Dalykas

INFORMATIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Anglų kalba
• Neformalusis ugdymas

Modulis/ Tema

KAS YRA KOMPIUTERIS? / WHAT IS A COMPUTER?

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (straipsniu apie kompiuterius, filmu, informacija internete), atlikdami teksto suvokimo, kūrybines ir komunikacines užduotis, dirbdami individualiai bei grupėmis, mokiniai gebės:

  • suprasti B1 lygmens skaitomo teksto pagrindinę mintį ir detales;
  • taisyklingai vartoti angliškus aktyvius žodžius ir pagrindinius terminus, susijusius su pamokos tema;
  • išvardinti pagrindines kompiuterio dalis, klasifikuoti kompiuterius, kalbėti apie kompiuterių panaudojimą angliškai.

Dalyko uždaviniai

  • apibendrinti mokytojo pateiktame straipsnyje pristatomą informaciją;
  • išvardinti kompiuterio dalis, klasifikuoti kompiuterius;
  • diskutuoti, pateikti pavyzdžius apie kompiuterių panaudojimą.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai susipažins su Lietuvoje ir kitose šalyse naudojamais kompiuteriais, kurios sistemos populiaresnės Lietuvoje, o kurios kitose šalyse (PC, Mac).

Mokymo/si metodai

Teksto analizė, darbas grupėse, diskusijos, filmas.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Multimedija;
• Internetas;
• Parama mokytojui;
• Padalomoji medžiaga mokiniams;
• Vaizdo įrašas ”The History of Technology in Education“.

Pasirengimas pamokai

1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą).
2. Padalomosios medžiagos paruošimas.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Skaidrės (Priedas1).
2. Naudingos frazės organizuoti ir moderuoti diskusiją anglų kalba, paprašyti paaiškinimo ar argumento, pritarti išsakytai nuomonei ar jai paprieštarauti (Priedas5).
1. Padalomoji medžiaga su užduotimis (Priedas3, Priedas4).
2. Namų darbų užduotys (Priedas2)

 

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Įvadas į temą: mokiniai pasižiūri filmuką apie technologijas mokymo(si) procese ”The History of Technology in Education“. 1. Mokiniai žiūri filmuką.
2. Mokytojas organizuoja aptarimą apie tai, kas buvo rodoma filmuke, kokios technologijos ir kada buvo pradėtos naudoti mokykloje. 2. Mokiniai aptaria, kas buvo rodoma filmuke, kokios technologijos ir kada buvo pradėtos naudoti mokykloje.
3. Mokytojas parodo skaidrę su klausimais ir paprašo mokinių kuo greičiau surasti pateiktiems žodžiams definicijas. Kuo daugiau teisingų atsakymų, tuo mokinys labiau „techie“. (Priedas1) 3. Mokiniai ieško žodžiams definicijų.
4. Mokytojas paprašo mokinių paskaityti žodžius ir jų definicijas. 4. Mokiniai pristato žodžiu teisingus atsakymus.
5. Mokytojas supažindina mokinius su tema, pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. 5. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą ir kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius ir dalyko pamokos uždavinius.
6. Mokytojas parodo skaidrę su pagrindiniais terminais ir išdalina padalomąją medžiagą su užduotimis (Priedas1, Priedas3) . 6. Mokiniai savarankiškai bando atlikti užduotis.
7. Užduočių aptarimas. 7. Mokiniai pasitikrina atsakymus ir pateikia klausimus mokytojui, jeigu yra neaiškumų.
8. Mokytojas išdalina tekstą ir liepia mokiniams atsakyti į pateiktus klausimus (Ppriedas4). 8. Mokiniai skaito tekstą ir atsako į klausimus.
9. Užduoties aptarimas. 9. Mokiniai žodžiu pristato atsakymus ir pasitikrina, ar teisingai atliko užduotį.
10. Mokytojas organizuoja diskusiją. Mokinai sugrupuojami po 4 ir diskutuoja pateiktomis temomis (Priedas1). 10. Mokiniai diskutuoja pateiktomis temomis.
11. Diskusijos aptarimas. 11. Mokiniai trumpai pristato diskusijos rezultatus.
12. Mokinių įvertinimas: kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. 12. Žymisi pastabas, įvertinimus.
13. Namų darbų skyrimas (Priedas2). 13. Mokiniai užsirašo namų darbų užduotį.
14. Refleksija. 14. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

1. Neteisingai suprastas angliškai suformuluotas klausimas ar užduotis.
2. Per sudėtingas angliškas tekstas.
3. Mokytojui sudėtinga organizuoti / moderuoti diskusiją, o mokiniams sudėtinga reikšti savo nuomonę.
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą.
2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, išsamiai išsiaiškinti visų užduočių atsakymus, integruojant ir lietuvių kalbą.
3. Supažindinti mokinius su pagrindinėmis angliškomis frazėmis, naudojamomis asmeninei nuomonei reikšti, argumentuoti, pritarti išsakytai nuomonei ar  mandagiai jai prieštarauti.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas ir dalyvavimas diskusijose.

Namų darbai, tolesnė veikla

Atlikti užduotis raštu ir išmokti pagrindinius terminus (Priedas2).

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė:  Rasa Monika Knyza, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI.

Naudoti šaltiniai:
Cunningham, S. Moor, P. Cutting Edge – Intermediate, Pearson Education Limited 2005;
Redman, S. Gairns, R. Test Your English Vocabulary in Use, Cambridge University Press 2010;
Vaizdo įrašas ”The History of Technology in Education“: http://www.youtube.com/watch?v=UFwWWsz_X9s;
Computer basics: http://www.gcflearnfree.org/computerbasics;
Personal computer: http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_computer;
Techninė įranga: http://lt.wikipedia.org/wiki/Techninė_įranga;
Žodynas: http://ims.mii.lt/ims/%C5%BEodynai/en-lt/.