Dalykas |
MATEMATIKA |
||
Kiti dalykai |
Informacinės technologijos |
||
Modulis/ Tema |
AUKSO PJŪVIS / GOLDEN RATIO |
||
Tikslai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai tikslai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (vaizdo įrašais) bei individualiai internete surasta medžiaga, atlikdami teksto suvokimo, kūrybines ir komunikacines užduotis, dirbdami individualiai, grupėmis bei atlikdami projektinį darbą, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko tikslai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Susipažinti su aukso pjūvio istorija bei „aukso“ pjūviu pasauliniame mene, fotografijoje, architektūroje, muzikoje, gamtoje. |
||
Mokymo/si metodai |
Aiškinimas, konsultavimas, informacijos paieška, susisteminimas, apdorojimas, projektinis darbas - pateikties rengimas ir pristatymas, darbas grupėse. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Vaizdo įrašai. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Paieškokite medžiagos apie aukso pjūvį internete. Galima pristatymui pademonstruoti anglų kalba filmuką apie aukso pjūvį „The Golden Mean“. 2. Pasirenkite atsakyti į galimus mokinių klausimus apie aukso pjūvį kiekvienoje srityje. 3. Peržiūrėkite projektinio darbo „Aukso pjūvis“ pristatymo Kauno Jėzuitų gimnazijos matematikos pamokoje vaizdo įrašus, atkreipkite dėmesį į teigiamus ir taisytinus momentus. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Aktyvių žodžių sąrašas. 2. Padalomoji Medžiaga How to make an effective presentation. 3. Vaizdo įrašas: „The Golden Mean“. 4. Vaizdo įrašas: Projektinio darbo “Aukso pjūvis” pristatymo Kauno Jėzuitų gimnazijos matematikos pamokoje pavyzdžiai. |
1. Aktyvių žodžių sąrašas. 2. Padalomoji medžiaga How to make an effective presentation. |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
I pamoka |
I pamoka
|
||
2. Parodo vaizdo įrašą „The Golden Mean“. Gali būti kitas vaizdo filmas, priklausomai nuo mokinių pasirengimo. |
2. Mokiniai klauso ir žiūri filmuką. |
||
3. Aptaria aktyvių žodžių sąrašą, supažindina mokinius su matematiniais terminais „golden ratio“, „golden section“, „golden rectangle“, „golden triangle“ ir kitais panašiais terminais. Gali pasinaudoti parengta pateiktimi „Aukso pjūvis“, ją pakoreguoti pagal savo poreikius (papildyti, sutrumpinti). |
3. Mokiniai kartu su mokytoju aptaria aktyvių žodžių sąrašą, susipažįsta su nežinomais terminais. |
||
4.Padeda mokiniams pasiskirstyti į grupes po 3 – 4, pasirinkti darbo temą ir pasiskirsti darbo sritimis. |
4. Mokiniai pasiskirsto į grupes. Grupės pasirenka vieną iš temų: „Aukso pjūvis“ matematikoje, geometrijoje, architektūroje, dailėje, gamtoje, muzikoje, žmoguje, fotografijoje, astronomijoje. Pasiskirsto darbo sritimis: informacijos paieška, prezentacijos rengimas anglų kalba, pristatymas. |
||
5. Padeda mokiniams ieškoti informacijos internete. |
5.Naudodami raktinius žodžius „golden ratio“ arba „golden section“ ieško informacijos internete. |
||
II pamoka |
II pamoka |
||
2. Padeda mokiniams ieškoti informacijos internete ir rengti pateiktį. Padeda mokiniams „sutraukti“ tekstą ir kitą informaciją bei išrinkti iš viso to esminius dalykus. | 2. Pasitardami vienas su kitu ar mokytoja apibendrina darbus ir padaro išvadas. |
||
3. Padeda mokiniams apibendrinti darbą ir padaryti išvadas. Pateikia mokiniams padalomąją medžiagą How to make an effective presentation? kuria mokiniai gali pasinaudoti rengiant pateikties pristatymą. | 3. Išrenka iš padalomosios medžiagos How to make an effective presentation? naudingas frazes pateikties pristatymui.
|
||
III pamoka |
III pamoka |
||
2. Pamokos pabaigoje aptaria pristatymus. | 2. Kartu su mokytoja aptaria šią temą ir pasidalina savo įspūdžiais. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
Darbas kūrybinis, vertinimas pažymiu yra sudėtingas, nes sunku nustatyti vertinimo kriterijus. | Geriau būtų, kad mokiniai temą pasirinktų pagal savo pomėgius ir grupėse dirbtų su draugais. | ||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Neformalus mokytojos vertinimas pristatant darbus. Formalus vertinimas įskaita. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Mokiniai gali darbus pristatyti savo šeimos nariams. Namų darbų užduotis gali būti parinkta iš vadovėlio. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Rasa Butkevičienė, Jėzuitų gimnazija; Naudoti šaltiniai: |