Dalykas

GEOGRAFIJA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

Ekonomika

Modulis/ Tema

ŽEMDIRBYSTĖ / AGRICULTURE

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Baigę šią temą moksleiviai bus patobulinę kalbinę kompetenciją ir gebės:

  1. suprasti B1-B2 lygmens skaitomo geografinės tematikos teksto pagrindinę mintį ir detales;
  2. žinoti ir tinkamai vartoti temos sąvokas;
  3.  teisingai formuluoti klausimus geografijos kontekstuose bei pateikti trumpus atsakymus;
  4.  taisyklingai formuluoti ir vartoti esamojo laiko neveikiamosios rūšies  veiksmažodžių struktūras.

Dalyko uždaviniai

Baigę šią temą moksleiviai bus susipažinę su žemės ūkio šakomis, ūkininkavimo tipais, sistemomis ir jų  geografiniu paplitimu bei gebės:

  1. atpažinti ir apibūdinti žemės ūkio šakas ir ūkininkavimo tipus;
  2. apibūdinti ūkininkavimo sistemas ir jų geografinį paplitimą.

Kultūra, pažinimas

Moksleiviai susipažins su ūkininkavimo ypatybėmis įvairiose kultūrose ir jų sąsajomis su geografinėmis bei klimatinėmis sąlygomis.

Mokymo/si metodai

Teksto analizė, individualus darbas, darbas poroje, diskusija.

Medžiaga, priemonės,  įranga

  1. Tekstas „Agriculture and Farming“,
  2. Mokytojo užrašai: pamokos planas ir veiklos, kalbinė parama
  3. Padalomoji medžiaga moksleiviams:
  4. teksto suvokimo klausimai, užduotys (Worksheet 1).
  5. lentelė terminų žodynėliui (Worksheet 3).
  6. užduotys, skirtos pakartoti neveikiamosios rūšies sudarymą (Worksheet 2).
  7. Neveikiamosios rūšies sudarymo skaidrės.
  8. Klausimų sudarymo skaidrės (1), skaidrės (2).

Pasirengimas pamokai

Medžiagos analizė ir atrinkimas, nežinomų žodžių išsiaiškinimas, papildomos medžiagos paieška. Užduočių ir veiklų atrinkimas ir parengimas. Pasirengimas, kiek pamokoje bus vartojama anglų ir kiek lietuvių kalbos.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

  1. Terminų žodynas su definicijomis, vertimu į lietuvių kalbą, sudėtingų terminų tarimu.
  2. Pastabos ir patarimai sudėtingesniais kalbos vartojimo atvejais.
  3. Naudingos formuluotės: užduočių kalba.
  1. Pagrindinės sąvokosArable, commercial, crops, extensive, intensive, livestock, pastoral, subsistence, scale.
  2. Aktyvusis žodynas:
    Industry, profit, plough, irrigate, fertilise, harvest, shear, sow, herd, weed, thresh, feed.
  3. Neveikiamosios rūšies sudarymo lentelė ir skaidrės.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Parašo temą, naujas sąvokas lentoje ( arba skaidrėje), pateikia pamokos uždavinius.

1. Klauso užduoties.

2. Aptaria su mokiniais diagramą (Worksheet 1), kurą jie turės užpildyti perskaitę tekstą „Agriculture and Farming“   ir pateikia mokiniams klausimus, į kuriuos  jie turės atsakyti (Worksheet 1). Užduoda mokiniams skaityti tekstą. 2. Skaito tekstą „Agriculture and Farming“ ,  porose užpildo diagramą ir atsako į mokytojo pateiktus klausimus (Worksheet 1). Visa klasė kartu pasitikrina atsakymus.
3. Prašo mokinių sudaryti dar tris klausimus kolegai. Stebi kaip mokiniai dirba porose, teikia pagalbą. 3. Sudaro dar tris klausimus ir pateikia kolegai, išgirdę klausimus, rašo atsakymus, juos aptaria su kolega.
4. Užduoda mokiniam atlikti žodyno užduotis (Worksheet 1). Priklausomai nuo klasės stiprumo, parenka, kiek užduočių bus atliekama klasėje, o kurios bus skirtos namų darbams. Stebi darbą porose ir teikia pagalbą. 4. Porose atlieka žodyno užduotis (Worksheet 1),  konsultuojasi su mokytoju. Pasitikrina visa klasė.
5. Pateikia neveikiamosios rūšies sudarymo užduotis (Worksheet 3), atsižvelgiant į klasės kalbinių kompetencijų lygį, aptaria neveikiamosios rūšies struktūrų sudarymo lentelę. 5. Atlieka neveikiamosios rūšies sudarymo užduotis (Worksheet 3), aptaria su kolega, atsakymai aptariami kartu su visa klase.
6. Paklausia mokinių,  ką jie žino apie ekologinį ūkininkavimą ir pakviečia juos apie tai padiskutuoti užduodant klausimą „Kodėl tai nėra pelninga? (Why is it not profitable?)“ 6.Diskutuoja apie ekologinį ūkininkavimą.
7. Apibendrina diskusiją, užduoda namų darbą. 7. Išklauso namų darbo užduotį.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

  1. Neteisingi arba nepilni atsakymai dėl žinių trūkumo šia tema.
  2. Neteisingai suformuluotas klausimas.
  3. Neteisingai panaudoti neveikiamosios rūšies veiksmažodžiai.

1. Skatinti mokinių domėjimąsi, raginti logiškai mąstyti.
2. Ekrane rodyti lentelę su klausimo struktūra.
3. Priminti neveikiamosios rūšies sudarymo taisykles, parodyti lentelę ir/arba skaidres.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Už teisingai atliktas užduotis bei aktyvumą pamokoje moksleiviai įvertinami kaupiamojo vertinimo pažymiais.

Namų darbai, tolesnė veikla

  1. Nubraižyti intensyvaus ir ekstensyvaus ūkininkavimo schemas, bei pateikti valstybių pavyzdžių, kurioms jie būtų būdingi.
  2. Užpildyti (baigti pildyti, jei pradėta klasėje) terminų žodynėlį (Worksheet 2).
  3. Atlikti žodyno užduotis, jei nebuvo atlikta klasėje.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Diskomfortas dėl prastos mokytojo anglų kalbos. Trūksta gramatinių žinių. Apmąsto, kaip daugiau kalbėjimo duoti mokiniams,  kiek naudoti lietuvių kalbos.

Mokiniai aptaria kaip sekėsi jiems atlikti užduotis, su kokiais sunkumais jie susidūrė.
Įvertina ką jie išmoko pamokos metu.

Mokymo medžiagos autorius ir  šaltiniai

Medžiagą parengė:
Sniegina Raubaitė, Šiaulių Didždvario gimnazija.
Vilma Bijeikienė, VDU UKI
Naudoti šaltiniai:
Williams, Ann, and Montgomerie, Fran.  2010.  Geography.  In series Oxford Content and Language Support.  Oxford: OUP.