Dalykas |
EKONOMIKA IR VERSLO PAGRINDAI |
||
Kiti dalykai |
• Anglų kalba • Neformalusis ugdymas |
||
Modulis/ Tema |
VERSLO IDĖJA / BUSINESS IDEA |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga („Ideas...“ – tekstas anglų kalba), atlikdami teksto suvokimo užduotis, dirbdami individualiai, grupėmis bei atlikdami projektinį darbą, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažįsta su verslo idėjos samprata bei verslo įgyvendinimo sąlygomis įvairiose šalyse ir kultūrose, palygindami šiuos aspektus su verslo kūrimu Lietuvoje. |
||
Mokymo/si metodai |
Teksto analizė, darbas grupėse, diskusijos, projektinis darbas (PP prezentacijos). |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Padalomoji medžiaga pristatanti pagrindines idėjas: Worksheet 1 (EKO4priedas1); • Mokytojo užrašai (EKO4priedas6); • Padalomoji medžiaga darbui grupėse: Worksheet 2 (EKO4priedas2); • Skaidrės pristatančios idėjų generavimo metodus (EKO4priedas3); • Padalomoji medžiaga pristatanti namų darbo užduoties reikalavimus (EKO4priedas4); • Padalomoji medžiaga skirta darbo grupėje įvertinimui (EKO4priedas5); • Multimedija. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą). 2. Padalomosios medžiagos paruošimas |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Naudingos frazės organizuoti ir moderuoti diskusiją anglų kalba, paprašyti paaiškinimo ar argumento, pritarti išsakytai nuomonei ar jai paprieštarauti (EKO4priedas7). 2. Mokytojo užrašai (EKO4priedas6). |
1. Naudingos frazės, padėsiančios dalyvauti diskusijoje anglų kalba, paaiškinti ar argumentuoti savo nuomonę, pritarti išsakytai nuomonei ar jai paprieštarauti. (EKO4priedas7). 2. Padalomoji medžiaga. |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Mokytojas supažindina mokinius su pamokos tema, pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 1. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą ir kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius ir dalyko pamokos uždavinius. | ||
2. Mokytojas pristato pagrindinius angliškus terminus skaidrėje arba užrašo ant lentos. | 2. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo angliškus raktinius žodžius, bando juos paaiškinti angliškai arba verčia į lietuvių kalbą ir stengiasi juos įsiminti. | ||
3. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą Worksheet 1. | 3. Mokiniai klauso mokytojo pristatymo ir seka skaidres. Pateikia klausimus, jeigu atsiranda neaiškumų. | ||
4. Mokytojas papasakoja apie verslo idėjų paiešką ir pagrindinius idėjų generavimo metodus, naudodamas skaidres. | 4. Mokiniai stengiasi įsiminti pagrindinius idėjų generavimo metodus. | ||
5. Mokytojas paprašo pateikti mokinių konkrečių verslo idėjų. | 5. Mokiniai grupėse atlieka užduotį ir pateikia konkrečias verslo idėjas. | ||
6. Mokiniai sugrupuojami po 4. Jiems išdalinama padalomoji medžiaga Worksheet 2. | 6. Mokiniai dalijasi grupėse aptarta informacija, pristato pačias įdomiausias idėjas. | ||
7. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. | 7. Mokiniai klauso mokytojo komentarų ir išvadų. | ||
8. Mokinių įvertinimas: kaupiamuoju vertinimu ir „eko dividendais“ įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 8. Žymisi pastabas, įvertinimus. | ||
9. Namų darbų skyrimas. Namų darbams skiriama: grupėmis paruošti prezentaciją „Mano verslo idėja“ lietuvių arba anglų kalba. Mokytojas supažindina mokinius su projektinio darbo reikalavimais ir vertinimo kriterijais (žr. priedus 4 ir 5). | 9. Mokiniai pradeda aptarinėti projektinio darbo (namų darbo) atlikimo principus, pradeda jam ruoštis. | ||
10. Refleksija. | 10. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Neteisingai suprastas angliškai suformuluotas klausimas ar užduotis. 2. Mokiniams sunku papasakoti apie savo verslo idėją angliškai. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Supažindinti mokinius su pagrindinėmis frazėmis, terminais. Leisti mokiniams bent dalį pristatymo atlikti lietuviškai. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Grupelėmis parengti pristatymus anglų kalba tema „Mano verslo idėja“. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudingos nuorodos |
Parengė: Edita Šidlauskaitė, Alytaus profesinio rengimo centras; Naudingos nuorodos: |