Dalykas |
GEOGRAFIJA |
||
Kiti dalykai |
• Prancūzų kalba |
||
Modulis/ Tema |
KLIMATAS IR KLIMATO JUOSTOS (KLIMATINIO ŽEMĖLAPIO IR DIAGRAMŲ „SKAITYMAS“) |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai
|
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi savo turimomis žiniomis, klimatiniu žemėlapiu prancūzų kalba, dirbdami individualiai ir grupėmis mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Pamokos metu mokiniai praplės akiratį, praturtinti žinias apie pasaulio klimatą, klimato juostas. |
||
Mokymo/si metodai |
Teksto prancūzų kalba skaitymas, darbas grupėmis ir individualiai, klimato žemėlapio“ skaitymas“, diagramų nagrinėjimas, sutartinių ženklų (trumpinių) analizavimas |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Žemėlapiai, diagramos; |
||
Pasirengimas pamokai
|
Lingvistinis: Būdvardžiai; būdvardžio giminė ir skaičius, jo derinimas ir vieta. Dalykinis: Geografinės informacijos skaitymas. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Galimų užduočių sąrašas. 2. Lingvistinis priminimas. 3. Klausimų sudarymo lentelės. |
Raktiniai žodžiai: Une zone, un domaine, un milieu, arctique, froid, chaud, tropical, équatorial, tropical, désertique, méditerranéen, océanique, continental, polaire. |
||
Pamokos eiga:
|
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Skelbiama pamokos tema ir uždaviniai. | 1. Žymisi uždavinius. | ||
2. Aptariami raktiniai žodžiai (1). Prašoma mokinių juos išversti. | 2. Raktinių žodžių pateikimas. Bandoma suprasti reikšmę iš sąsajų su kitomis kalbomis pagal žodžių šaknis (1). Verčia žodžius. | ||
3. Išdalinami prancūziški tekstai ir aptariamos užduotys (2-3) (Pamokos medžiaga). | 3. Mokiniai stebi žemėlapį ir bando nuspėti kaip jame atsispindi klimatinės juostos (3), dirba su prancūzišku tekstu, pasitikrina informaciją ir randa išsamesnius paaiškinimus tekste, perskaito prancūziškai klimatinių juostų augmenijos rūšių pavadinimus (3). | ||
4. Kviečia nagrinėti diagramą (4). Gabesnieji mokiniai dirba savarankiškai, atlieka papildomą užduotį (5). Silpniau besimokantys mokiniai konsultuojami. | 4. Nagrinėjamas klimatinės diagramos pavyzdys, skaitomas jo aprašas (4). Gabesnieji mokiniai dirba savarankiškai, atlieka papildomą užduotį (5). Silpniau besimokantys mokiniai konsultuojami. | ||
5. Pamokos apibendrinimas, pateikiami klausimai. | 5. Atsako į klausimus, žymisi pastabas. | ||
6. Paaiškinama namų darbų užduotis (6). | 6. Žymisi namų darbų užduotį. | ||
7. Mokinių veiklos įvertinimas. | 7. Žymisi įvertinimus, klausia, jei ko nesupranta. | ||
8. Refleksija. | 8. Pamokos refleksija. | ||
Galimi sunkumai problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
Nepakankamos mokinių prancūzų kalbos žinios. | Skatinti mokinius naudojantis žodynu, vienas kito bei mokytojos pagalba verčiant raktinius žodžius, skaitant tekstą. | ||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Vertinama kaupiamuoju balu. Vertinamas moksleivių aktyvumas, gebėjimas teisingai nusakyti klimatines juostas, papasakoti apie klimatinių juostų augmeniją, ją detaliai apibūdinti. Gebėti skaityti geografinę informaciją: klimatinę diagramą, nusakyti ašių reikšmes, suprasti klimatinį žemėlapį. Neformalus vertinimas. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Atlikti žaidybines užduotis prancūzų kalba (Pamokos medžiaga). |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. Klausimas refleksijai: |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Klausimas refleksijai: |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Daina Kazlauskaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI. |