Dalykas

ISTORIJA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Geografija
• Anglų kalba
• Informacinės technologijos

Modulis/ Tema

ISTORIJA ŽEMĖLAPIUOSE / HISTORY IN MAPS

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Teisingai  naudoti  esmines, su pamokos tema susijusias anglų k. sąvokas  ir Present Passive veiksmažodžius projektų  pateiktyse (skaidrėse) bei pristatymuose.

Dalyko uždaviniai

Atliekant pateiktis įsitikinti, kad žemėlapis – būdas vaizdžiai pateikti išmoktą temą.

Kultūra, pažinimas

Lavinami kalbėjimo, klausymo, argumentuoto įvertinimo ir įsivertinimo gebėjimai; praplečiamas akiratis.

Mokymo/si metodai

Projektų (darbo grupėse po 3) pristatymas, diskusija.

Medžiaga, priemonės,  įranga

Multimedija (skaidrių pristatymui)

Pasirengimas pamokai

Present Passive veiksmažodžių konstrukcijos analizė.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Gramatinė medžiaga „Active/ Passive verb forms" (aktyvios ir pasyvios veiksmažodžių konstrukcijos medžiaga);
2. Pristatymas skaidrių formatu („Istorija žemėlapiuose“).
Gramatinė medžiaga „Active/ Passive verb forms“

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Mokytojas nurodo pamokos temą, įvardina kalbinius ir dalykinius pamokos uždavinius (Pristatymas skaidrių formatu „Projektas“). 1. Mokiniai užsirašo pamokos temą ir kartu su mokytoju išsiaiškina pamokos uždavinius.
2. Mokytojas paaiškina  mokiniams reikalavimų - projektų vertinimo ir įsivertinimo kriterijus, pagal kuriuos  turės pristatyti  bei vertinti projektus, lentelę (Pristatymas „Projektas“). 2. Mokiniai užsirašo reikalavimus ir vertinimo kriterijus.
3. Mokytojas nurodo projektų pristatymų eigą ir stebi mokinių pristatymus. 3. Mokiniai pristato projektus.
4. Mokiniams pristačius projektus, mokytojas suskirsto mokinius į grupes (mokinių skaičius grupėje – pagal mokytojo nuožiūrą) ir paprašo į(si)vertinti savo grupės narių projektus pagal anksčiau pateiktus kriterijus, pateikti po du darbo privalumus ir tobulintinus dalykus. 4. Mokiniai grupėse (įsi)vertina projektus.
5. Mokytojas prašo žodžiu argumentuotai įvertinti pristatytą(us) projektą(us) anglų kalba (pateikiant du darbo privalumus bei du tobulintinus dalykus) naudojat Present Passive veiksmažodžio konstrukciją. 5. Mokiniai žodžiu pristato savo vertinimus,  naudodami Present Passive veiksmažodžio konstrukciją.
6. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai, išvados, mokinių įvertinimas, refleksija. 6. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.
7. Pateikiami namų darbai. 7. Žymisi namų darbus.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Neteisingai panaudoti veiksmažodžių Present Passive konstrukcija.

Priminti Present Passive veiksmažodžių formulę.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Mokiniams rašomi pažymiai pagal anksčiau nurodytus kriterijus bei papildomi taškai už argumentuotą  projektų pristatymų vertinimą.

Namų darbai, tolesnė veikla

Pasiruošti atsakyti į klausimus kitos pamokos tema (pateikiama pagal programą).

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Valda Kizevičiūtė, Šiaulių Didždvario gimnazija;
Ligita Judickaitė-Pašvenskienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI.

Naudoti šaltiniai:
Istorijos vadovėlis;
Present Passive: http://www.englishpage.com/verbpage/activepassive.html.