Dalykas |
MATEMATIKA |
|||
Kiti dalykai |
• Istorija • Braižyba • Geometrija • Geografija |
|||
Modulis/ Tema |
TAISYKLINGAS PIRAMIDŽIŲ AUKŠTINIŲ BRAIŽYMAS / DRAWING CORRECT PYRAMID HEIGHTS |
|||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:
|
||
Dalyko uždaviniai |
|
|||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai turės galimybę susipažinti su piramidžių konstrukcija bei statybos ypatumais įvairiose pasaulio šalyse, išmokti su tema susijusių terminų anglų kalba. |
|||
Mokymo/si metodai |
Darbas porose, diskusijos, individualus darbas, pristatymo parengimas |
|||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Vadovėlis „Matematika Tau“, 9 klasė, II dalis; • Priedas Nr. 1: Keywords and exercises; • Priedas Nr. 2: Pyramids: useful vocabulary; • Priedas Nr. 3: Hystory of Pyramids; • Priedas Nr. 4: Giving instructions; • Priedas Nr. 5: Useful phrases in English presentation; • Plastilinas, mediniai iešmeliai; • Multimedija. |
|||
Pasirengimas pamokai |
1. Mokiniai ieško informacijos apie piramides pasaulyje. 2. Per matematikos pamokas mokosi nubraižyti taisyklingąsias piramides. 3. Žino piramidžių paviršiaus ploto bei tūrio apskaičiavimo formules. |
|||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
||
1. Aktyvių žodžių ir terminų pristatymas: Priedas Nr. 1: Keywords and exercises; Priedas Nr. 2: Pyramids: useful vocabulary;; 2. Užduočių formulavimas anglų kalba (Priedas Nr. 4: Giving instructions). |
1. Key words: Pyramid, correctpyramid, correct quadrangular pyramid, correct triangular pyramid, height of pyramid, basis, top, edge, wall (Priedas Nr. 2: Pyramids: useful vocabulary;); 2. Useful phrases in English presentation: Priedas Nr. 5: Useful phrases in English presentation. |
|||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
||
1. Įvadas į temą: mokytojas papasakoja apie piramidžių istoriją (žr. Priedas Nr. 3: Hystory of Pyramids), jų konstrukcijos ypatumus, pateikia angliškus terminus, susijusius su pamokos tema (Priedai Nr.1, 2). | 1. Mokiniai dalinasi savo žiniomis apie piramides, gali angliškai papasakoti, ką žino apie jų istoriją. Taip pat pasižymi į užrašus pagrindinius pamokos terminus anglų kalba ir išsiaiškina jų lietuviškus atitikmenis. | |||
2. Mokytojas paaiškina mokiniams, kaip, naudojant medinius iešmelius ir plastiliną, sukonstruoti keturkampę ir trikampę piramides ir teisingai patalpinti aukštinę. | 2. Išklausę mokytojo aiškinimą anglų kalba apie piramidės konstravimą, mokiniai patys konstruoja keturkampę ir trikampę piramides, naudodamiesi mokytojo pateiktomis priemonėmis. | |||
3. Mokytojas paaiškina mokiniams (anglų arba lietuvių kalba, priklausomai nuo mokinių užsienio kalbos kompetencijos), kaip, turint sukonstruotas piramides, išmatuoti reikiamus matmenis ir apskaičiuoti piramidės tūrį bei paviršiaus plotą. | 3. Mokiniai išmatuoja reikalingus matmenis ir skaičiuoja piramidės tūrį ir paviršiaus plotą. | |||
4. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. | 4. Atlikę užduotį, mokiniai anglų arba lietuvių kalba paaiškina užduoties atlikimo eigą bei patiekia mokytojui klausimus apie tai, kas jiems buvo neaišku. | |||
5. Mokytojas paaiškina namų darbų užduotį – kaip parengti pristatymą apie piramidžių istoriją. | 5. Mokiniai užsirašo namų darbų užduotį. | |||
6. Mokinių įvertinimas ir refleksija. | 6. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Žymisi įvertinimus. | |||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
||
1. Neteisingai sukonstruota piramidė bei patalpinta aukštinė. 2. Neteisingai atlikti skaičiavimai. 3. Neteisingai suprasta sąlyga. 4. Mokiniams per sudėtinga suprasti piramidės tūrio bei paviršiaus ploto apskaičiavimą. 5. Mokiniams sudėtinga parengti nuoseklų pristatymą apie piramidžių istoriją anglų kalba. |
1. Parodyti erdvinių figūrų pavyzdžius (žr. Priedas nr. 2). 2. Peržiūrėti formules vadovėlyje, spręstus uždavinius sąsiuviniuose. 3. Įtvirtinti sąvokas anglų kalba. 4. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, integruojant ir lietuvių kalbą. 5. Išdalinti mokiniams padalomąją medžiagą (Priedas Nr. 5), kurioje jie ras pagrindines angliškas frazes, reikalingas per pristatymą. |
|||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Mokinių darbas vertinamasi dviem kaupiamaisiais pažymiais (piramidės konstravimas, duomenų apskaičiavimas). |
|||
Namų darbai, tolesnė veikla |
1. Nubraižyti sąsiuvinyje taisyklingą keturkampę piramidę ir apskaičiuoti jos paviršiaus plotą bei tūrį. 2. Paruošti pristatymą anglų kalba apie piramidžių istoriją. |
|||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
||
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
|||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Rima Ernestienė, Šiaulių Didždvario gimnazija; |