Dalykas

ISTORIJA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

Prancūzų kalba

 

Modulis/ Tema

PIRMASIS PASAULINIS KARAS – TOTALINIS KARAS

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

 

Kalbiniai uždaviniai

Remdamiesi savo žiniomis, vadovėlio tekstu bei vaizdiniais ir rašytiniais istoriniais šaltiniais dirbdami individualiai bei poromis mokiniai gebės:

  • papasakoti lietuviškai teksto esmę;
  • atsakyti prancūziškai į pateiktus klausimus.

Dalyko uždaviniai

  • nurodyti Pirmojo pasaulinio karo strategines ir technines naujoves;
  • pagal nurodytus kriterijus apibūdinti Pirmojo pasaulinio karo pasekmes individo ir visuomenės gyvenimui;
  • išvardinti prancūziškai Pirmojo pasaulinio karo priežastis, pagrindinius etapus ir pasekmes.

Kultūra, pažinimas

Pamokos metu mokiniai lavins skaitymo ir teksto suvokimo įgūdžius, kritiškai analizuos originalų istorinį šaltinį.

Mokymo/si metodai

Savarankiškas darbas, teksto ir vaizdinės medžiagos analizė, darbas poromis, diskusija.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Prancūzijos kareivio atsiminimai apie Verdeno mūšį;
• Multimedija.

Pasirengimas pamokai

1. Perskaityti vadovėlio tekstą apie Karo frontus 1914-1917 m.
2. Padalinamos atskiros šaltinio dalys prancūzų kalbą besimokantiems moksleiviams.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Žodžių sąrašas.
2. Lingvistinis priminimas.
3. Klausimų sudarymo lentelės.
4. Vertinimo kriterijai.

Aktyvių žodžių sąrašas:
La Première Guerre mondiale, la bataille de Verdun, les lieux stratégiques, les champs de bataille, l’armistice, la guerre de tranchées, assassinerm la vengence, ruiné, la dette.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

 

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Aptariami raktiniai žodžiai.
1. Namų darbų patikra: raktinių žodžių reikšmių aptarimas klasėje.
2. Pateikiami diskusiniai klausimai moksleivių iš anksto perskaitytam istoriniam šaltiniui prancūzų kalba.
  • Kuo skiriasi verstas pirminis šaltinis nuo pirminio šaltinio originalo kalba?
  • Kaip istorinius tekstus vadovėlyje papildo pirminiai šaltiniai?
  • Kokie yra pirminio šaltinio privalumai ir trūkumai?
2. Atsako į klausimus, diskutuoja.

3. Pasiūlomas prancūziškas tekstas (Pamokos medžiaga), primenantis I-ojo pasaulinio karo didžiuosius etapus, jo priežastis ir pasekmes. Kviečiama diskutuoti. 3. Diskusija lietuvių kalba su likusia klasės dalimi apie nagrinėjamą istorinį šaltinį. Prancūzakalbiai moksleiviai skaito prancūzišką tekstą ir atsako į klausimus, pateiktus po tekstu. Prancūzų kalbą mokantys moksleiviai lietuviškai  pristato atsiminimus apie Verdeno mūšį.
4. Pateikiama video medžiaga per Youtube apie Verdeno mūšį. Gabesnieji mokiniai turės galimybę atlikti papildomą užduotį prancūzų kalba. Silpniau besimokantys mokiniai bus konsultuojami. 4. Youtube medžiagos peržiūra ir analizė.
5. Pamokos apibendrinimas, mokinių veiklos įvertinimas. 5. Atsako į klausimus, žymisi pastabas, įvertinimus.
6. Namų darbų užduoties pateikimas. 6. Žymisi namų darbų užduotį.
7. Pamokos refleksija. 7. Pamokos refleksija.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

Gimnazijos klasėse (t. y. I – IV gim. kl.) paprastai nėra daug prancūzų kalbą besimokančių moksleivių (nuo 3 iki 10 klasėje), tad gali būti sunku derinti skirtingas kalbas besimokančių moksleivių poreikius. Atsižvelgiant į pamokos tematiką, patartina pateikti šaltinius ir kitomis kalbomis - anglų, rusų ir/ar vokiečių kalba, taip suteikiant galimybę moksleiviams nagrinėti šaltinius originalo kalba, kurią jie mokosi.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Vertinamas moksleivių aktyvumas, gebėjimas rasti raktinių žodžių reikšmes tekste ir jų aiškinimas. Gebėjimas chronologine tvarka papasakoti atsiminimus, gebėjimas lyginti skirtingus šaltinius. Vertinama kaupiamuoju balu. Neformalus vertinimas.

Namų darbai, tolesnė veikla

Remiantis nurodytais klausimais palyginti pamokoje išnagrinėtą šaltinį apie Verdeno mūšį su JAV valstybės sekretoriaus H. Kissingerio teiginiais apie Pirmąjį pasaulinį karą (konkretus darbas pateiktas žemiau).

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. Klausimas refleksijai:
Skirtingas užsienio kalbas besimokančių moksleivių integravimo pamokoje būdai ir galimybės.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Klausimas refleksijai:
Kokią reikšmę praeities suvokimui teikia gebėjimas skaityti šaltinį originalo kalba?

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Daina Kazlauskaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI.

Naudoti šaltiniai:
H. Kissinger, Diplomatija, Vilnius, 2003;
J. Brazauskas. S. Jurkevičius, K. Petrauskis, Naujųjų amžių istorija, Vadovėlis 9 klasei, Kronta, 2004;
G. Kaselis, R. Morozovienė, M. Tamošaitis, Istorijos vadovėlis, 12 kl., I dalis, Baltos lankos, 2008;
"L'année du CM2. Toutes les matières réunies dans le même livre", Paris, 2006;
Pagrindinio ugdymo bendrosios programos,
patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433.
Versalio mūšis: http://www.youtube.com/watch?v=0iRP_JB8lLU.