Dalykas

FIZIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Informacinės technologijos
• Dailė

Modulis/tema

ŠVIESOS SPEKTRAS / THE SPECTRUM OF LIGHT

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Remdamiesi mokytojo nurodytuose tinklapiuose pateikta medžiaga šviesos spektrą, atlikdami užduotis klasėje ir namuose, mokiniai gebės:

  • suprasti A2 užduotis, jų pagrindinę mintį ir detales;
  • spręsti uždavinius, atsakyti, užrašyti atsakymus į pateiktus klausimus;
  • taisyklingai vartoti aktyvius žodžius ir pagrindinius terminus, susijusius su pamokos tema;
  • rišliai papasakoti  apie šviesos spalvų sudėtį, palyginti su tapybos spalvomis.

Dalyko uždaviniai

  • atliekant virtualius bandymus, išsiaiškinti šviesos spalvinę sudėtį ir daiktų spalvas;
  • išmokti spektro spalvas eilės tvarka lietuviškai ir angliškai.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai išsiaiškins šviesos spalvinę sudėtį, sužinos apie vaivorykštės pasirodymą danguje.

Mokymo/si metodai

Virtualus eksperimentas, interaktyvus testas, modeliavimas, nuotolinis mokymas, diskusija, vaizdo filmo peržiūra.

Medžiaga, priemonės, įranga

• Vaizdo medžiaga: "What makes a rainbow?".
• Žodžių sąrašas: spectrum word list.
• Užduočių lapas: spektras.
Modeliavimo pavyzdys.
• Kalbinė parama mokytojui - lentelė “Phrases for cross-cultural communication: Asking for/ giving feedback, interrupting politely, summarising, checking for comprehension, etc.“.
• Mokytojo užrašai.
• Multimedija.
• Microsoft Word, Windows Internet Explorer, Moodle.

Pasirengimas pamokai

1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą).
2. Medžiagos/užduočių paruošimas.
3. Prieigos prie užduočių paruošimas.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Aktyvių žodžių sąrašas.
2. Lentelė “Phrases for cross-cultural communication: Asking for/ giving feedback, interrupting politely, summarising, checking for comprehension, etc.“.
3. Mokytojo užrašai.
1. Aktyvūs žodžiai:
spectrum, light, beam, triangular, prism, phenomenon (pl. phenomena), rainbow, observer, horizon.

Pamokos eiga

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

 

1. Mokytojas parodo trumpą vaizdo įrašą arba mokiniai kiekvienas pažiūri savo monitoriuje. Mokiniai turi įvardinti pagrindinę vaizdo medžiagos temą. 1. Mokiniai stengiasi įvardinti pagrindinę vaizdo medžiagos temą.
2. Mokytojas užrašo ant lentos arba parodo ekrane pamokos pavadinimą „The Spectrum of Light“, įvardina pamokos tikslą ir uždavinius. 2. Mokiniai, klausosi, į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą.
3. Mokytojas nukreipia mokinius į Moodle, stebi, padeda prisijungti. 3. Mokiniai atveria savo Moodle paskyrą.
4. Mokytojas paaiškina, kur rasti  pagrindinius angliškus terminus, juos paaiškina. 4. Mokiniai susiranda sąrašą su angliškais raktiniais žodžiais, verčia į lietuvių kalbą ir stengiasi juos įsiminti.
5. Mokytojas paaiškina, kur rasti pamokos užduotis, jas paaiškina. 5. Mokiniai susiranda pamokos užduotis, jas atlieka. 
6. Stebi, padeda, pataria, atsako į klausimus (konsultuoja). 6. Atlieka užduotis užduočių lape, daro virtualius eksperimentus, klausia mokytojo.
7. Stebi, užtikrina mokinių savarankiškumą. 7. Tikrinasi žinias. Interaktyvus testas "Rainbow colours".
8. Užduočių aptarimas. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. 8. Įkelia savo klasės darbą į Moodle aplinką.
9. Namų darbų skyrimas. 9. Namų darbams skiriama:  palyginti šviesos spalvų sudėtį su tapybos spalvomis.
10. Refleksija. 10. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Papildoma užduotis, jei yra laiko ir mokykla tyri modeliavimo programą

11. Liepiama modeliuoti su Crocodile Physics
(Modeliavimo užduočių pavyzdžiai su atsakymais). Stebi, padeda, pataria, atsako į klausimus (konsultuoja).

11. Mokiniai modeliuoja su Crocodile Physics. Liedžiama naudotis modeliavimo užduočių pavyzdžiais su atsakymais.

Galimos problemos ir jų sprendimai

Alternatyva: jei nėra galimybės mokiniams dirbti prie kompiuterio, o yra tik vienas kompiuteris ir kompiuterinis projektorius – tai  mokiniai gali pirmiausiai atlikti užduotis savarankiškai. Vėliau, mokytojui atliekant virtualius eksperimentus, mokiniai tikrina ir taiso savo darbą.

Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai

Interaktyvus testas: http://lemill.net/content/exercises/rainbow-colours/view
Pastaba: jei mokytojas nurodys savo elektroninio pašto adresą – tai vaikų darbus gaus į savo paštą.

Namų darbai, tolesnė veikla

Palyginti šviesos spalvų sudėtį su tapybos spalvomis ir aptarkite su dailės mokytoja. Turint prieigą, patariama naudotis nuoroda: http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/lt.php/mo/1136. Palyginimui vartoti frazes iš lentelės “Linkers: Listing, Comparison and Contrast“.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Rigonda Skorulskienė, Kauno Jėzuitų gimnazija;
Jurgita Cvilikaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI

Naudoti šaltiniai:
Emokykla: http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/lt.php/mo/1127/#grotuvas;
Regnbuen fargelegg: http://celebrate.ls.no/english/animations/science/regnbuen_fargelegg.swf;
Emokykla: http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/lt.php/mo/1483;
Emokykla: http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/lt.php/mo/1128#grotuvas;
Resources: http://resources.eun.org/xplora/xapplet01.swf;
Resources: http://resources.eun.org/xplora/xapplet02.swf;
Teaching resourses: http://phet.colorado.edu/simulations/sims.php?sim=Color_Vision;
What makes the rainbow?: http://www.youtube.com/watch?v=_82LD7RyfUo.