta prezentacija, atlikdami praktines ir komunikacines užduotis, dirbdami individualiai bei grupėmis, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažins su pavarų dėžės konstrukcija. Turės galimybę pasvarstyti, kuriose pasaulio šalyse labiau paplitusi mechaninė, o kuriose automatinė pavarų dėžė. |
||
Mokymo/si metodai |
Informacijos analizė, savarankiškas darbas, klausimai-atsakymai. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Parama mokytojui; • Padalomoji medžiaga mokiniams; • Kompiuteris, multimedija, internetas; • Vaizdo įrašas ”How to change your manual transmission fluid“. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą). 2. Padalomosios medžiagos paruošimas. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Skaidrės: terminų ir pagrindinės pamokos informacijos pristatymas (Priedas1). 2. Padalomoji medžiaga (Priedas2). 3. Mokomasis vaizdo įrašas anglų kalba ”How to change your manual transmission fluid“ mokinius supažindina su mechaninės pavarų dėžės tepalų keitimo eiga ir pagrindiniais angliškais terminais parodomuoju metodu. |
1. Internetinis žodynas su pagrindinių automobilizmo terminų paaiškinimais. 2. Papildomų automobilizmo terminų žodynėliai ir praktinės užduotys temomis Driving and Traffic ir Traffic Accidents. |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Mokytojas užrašo ant lentos pamokos pavadinimą „Mechaninės pavarų dėžės techninė priežiūra ir remontas“ ir paklausia mokinių, ar žino bent vieną temoje pateiktą žodį angliškai. | 1. Mokiniai stengiasi prisiminti jiems žinomus angliškus automobilizmo terminus ir bando suformuluoti temos pavadinimą angliškai. | ||
2. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 2. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą ir kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius ir dalyko pamokos uždavinius. | ||
3. Mokytojas pristato pagrindinius angliškus terminus skaidrėje arba užrašo ant lentos. | 3. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo angliškus raktinius žodžius, bando juos paaiškinti angliškai arba verčia į lietuvių kalbą ir stengiasi juos įsiminti. | ||
4. Mokytojas pateikia informaciją skaidruolėse, ją aptaria, apibendrina. | 4. Mokiniai išklauso mokytojo ir pateikia klausimus. | ||
5. Mokytojas demonstruoja, kaip naudotis elektronine duomenų baze „AutoData“, kur surasti reikiamą informaciją. | 5. Mokiniai stebi, kaip naudotis elektronine duomenų baze „AutoData“ ir praktiškai bando atlikti tai patys. | ||
6. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą. | 6. Mokiniai analizuoja padalomąją medžiagą savarankiškai. | ||
7. Pateikiami kontroliniai klausimai: mokiniai turi įvardinti ar apibūdinti savais žodžiais schemoje nurodytus konstrukcinius elementus (anglų kalba). | 7. Mokiniai atsakinėja į mokytojo užduotus kontrolinius klausimus. | ||
8. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados, pateikiami teisingi atsakymai. | 8. Mokiniai pasitikrina teisingus atsakymus. | ||
9. Mokinių įvertinimas: kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 9. Žymisi pastabas, įvertinimus. | ||
10. Mokytojas suformuluoja namų darbų užduotį: surasti informacijos internetinėje erdvėje mokytojo pateiktomis temomis ir paruošti trumpą pristatymą anglų kalba. | 10. Mokiniai užsirašo namų darbų užduoties reikalavimus ir vertinimo kriterijus. | ||
11. Refleksija. | 11. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Dalyko informacija glausta, kalbama tik apie esminius dalykus. To gali nepakakti pilnesniam dėstomo dalyko turinio atskleidimui. 2. Daug terminų anglų kalba. 3. Darbo su elektronine duomenų baze „AutoData“ įgūdžių stoka. |
1. Savarankiškas mokymasis ir informacijos analizė. 2. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant vertimus į lietuvių kalbą. Papildomas mokymasis savarankiškai pagal pamokoje pateiktą informaciją. 3. Savarankiškas elektroninės duomenų bazės „AutoData“ analizavimas ir darbas su ja. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Formuojamasis vertinimas. 19 kontrolinių klausimų: 15 ir daugiau teisingų atsakymų – 5 balai, 10 -15 teisingų atsakymų – 4 balai. Mažesnis teisingų atsakymų skaičius į formuojamąjį vertinimą neįtraukiamas. Teisingais atsakymais laikomi tie, kurių prasmė yra teisinga. Vertinimas į dienyną įrašomas turint du kriterijus atitinkančius formuojamojo vertinimo rezultatus. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Privaloma: surasti informacijos internetinėje erdvėje žemiau pateiktomis temomis ir paruošti trumpą pristatymą anglų kalba: |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Mindaugas Sapežinskas, Alytaus profesinio rengimo centras; Naudoti šaltiniai: |