Dalykas |
ISTORIJA |
||
Kiti dalykai |
• Prancūzų kalba |
||
Modulis/ Tema |
PRAMONĖS PERVERSMO IŠRADIMAI IR POKYČIAI VISUOMENĖJE |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai
|
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi savo žiniomis, vadovėlio tekstu bei mokytojos spausdinta medžiaga, dirbdami individualiai ir poromis mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Pamokos metu mokiniai susipažins su XIX a. socialiniais, kultūriniais ir technologiniais pokyčiais Prancūzijoje; integruos skirtingus mokomuosius dalykus. |
||
Mokymo/si metodai |
Savarankiškas darbas, teksto ir vaizdinės medžiagos analizė, darbas poromis, diskusija, schemos pildymas. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Istorinės užduotys; • Vaizdinė medžiaga; • Multimedija. |
||
Pasirengimas pamokai |
Moksleiviai perskaito vadovėlio tekstą apie mokslo ir technikos pažangą (J. Brazauskas. S. Jurkevičius, K. Petrauskis, Naujųjų amžių istorija, Vadovėlis 9 klasei, Kronta, 2004, p. 240-245). | ||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Žodžių sąrašas. 2. Lingvistinis priminimas. 3. Klausimų sudarymo lentelės. |
Prancūzų-lietuvių kalbos žodynas. | ||
Pamokos eiga:
|
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Paskelbia pamokos uždavinius (lietuvių kalba). | 1. Žymisi uždavinius, klausia, jei ko nesupranta. | ||
2. Organizuoja „minčių lietų“. Liepia dirbti porose ir skaityti atitinkamų pramonės perversmo pasiekimų apibūdinimus prancūzų kalba ir mėginti juos susieti su atitinkamais terminais. | 2. ”Minčių lietaus“ metodas: konteksto ir patirties sąsaja su tema (pagal Ignaco paradigmą). Dirbdami poromis mokiniai skaito atitinkamų pramonės perversmo pasiekimų apibūdinimus prancūzų kalba ir mėgina juos susieti su atitinkamais terminais. | ||
3. Pateikia istorinį šaltinį (Pamokos medžiaga) apie pramonės perversmo pasiekimus prancūzų kalbos nesimokantiems moksleiviams. | 3. Dirbdami poromis mokiniai skaito atitinkamų pramonės perversmo pasiekimų apibūdinimus prancūzų kalba ir mėgina juos susieti su atitinkamais terminais. | ||
4. Pateikia užduotis prancūzakalbiams moksleiviams. | 4. Atlieka užduotis. | ||
5. Užduočių atsakymų aptarimas. | 5. Atsako į klausimus, diskutuoja. | ||
6. Youtube medžiagos peržiūra ir trumpas aptarimas. Peržiūrima Youtube medžiaga: La Sortie de l'Usine Lumière à Lyon, "Au clair de la lune". Pateikiami klausimai. | 6. Žiūri vaizdo įrašus ir atsako į pateiktus klausimus (2 ir 3 užduotys). | ||
7. Pateikiama schema ir liepia mokiniams individualiai lietuviškai ją pildyti, formuluojant pramonės perversmo apibrėžimą ir nurodant atitinkamus pokyčius visuomenėje. | 7. Remiantis gautų pasiekimų sąrašu mokiniai individualiai lietuviškai pildo schemą, formuluodami pramonės perversmo apibrėžimą ir nurodydami atitinkamus pokyčius visuomenėje. | ||
8. Pamokos aptarimas ir mokinių veiklos vertinimas. | 8. Atsako į klausimus, žymisi pastabas. | ||
9. Namų darbų užduoties pateikimas. | 9. Žymisi namų darbų užduotį. | ||
10. Refleksija. | 10. Pamokos refleksija. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
Gimnazijos klasėse (t. y. I – IV gim. kl.) paprastai nėra daug prancūzų kalbą besimokančių moksleivių (nuo 3 iki 10 klasėje), tad sunku derinti skirtingas kalbas besimokančių moksleivių poreikius. | Atsižvelgiant į pamokos tematiką, patariama pateikti šaltinius ir kitomis kalbomis - anglų, rusų ir/ar vokiečių kalba, taip suteikiant galimybę moksleiviams nagrinėti šaltinius originalo kalba, kurią jie mokosi. | ||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Vertinamas mokinių aktyvumas, gebėjimas apibrėžti Pramonės perversmo sąvoką, įvardinti Pramonės perversmo išradimus/pasiekimus Prancūzijoje, nusakyti pokyčius visuomenėje. Vertinama kaupiamuoju balu. Neformalus vertinimas: |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Parašyti savo mėgstamo mokymosi dalyko raidos bruožus XIX a.: 2-3 pasiekimai (išradimai ir išradėjai) ir jų reikšmė. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. Klausimas refleksijai: |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Klausimas refleksijai: |
||
Mokymo medžiagos autorius ir šaltiniai |
Parengė: Daina Kazlauskaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI. Naudoti šaltiniai: J. Brazauskas. S. Jurkevičius, K. Petrauskis, Naujųjų amžių istorija, Vadovėlis 9 klasei, Kronta, 2004; "L'année du CM2. Toutes les matières réunies dans le même livre", Paris, 2006; Pagrindinio ugdymo bendrosios programos, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433; La Sortie de l'Usine Lumière à Lyon: http://www.youtube.com/watch?v=HI63PUXnVMw; Au clair de la lune: http://www.youtube.com/watch?v=IYLTc3tGdzc. |