Dalykas

MATEMATIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Fizika
• Braižyba
• Geometrija
• Anglų kalba

Modulis/ Tema

APSKRITIMAS / CIRCLE

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:

  • taisyklingai vartoti apskritimo ir jo dalių pavadinimus anglų kalba;
  • nusakyti anglų kalba apskritimo ilgio ir ploto skaičiavimo veiksmus, pasinaudojant mokytojo pateikta medžiaga apie neveikiamosios rūšies veiksmažodžius bei skaitvardžius.

Dalyko uždaviniai

  • pakartoti apskritimo, apskritimo spindulio, skersmens, stygos sąvokas bei apskritimo ilgio ir ploto formules;
  • supažindinti su apskritimo liestinės, skritulio išpjovos bei nuopjovos apibrėžimais.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai turės galimybę susipažinti su matematikos terminais anglų kalba (pagal pamokos temą) ir pritaikyti juos praktiškai.

Mokymo/si metodai

Aiškinimas, konsultavimas, pratybos.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Vadovėlis;
• Vaizdo įrašas: "Circles Radius Diameter & Pi Math Learning Upgrade";
• Internetas;
• Multimedija.

Pasirengimas pamokai

1. Susipažinkite su internetinėje svetainėje “Math is Fun“ esančia medžiaga.
2. Parenkite šios temos žodžių sąrašo (Žodžių sąrašas (Priedas 3)) kopijas mokiniams.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Neveikiamosios rūšies veiksmažodžių lentelė.
2. Medžiaga apie skaitvardžius (skaitvardžių lentelė 1, skaitvardžių lentelė 2).
3. Mokytojo užrašai: Apskritimas.
4. Žodžių sąrašas.
5. Parama mokytojui: Matematika_apskritimas_Priedas 1;
6. Užduotys: Matematika_apskritimas_Priedas_2.

Žodžių sąrašas:
Arc of a Circle, Centre of a circle, Chord, Circle,
Circumference, Circular cut out, Circular cut off, Compass (pair of compasses), Perimeter, Diameter, Protractor, Radius, Secant, Semicircle, Tangent.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Mokytojas supažindina  su pamokos tema ir kartu su mokiniais pakartoja apskritimo apibrėžimą. Šiame etape tikslinga pateikti anglišką apskritimo apibrėžimo variantą. (Mokytojo užrašai arba "Math is Fun" tinklapis). 1. Mokiniai klauso, brėžia apskritimą. Užsirašo į sąsiuvinį sąvoką angliškai.
2. Mokytojas pakartoja, kas yra apskritimo spindulys,  skersmuo, skaičius π; kaip skaičiuojamas apskritimo ilgis, skritulio plotas. Mokytojas pateikia visų šių elementų anglišką versiją (Mokytojo užrašai, Žodžių sąrašas arba muzikinis vaizdo klipas: Circles Radius Diameter & Pi Math Learning Upgrade). 2. Mokiniai brėžia, užsirašo sąvokas, pakartoja sąvokas anglų kalba kartu su mokytoju, klausosi muzikinio terminų aiškinimo žiūrėdami animacinį video klipą.
3. Mokytojas pateikia užduotis: Question 1-6 ( Užduotys prieduose (Priedas 2). 3. Mokiniai sprendžia užduotis: 
Question 1, Question 2, Question 3, Question 4, Question 6. Užduotis  Question 5 atliekama tada, kai mokiniai jau susipažinę su nemetrine matavimo vienetų sistema (pėdomis).
4. Mokytojas supažindina mokinius su naujomis sąvokomis: apskritimo styga, liestine, išpjova, nuopjova ir pateikia jas anglų kalba (Žodžių sąrašas). 4. Mokiniai brėžia, užsirašo sąvokas.
5. Mokytojas kartu su mokiniais atlieka užduotis: Question 9-10, 8.  Užduotys prieduose (Priedas 2). 5. Mokiniai sprendžia užduotis:
Question 9, Question 10. Užduotis  Question 8 atliekama tada, jeigu mokiniai susipažinę su nemetrine matavimo vienetų sistema (pėdomis).
6. Mokytojas skiria užduotis namų darbams iš pasirinkto matematikos vadovėlio. Mokiniams rekomenduojama užrašyti sprendimus, vartojant šią pamoką išmoktas sąvokas anglų kalba (Žodžių sąrašas) 6. Mokiniai kartu su mokytoju aptaria paskirtą namų darbą.
7. Refleksija. 7. Refleksija.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

Neteisingai suformuluotas atsakymas.  Jei mokinių anglų kalbos žinios nėra pakankamos, reikėtų apsiriboti tik sąvokų anglų kalba pateikimu. Apibrėžimai pateikiami lietuviškai.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Pamokos metu neformalus mokytojos vertinimas. Skyriaus pabaigoje, kontroliniame darbe, už sprendimuose panaudotus angliškus terminus galima skirti papildomų taškų.

Namų darbai, tolesnė veikla

Parinktos užduotys iš vadovėlio.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. Pvz.: Pamoka gana sudėtinga, reikalingas platesnis žodynas anglų kalba.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Pvz.: Patiko, nes sužinojo daugiau terminų anglų kalba, pamoka buvo įvairesnė.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Rasa Butkevičienė, Kauno Jėzuitų gimnazija;
Edita Batnikaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI;
Jurgita Šerniūtė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI.

Naudoti šaltiniai:
Viktorija Sičiūnienė, Danguolė Jonaitienė, Alvyda Ambraškienė ir kiti MATEMATIKA. Vadovėlis IX klasei.  Antroji knyga. „Šviesa“ 2011;
„Math is Fun“.  Internetinė prieiga: http://www.mathsisfun.com/index.htm;
Circumference of a Circle. Internetinė prieiga: http://www.mathgoodies.com/lessons/vol2/circumference.html;
Circles Radius Diameter. Internetinė prieiga: http://www.youtube.com/watch?v=eiHWHT_8WrE.