Dalykas |
MATEMATIKA |
||
Kiti dalykai |
• Geometrija • Braižyba • Istorija • Geografija • Anglų kalba |
||
Modulis/ Tema |
PIRAMIDĖS IR JŲ ELEMENTAI / PYRAMIDS AND THEIR ELEMENTS |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai turės galimybę susipažinti su trumpa Egipto piramidžių istorija, sužinoti apie piramidžių konstrukcijas, paskirtį, statybos ypatumus, išmokti su tema susijusių terminų anglų kalba. |
||
Mokymo/si metodai |
Modelio kūrimas, darbas porose, diskusijos. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
•
Padalomoji medžiaga: Priedas 1: Pyramid: useful vocabulary, Priedas 2: Piramidės skaičiais (1), Priedas 3: Piramidės skaičiais (2), Priedas 4: What do we know about pyramids?, Priedas 5: Teacher‘s notes, Priedas 6: Pythagoras‘ theorem: practice; • Aktyvių žodžių sarašas: Zodziai_matematika; • Klausimų daryba anglų kalboje: Questions 1, Questions 2; • Multimedija; • Žirklės, plastilinas, šiaudeliai. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Padalomosios medžiagos su sąvokomis paruošimas. 2. Papildomos medžiagos paieška ir kopijavimas. |
||
Kalbinė parama
|
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Aktyvių žodžių sąrašas: Zodziai_matematika; 2. Klausimų daryba anglų kalboje: Questions 1, Questions 2; 3. Mokytojo užrašai (uždavinių atsakymai): Priedas 5. |
1. Aktyvių žodžių sarašas ir pagrindinių sąvokų apibrėžimai: Pyramid: useful vocabulary. 2. Klausimų daryba anglų kalboje: Questions 1, Questions 2; |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Mokytojas paskelbia pamokos temą ir naudodamas pateiktas skaidres trumpai papasakoja apie piramidžių istoriją (žr. Priedas 4: What do we know about pyramids?) |
1. Mokiniai pasižymi naują informaciją, dalinasi jau turimomis žiniomis.
|
||
2. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 2. Mokiniai kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius ir dalyko pamokos uždavinius. |
||
3. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais angliškais terminais, naudojamais Pitagoro teoremos aiškinimui, įrodymui ir taikymui. |
3. Mokiniai susipažįsta su aktyviais žodžiais, jų definicijomis ir vertimu į lietuvių kalbą. | ||
4. Mokytojas pateikia pirmuosius uždavinius (Priedas 6: Pythagoras‘ theorem: practice). | 4. Mokiniai išsiaiškina užduotis, klausia, jeigu jiems neaiškūs angliški terminai ir individualiai, porose arba grupėse atlieka užduotis. | ||
5. Mokytojas patikrina atliktas užduotis ir paaiškina atsakymus. Užduočių atsakymai pateikiami Priede 5: Teacher‘s notes. |
5. Mokiniai tikrinasi atliktas užduotis, lygina angliškus ir lietuviškus terminus. | ||
6. Mokytojas paaiškina, kaip padaryti piramidės modelį, supažindina mokinius su piramidės elementų pavadinimais anglų kalba (žr. Priedą 1: Pyramid: useful vocabulary) ir konsultuoja jau pradėjusius dirbti mokinius. | 6. Mokiniai gamina piramidės modelį porose. | ||
7. Pamokos pabaigoje mokytojas patikrina, kaip mokiniai įsisavino angliškus piramidės elementų pavadinimus (pasirinktinai paprašo išversti terminus iš/į anglų kalbą) ir įvertina mokinius kaupiamuoju įvertinimu. | 7. Mokiniai atsakinėja į mokytojo
klausimus, lygindami piramidės elementų pavadinimus lietuvių ir anglų kalbomis. |
||
8. Mokytojas paaiškina namų darbų užduotį ir apibendrina pamoką. | 8. Mokiniai užsirašo namų darbų užduotį. | ||
9. Refleksija. | 9. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos | Sprendimai | |
1. Per sudėtinga suvokti Pitagoro teoremą ir ją taikyti, neteisingi uždavinių atsakymai dėl nepakankamo angliškų terminų suvokimo. 2. Klausimų darybos klaidos, atliekant namų darbus. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Prieš užduodant namų darbą mokinius supažindinti su pagrindinėmis klausimų darybos anglų kalboje taisyklėmis (žr. Priedą Klausimų daryba anglų kalboje - Questions 1, Questions 2). |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, dalyvavimas įvairiose veiklose ir namų darbas. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Mokiniai gali rinktis, kurį namų darbą atlikti: |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Rengėjai: Aistė Venclovienė, Šiaulių Didždvario gimnazija; |