Dalykas

MATEMATIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Istorija
• Braižyba
• Geometrija
• Geografija

Modulis/ Tema

TAISYKLINGAS PIRAMIDŽIŲ AUKŠTINIŲ BRAIŽYMAS / DRAWING CORRECT PYRAMID HEIGHTS

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus  užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:

  • taisyklingai vartoti aktyvius angliškus žodžius ir pagrindinius terminus, susijusius su pamokos tema;
  • angliškai papasakoti apie piramidžių konstrukcijos ypatumus;
  • trumpai papasakoti apie piramidžių istoriją anglų kalba;
  • paruošti pristatymą apie piramidžių istoriją anglų kalba.

Dalyko uždaviniai

  • taisyklingai braižyti keturkampės ir trikampės piramidės aukštines;
  • suvokti piramidžių statybos ypatumus;
  • apskaičiuoti piramidės tūrį bei paviršiaus plotą.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai turės galimybę susipažinti su piramidžių konstrukcija bei statybos ypatumais įvairiose pasaulio šalyse, išmokti su tema susijusių terminų anglų kalba.

Mokymo/si metodai

Darbas porose, diskusijos, individualus darbas, pristatymo parengimas

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Vadovėlis „Matematika Tau“, 9 klasė, II dalis;
Priedas Nr. 1: Keywords and exercises;
Priedas Nr. 2: Pyramids: useful vocabulary;
Priedas Nr. 3: Hystory of Pyramids;
Priedas Nr. 4: Giving instructions;
Priedas Nr. 5: Useful phrases in English presentation;
Plastilinas, mediniai iešmeliai;
• Multimedija.

Pasirengimas pamokai

1. Mokiniai ieško informacijos apie piramides pasaulyje.
2. Per matematikos pamokas mokosi nubraižyti taisyklingąsias piramides.
3. Žino piramidžių paviršiaus ploto bei tūrio apskaičiavimo formules.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Aktyvių žodžių ir terminų pristatymas: Priedas Nr. 1: Keywords and exercises; Priedas Nr. 2: Pyramids: useful vocabulary;;
2. Užduočių formulavimas anglų kalba (Priedas Nr. 4: Giving instructions).
1. Key words:
Pyramid, correctpyramid, correct quadrangular pyramid, correct triangular pyramid, height of pyramid, basis, top, edge, wall (Priedas Nr. 2: Pyramids: useful vocabulary;);
2. Useful phrases in English presentation: Priedas Nr. 5: Useful phrases in English presentation.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Įvadas į temą: mokytojas papasakoja apie piramidžių istoriją (žr. Priedas Nr. 3: Hystory of Pyramids), jų konstrukcijos ypatumus, pateikia angliškus terminus, susijusius su pamokos tema (Priedai Nr.1, 2). 1. Mokiniai dalinasi savo žiniomis apie piramides, gali angliškai papasakoti, ką žino apie jų istoriją. Taip pat pasižymi į užrašus pagrindinius pamokos terminus anglų kalba ir išsiaiškina jų lietuviškus atitikmenis.
2. Mokytojas paaiškina mokiniams, kaip, naudojant medinius iešmelius ir plastiliną, sukonstruoti keturkampę ir trikampę piramides ir teisingai patalpinti aukštinę. 2. Išklausę mokytojo aiškinimą anglų kalba apie piramidės konstravimą, mokiniai patys konstruoja keturkampę ir trikampę piramides, naudodamiesi mokytojo pateiktomis priemonėmis.
3. Mokytojas paaiškina mokiniams (anglų arba lietuvių kalba, priklausomai nuo mokinių užsienio kalbos kompetencijos), kaip, turint sukonstruotas piramides, išmatuoti reikiamus matmenis ir apskaičiuoti piramidės tūrį bei paviršiaus plotą. 3. Mokiniai išmatuoja reikalingus matmenis ir skaičiuoja piramidės tūrį ir paviršiaus plotą.
4. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. 4. Atlikę užduotį, mokiniai anglų arba lietuvių kalba paaiškina užduoties atlikimo eigą bei patiekia mokytojui klausimus apie tai, kas jiems buvo neaišku.
5. Mokytojas paaiškina namų darbų užduotį – kaip parengti pristatymą apie piramidžių istoriją. 5. Mokiniai užsirašo namų darbų užduotį.
6. Mokinių įvertinimas ir refleksija. 6. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Žymisi įvertinimus.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

1. Neteisingai sukonstruota piramidė bei patalpinta aukštinė.
2. Neteisingai atlikti skaičiavimai.
3. Neteisingai suprasta sąlyga.
4. Mokiniams per sudėtinga suprasti piramidės tūrio bei paviršiaus ploto apskaičiavimą.
5. Mokiniams sudėtinga parengti nuoseklų pristatymą apie piramidžių istoriją anglų kalba.
1. Parodyti erdvinių figūrų pavyzdžius (žr. Priedas nr. 2).
2. Peržiūrėti formules vadovėlyje, spręstus uždavinius sąsiuviniuose.
3. Įtvirtinti sąvokas anglų kalba.
4. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, integruojant ir lietuvių kalbą.
5. Išdalinti mokiniams padalomąją medžiagą (Priedas Nr. 5), kurioje jie ras pagrindines angliškas frazes, reikalingas per pristatymą.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Mokinių darbas vertinamasi dviem kaupiamaisiais pažymiais (piramidės konstravimas, duomenų apskaičiavimas).

Namų darbai, tolesnė veikla

1. Nubraižyti  sąsiuvinyje taisyklingą keturkampę piramidę ir apskaičiuoti jos paviršiaus plotą bei tūrį.
2. Paruošti pristatymą anglų kalba apie piramidžių istoriją.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Rima Ernestienė, Šiaulių Didždvario gimnazija;
Edita Bartnikaitė, Daiva Pundziuvienė VDU UKI

Naudoti šaltiniai:
Vadovėlis„ Matematika Tau“ 9 klasė, II dalis;
China pyramids: http://www.nso.lt/ancient/chinapyr.html;
Largest pyramids in the world: http://www.touropia.com/largest-pyramids-in-the-world/;
World pyramids: http://world-pyramids.com/.