Dalykas

DARBAI IR TECHNOLOGIJOS

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Darbai
• Fizika

Modulis
Tema

TRANSPORTO PRIEMONĖS JUNGINIO SANDARA/VEHICLE COMPOUND STRUCTURE
VIDAUS DEGIMO VARIKLIŲ VEIKIMAS / FUNCTIONS OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Baigę šią temą moksleiviai bus patobulinę kalbinę kompetenciją ir gebės:

  • suprasti B1-B2 lygmens skaitomus tekstus apie vidaus degimo variklių veikimą pagrindinę mintį ir detales;
  • suprasti klausomo garso/vaizdo įrašo apie keturtakčio variklio funkcijas pagrindinę mintį ir detales;
  • žinoti ir tinkamai vartoti pagrindinių keturtakčio variklio funkcijų terminus anglų kalba bei kitą aktyvųjį žodyną;
  • plėtoti klausymo, skaitymo ir kalbėjimo anglų kalba gebėjimus.

Dalyko uždaviniai

Baigę šią temą moksleiviai

  • išmoks pagrindinių keturtakčio variklio dalių funkcijas;
  • susipažins su keturtakčio variklio darbo taktais.

Kultūra, pažinimas

Susipažinti ir palyginti, kaip vidaus degimo variklio veikimas ir funkcijos pristatomos Lietuvoje išleistoje mokomojoje medžiagoje ir internetinėje erdvėje anglų kalba.

Mokymo/si metodai

Teksto ir vaizdo medžiagos analizė, individualus darbas, darbas porose ir grupėse, diskusija.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Multimedia įranga;
• Video įrašas Listen and watch how 4-Stroke Engines Work;
• Anglų-lietuvių kalbos žodynas.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Aktyvių žodžių sąrašas.
2. Pristatymas skaidrių formatu „Vidaus degimo variklio veikimas“.
3. Medžiaga mokytojui „FUNCTIONS: teacher/student handouts“.

1. ACTIVE WORDS;
2. Worksheet 1;
3. Worksheet 2;
4. Worksheet 3;
5. Worksheet 4.
6. Žodyno plėtojimo strategijos.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Mokytojas supažindina mokinius su pamokos tema, pagrindiniais pamokos uždaviniais. 1. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą ir kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius, dalyko ir su kultūra susijusius pamokos uždavinius.
2.  Prieš pradedant nagrinėti specifinius su pamokos dalykiniais uždaviniais susijusius terminus, mokiniams išdalinama padalomoji medžiaga – šios pamokos aktyvių žodžių sąrašas. 2. Mokiniams išdalinama padalomoji medžiaga – šios pamokos aktyvių žodžių sąrašas – ACTIVE WORDS.
3. Pirma žodyno plėtojimo užduotis (Task 1) – mokytojas prašo prisiminti, kas sudaro kuro padavimo sistemą (Fuel delivery system)., peržiūrėti angliškus terminus, pasakyti, kuriuos terminus jau nagrinėjo (skaitė, rašė, vertė) praėjusioje pamokoje, o kurie nauji. Prie jau žinomų žodžių padėti pliusą bei pabraukti nežinomus. 3. Worksheet 1. Pirma žodyno plėtojimo užduotis (Task 1) - mokiniai susipažįsta su kuro padavimo sistemos (Fuel delivery system). terminais - užsirašo tarimą, padeda pliusą šalia jau žinomų žodžių.
4. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą ir paprašo mokinių peržiūrėti žodžių sąrašą esantį prieš tekstą Worksheet 2 – „Pagrindinių keturtakčio variklio dalių funkcijos“ Functions of the main parts of a 4-stroke engine“ –– šie žodžiai bus reikalingi skaitant tekstus apie variklio dalių funkcijas. Mokytoja užduoda mokiniams skaityti anglišką tekstą apie variklio pagrindinių dalių funkcijas. 4. Worksheet 2. Mokiniai peržiūri žodžių sąrašą „Functions of the main parts of a 4-stroke engine“, skaito trumpus tekstus apie pagrindinių variklio dalių funkcijas – Task 2.
5. Perskaitę tekstus mokiniai atlieką 3-ą užduotį (Task 3). Parašo teisingą komponentą pagal pateiktą apibrėžimą. Vienas komponentas apibūdintas du kartus - pateiktos jo kelios funkcijos, todėl į grafą „components“ reikės vieną terminą įrašyti du kartus. 5. Perskaitę tekstą individualiai atliekama 3 užduotis (Task 3) – Worksheet 3.
6. Task 3 užduoties aptarimas. 6. Task 3 užduoties aptarimas. 1 mokinys garsiai skaito apibrėžimą, kitas pasako, kokia funkcija apibrėžiama.
7. Task 4: Mokytojas užduoda skaityti tekstus apie variklio 4 pagrindines operacijas ir paprašo panagrinėti iliustracijas. 7. Mokiniai skaito tekstus apie variklio 4 pagrindines operacijas ir nagrinėja iliustracijas – Worksheet 4.
8. Task 5. Užpildyti lentelę ir pasitikrinti atsakymus tekste. 8. Mokiniai atlieka Task 5. Pildo lentelę, pasitikrina atsakymus tekste (Worksheet 4).
9. Task 5 užduoties aptarimas. 9. Task 5 atsakymų patikrinimas ir užduoties aptarimas.
10. Mokytoja paprašo atlikti Task 6. 10. Task 6. Mokiniai įrašo reikalingus žodžius vietoj brūkšnio tekste (Worksheet 4).
11. Pamokos apibendrinimui žiūrimi filmukai apie katurtakčio variklio veikimą. Listen and watch how 4-Stroke Engines Work. 11. Mokiniai žiūri filmuką apie keturtakčio variklio veikimą.
12. Aptariama, ar garsinis tekstas atitinka rašytinį tekstą, kurį mokiniai skaitė atlikdami Task 4. Mokiniai pasitikrina, ar viską gerai suprato. 12. Aptariama, ar garsinis tekstas atitinka rašytinį tekstą, kurį mokiniai skaitė atlikdami Task 4. Mokiniai pasitikrina, ar viską gerai suprato.
13. Mokinių įvertinimas: kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. 13. Žymisi įvertinimus, pastabas.
14. Namų darbų skyrimas. 14. Žymisi namų darbų užduotį.
15. Refleksija 15. Refleksija.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

1. Neteisingai suprastas angliškas tekstas.
2. Neteisingai suformuluoti klausimai ar atsakymai.
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą.
2. Pateikiama klausimų sudarymo lentelė.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, refleksija raštu ir projektinis darbas.

Namų darbai, tolesnė veikla

1.Perskaityti tekstą „The Basics. The 4 Stroke Diesel Cycle“  apie keturtakčio variklio veikimą ir kitą pamoką papasakoti, ką naujo sužinojo.
2.Įsiminti aktyvius žodžius.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė:   Tomas Stražnickas, Alytaus profesinio rengimo centras;
Nemira Mačianskienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI.

Naudoti šaltiniai:
How 4-stroke Engines Work: http://www.youtube.com/watch?v=P3tq3XmKx_Q;
The Basics: http://www.marinediesels.info/Basics/the_4_stroke_engine_explanation.htm.