Dalykas |
EKONOMIKA IR VERSLO PAGRINDAI |
||
Kiti dalykai |
• Anglų kalba • Neformalusis ugdymas |
||
Modulis/ Tema |
VERSLO ĮMONIŲ TIPAI / TYPES OF ENTERPRISES |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga („Types of Business Organizations“ – tekstas anglų kalba), atlikdami teksto suvokimo užduotis, dirbdami individualiai ir grupėmis mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažins su verslo įmonių tipais Lietuvoje ir kitose šalyse. Turės galimybę palyginti Lietuvos ir kitų šalių verslo įmonių klasifikavimo sistemas. Galės padiskutuoti apie tai, ar verslo įmonių klasifikavimo sistema Lietuvoje skiriasi nuo kitų pasaulio šalių. |
||
Mokymo/si metodai |
Teksto analizė, darbas grupėse, diskusijos, atliktos grupinės užduoties pristatymas. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Padalomoji medžiaga: Worksheet 1; • Padalomoji medžiaga darbui grupėse: Worksheet 2; • Padalomoji medžiaga: Worksheet 3. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą). 2. Padalomosios medžiagos paruošimas. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Aktyvių žodžių sąrašas su vertimu į lietuvių kalbą, angliškomis definicijomis ir pavyzdžiais. 2. Naudingos frazės organizuoti ir moderuoti diskusiją anglų kalba, paprašyti paaiškinimo ar argumento, pritarti išsakytai nuomonei ar jai paprieštarauti.
|
1. Aktyvūs žodžiai: sole proprietorship, sole trader, economic strengths, economic weaknesses, partnership, limited partnership, corporation, shares of stock, stockholder, private limited company, joint stock company, public limited company, public corporation, capital, labour, natural recources, factors of production, production, distribution, demand, supply, total output. 2. Naudingos frazės, padėsiančios dalyvauti diskusijoje anglų kalba, paaiškinti ar argumentuoti savo nuomonę, pritarti išsakytai nuomonei ar jai paprieštarauti. |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Mokytojas supažindina mokinius su pamokos tema, pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 1. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą ir kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius ir dalyko pamokos uždavinius. | ||
2. Mokytojas pristato pagrindinius angliškus terminus skaidrėje arba užrašo ant lentos. | 2. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo angliškus raktinius žodžius, bando juos paaiškinti angliškai arba verčia į lietuvių kalbą ir stengiasi juos įsiminti. | ||
3. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą Worksheet 1 ir suformuluoja užduotį – perskaityti tekstą bei trumpai apibūdinti kiekvieną verslo įmonių tipą. | 3. Mokiniai skaito tekstą bei pasiruošia trumpam verslo įmonių tipų pristatymui. | ||
4. Verslo įmonių tipų aptarimas. Klausomasi mokinių pristatymų ir atsakoma į mokinių klausimus. | 4. Mokiniai pasitikrina atliktas užduotis. Pateikia klausimus mokytojui. | ||
5. Mokiniai sugrupuojami po 4. Jiems išdalinama padalomoji medžiaga Worksheet 2. Mokiniai dar kartą naudojasi ką tik skaitytais tekstais ir užpildo lenteles. Taip pat į lenteles užrašo ir savo pačių idėjas. | 5. Mokiniai grupėse atlieka užduotį pateiktą Worksheet 2. | ||
6. Užduočių pateiktų Worksheet 2 pristatymas ir aptarimas. | 6. Mokiniai dalijasi grupėse aptarta informacija. | ||
7. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. | 7. Mokiniai pateikia daugiau pavyzdžių, išklauso mokytojo apibendrinimo. | ||
8. Mokytoja pateikia mokiniams, sėdintiems poromis, praktinę užduotį (Worksheet 3). | 8. Mokiniai atlieka praktinę užduotį poromis. | ||
9. Pateikiami teisingi užduoties atsakymai. | 9. Mokiniai pasitikrina atsakymus. | ||
10. Mokinių įvertinimas: kaupiamuoju vertinimu ir „eko dividendais“ įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 10. Žymisi pastabas ir įvertinimus. | ||
11. Refleksija. | 11. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Neteisingai suprastas angliškai suformuluotas klausimas ar užduotis. 2. Per sudėtingas angliškas tekstas. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, išsamiai išsiaiškinti visų užduočių atsakymus, integruojant ir lietuvių kalbą. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, dalyvavimas diskusijose ir projektinis darbas (pristatymai). |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Pasikartoti visus pamokoje naudotus angliškus terminus ir mokėti trumpai apibudinti verslo įmonių tipus. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Edita Šidlauskaitė, Alytaus profesinio rengimo centras; Naudoti šaltiniai: |