Dalykas

MUZIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Istorija
• Biologija

Modulis/tema

ORKESTRAS / ORCHESTRA

Uždaviniai/mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (tekstu apie orkestro išsidėstymą, žodžių sąrašu ir kalbine medžiaga), atlikdami skaitymo, teksto pildymo užduotis, žaisdami žaidimą, dirbdami porose, grupėmis bei atlikdami projektinį darbą, mokiniai gebės:

  • suprasti A2 lygmens angliško teksto pagrindinę mintį ir detales;
  • atpažinti pagrindinius terminus tekste;
  • suprasti ir taisyklingai vartoti vietos prieveiksmius;
  • taisyklingai vartoti aktyvius žodžius ir pagrindinius terminus, susijusius su pamokos tema;
  • dalyvauti žaidime vartojant aktyvius žodžius;
  • parengti ir pristatyti pristatymą skaidrių formatu anglų kalba apie pasirinktą orkestro grupę arba instrumentą.

Dalyko uždaviniai

  • skaitant tekstą, atliekant užduotis išmokti orkestro schemą;
  • išmokti pagrindinių orkestro grupių ir muzikos instrumentų pavadinimus;
  • surasti papildomos informacijos ir paruošti pristatymą apie pasirinktas orkestro instrumentų grupes arba instrumentus.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai sužinos, kodėl orkestro muzikantai sėdi tam tikra tvarka, kodėl tam tikros muzikos instrumentų grupės turi savo pavadinimus.

Mokymo/si metodai

Skaitymas, diskusija, pasakojimas, žaidimas, darbas grupėse ir porose, projektinis darbas (pristatymas skaidrių formatu).

Medžiaga, priemonės, įranga

• Žodžių sąrašas: Muzika_orkestras_word_list.
Padalomoji medžiaga Nr.1 – tekstas “The Orchestra“.
Padalomoji medžiaga Nr. 2 – nepilnas tekstas “The Orchestra“.
• Vaizdo medžiaga: Orkestro schema.
Kortelių rinkinys Nr.1  – orkestro grupės.
Kortelių rinkinys Nr. 2 – muzikos instrumentai.
• Kalbinė parama mokiniui: “Prepositions of Place“.
• Vaizdo medžiaga "BANCO SABADELL - Som Sabadell flashmob".
• Multimedija.

Pasirengimas pamokai

1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą);
2. Padalomosios medžiagos paruošimas;
3. Kortelių rinkinių pasiruošimas;
4. Vaizdo medžiagos pasiruošimas demonstravimui.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Aktyvių žodžių sąrašas.

 

1. Aktyvūs žodžiai:
orchestra,  conductor, audience, the strings, violin, viola, cello, double bass, woodwind, flute, oboe, clarinet, bassoon, the brass, French horn, trumpet, trombone, tuba, the percussion, harp.
2. Lentelė “Prepositions of Place“.

Pamokos eiga

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

 

1. Mokytojas parodo trumpą filmuką (BANCO SABADELL - Som Sabadell flashmob) su įspūdingu orkestro “flashmobu”, ant lentos užrašo pamokos temą ir pristato pagrindinius angliškus pamokos terminus skaidrėje, išdalija žodžių sąrašus arba užrašo ant lentos. 1. Mokiniai pažiūri filmuką, į sąsiuvinius užsirašo angliškus raktinius žodžius, verčia į lietuvių kalbą ir stengiasi juos įsiminti.
2. Mokytojas išdalija padalomąją medžiagą Nr.1 – tekstą “The Orchestra“, duoda pakankamai laiko, kad mokiniai perskaitytų ir įsigilintų. Kad būtų lengviau suprasti, papildomai išdalina lenteles su prielinksniais “Prepositions of Place“. 2. Mokiniai skaito tekstą “The Orchestra“, įsigilina, aiškinaisi su mokytoju, jei kas neaišku. Skaitydami naudojasi žodžių sąrašu ir lentele “Prepositions of Place“.
3. Padalija klasę į grupę A (maždaug trečdalis visų mokinių) ir grupę B (du trečdaliai mokinių). Iš grupės A paimamas tekstas apie orkestrą ir išdalinamos kortelės su orkestro grupių pavadinimais (kortelių rinkinys Nr. 1). Kiekvieną kortelę privalo gauti bent vienas mokinys. 3. Mokiniai susigrupuoja į A ir B grupes. A grupės nariai gauna korteles su orkestro grupių pavadinimais.
4. Ekrane parodo orkestro schemą. Paprašo grupės A narių sustoti pagal savo poziciją schemoje. 4. Grupės A nariai, remdamiesi kortelėse nurodytais orkestro grupių pavadinimais, sustoja į savo vietas pagal orkestro schemą.
5. Paprašo grupės B mokinių perstatyti grupės A mokinius, jei šie atsistojo klaidingai. 5. B grupės mokiniai (kurie vis dar turi tekstą apie orkestrą) pataiso A grupės mokinius, jeigu šie atsistojo neteisingai.
6. Iš grupės B mokinių paimamas tekstas ir išdalinamos kortelės su instrumentų pavadinimais (kortelių rinkinys Nr.2). B grupės mokinių paprašoma eiti prie atitinkamos orkestro grupės – A mokinių. 6. B grupės mokiniai atsistoja prie A grupės mokinių.
7. Paprašo mokinių papasakoti vieni kitiems (porose ar grupelėse) apie savo instrumentą ar orkestro grupę. 7. Mokiniai pasakoja vieni kitiems (porose ar grupelėse) apie savo instrumentą ar orkestro grupę.
8. Mokiniai sugrupuojami po tris (vienas iš A grupės ir du iš B). Mokiniams išdalinamas nepilnas tekstas apie orkestrą (padalomoji medžiaga Nr 2.), kurie jį užpildo kartu. 8. Mokiniai grupelėse užpildo nepilną tekstą apie orkestrą.
9. Užduoties atsakymų aptarimas. 9. Pateikia užduoties atsakymus.
10. Mokytojas suformuluoja kitą užduotį – mokiniai turi nusikopijuoti orkestro schemą į savo užrašus ir ją užpildyti. 10. Mokiniai nusikopijuoja orkestro schemą į savo užrašus ir ją užpildo.
11. Namų darbų skyrimas. Mokytojas supažindina mokinius su pristatymų temomis, reikalavimais ir vertinimo kriterijais. 11. Namų darbams skiriama:  grupelėmis paruošti pristatymą anglų arba lietuvių kalba apie vieną iš orkestro grupių arba apie vieną instrumentą.
12. Refleksija. 12 Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir dar norėtų sužinoti.

Galimos problemos ir jų sprendimai

Mokiniai gali nesuprasti žaidimo esmės, todėl mokytojas turėtų labai aiškiai pateikti instrukcijas.
Jeigu mokinių yra daugiau negu kortelių, galima didinti kortelių skaičių (išskyrus arfos kortelę).

Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai

Vertinamas užduočių atlikimas ir kalbėjimas.

Namų darbai, tolesnė veikla

Grupelėmis paruošti pristatymą anglų arba lietuvių kalba apie vieną orkestro grupę ar muzikos instrumentą.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius ar nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Jurgita Cvilikaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI

Naudoti šaltiniai:
Orchestra: http://library.thinkquest.org/22673/orchestra.html;
BANCO SABADELL - Som Sabadell flashmob: http://www.youtube.com/watch?v=GBaHPND2QJg;
Deller, Sh. and C.Price. Teaching Other Subjects Through English. Oxford: OUP, 2011.