Dalykas MATEMATIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Fizika
• Ekonomika

Modulis/ Tema

TRUPMENOS (ATIMTIS, SUDĖTIS) / FRACTIONS (SUBTRACTION, ADDITION)

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:

  • taisyklingai vartoti trupmenų ir veiksmų su trupmenomis pavadinimus anglų kalba;
  • angliškai paaiškinti veiksmų su trupmenomis atlikimo procesą, pasinaudojant mokytojo pateikta neveikiamosios rūšies veiksmažodžių lentele.

Dalyko uždaviniai

  • Įtvirtinti paprastosios trupmenos apibrėžimą.
  • Supažindinti su matematikos terminais (pagal pamokos temą).

Kultūra, pažinimas

Mokiniai turės galimybę susipažinti su matematikos terminais anglų kalba ir panaudoti juos praktiškai.

Mokymo/si metodai

Aiškinimas, konsultavimas, pratybos, vaizdo filmų peržiūra ir diskusija po jos.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Vadovėlis;
• Internetas;
• Multimedija;
• Vaizdo filmai: „Fractions song“, „Fruit fractions“.

Pasirengimas pamokai

1. Susipažinkite su informacija apie trupmenas pateiktą prieduose (Priedas 3, Fractions) ir peržiūrėkite vaizdo filmus  (Priedai: „Fractions song“, „Fruit fractions“).
2. Atspausdinkite kiekvienam mokiniui užduotis (Priedas 1).

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Mokytojo užrašai: Priedas 2.
2. Užduotys mokiniams: Priedas 1.
3. Vaizdo filmai: „Fractions song“, „Fruit fractions“.
4. Skaidrės: Priedas 3.
5. Neveikiamosios rūšies veiksmažodžių lentelė.

Reikšminiai žodžiai: Priedas 4:
addition, common, denominator,equivalent, fraction, numerator, quarter, reducing,shape, simplifying, subtraction.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Pamokos tema: Trupmenos. Fractions. Pradedame nuo vaizdo filmo Fruit fractions peržiūros, po to pakartojama kas yra skaičiaus dalis, pateikiama skaidrėse esanti informacija apie trupmenas  (Priedas 3). 1. Mokiniai užsirašo sąvoką fraction, pakartoja tarimą. Žiūri vaizdo filmą, sąsiuviniuose pasižymi  informaciją.
2. Siekiant, kad mokiniai bandytų taisyklingai tarti angliškas frazes, peržiūrimas antrasis vaizdo filmas Fractions song. 2. Mokiniai žiūri video filmą, garsiai taria trupmenų pavadinimus.
3. Pateikiama pirmoji užduotis – mokiniai savarankiškai išsirenka keturias figūras (kurios spalvos priskirtos užduotyse) ir nubraižo vieną bendrą figūrą, sudarytą iš mažesnių figūrų. Skaičiuojamos vienos spalvos figūros, pateikiamos trupmenos (Priedas 1, Task 1). 3. Vienas mokinys garsiai perskaito klausimą ir išverčia į lietuvių kalbą. Visi sprendžia užduotį, suskaičiuoja vienos spalvos figūras, pateikia trupmenas.
4. Pateikiamos 2, 3, 4,5 užduotys (Priedas 1, Tasks 2, 3, 4, 5). Pakartojamas paprastosios trupmenos apibrėžimas, o mokiniams išsprendus patikrinami atsakymai. 4. Vienas mokinys garsiai perskaito klausimą ir išverčia į lietuvių kalbą. Mokiniai sprendžia užduotis. Iškilus neaiškumams išsiaiškina su klasės draugais arba mokytoja.
5. Apibendrinama, kas yra skaičiaus dalis ir kas yra trupmena. 5. Mokiniai kartu su mokytoja apibendrina pamoką.
6. Skiriamas namų darbas. 6. Aptaria namų darbus, žymisi užduotį.
7. Refleksija. 7. Refleksija.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai
1. Per sunkus žodynas.
2. Kabinete nėra interneto ir/ar kompiuterio.
1. Galima raginti mokinius pamokai pasiruošti namuose.
2. Galima užduotis atspausdinus pateikti „popieriniame“ variante.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Pamokos metu neformalus mokytojo vertinimas.

Namų darbai, tolesnė veikla

Namų darbams skiriama 6 užduotis: apskaičiuoti trupmenas (Priedas 1, Task 6).

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/ nepavykusius pamokos momentus. Pvz.: Mokiniai aktyviai dalyvavo pamokoje, tačiau dar trūksta žinių aiškinantis sąvokas. Aiškinant veiksmus, praverčia informacija apie neveikiamosios rūšies veiksmažodžius.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Pvz.: Patiko įvairios užduotys. Gana sunku atsiminti naujas sąvokas.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Rasa Butkevičienė, Kauno Jėzuitų gimnazija;
Edita Bartnikaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI;
Jurgita Šerniūtė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI.

Naudoti šaltiniai:
Fun Mathematics Lessons“ . Internetinė prieiga: http://math.rice.edu/~lanius/index.html;
„Fractions“. Internetinė prieiga: http://www.mathsisfun.com/fractions-menu.html;
„Fruit fractions“. Internetinė prieiga: http://www.youtube.com/watch?v=jJRtb-tL5Jk;
„Fractions song”. Internetinė prieiga: http://www.youtube.com/watch?v=DnFrOetuUKg;
Sąvokos pateiktos naudojantis internetine prieiga: http://dictionary.reference.com/.