Dalykas

GEOGRAFIJA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

Ekonomika,
Pilietiškumo ugdymas

Modulis/ Tema

MIGRACIJA / MIGRATION

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Baigę šią temą moksleiviai bus patobulinę kalbinę kompetenciją ir gebės:

  • suprasti B1-B2 lygmens skaitomo geografinės tematikos teksto pagrindinę mintį ir detales;
  • suprasti klausomo audio įrašo pagrindinę mintį ir detales;
  • parašyti pastraipą, analizuojant migraciją skatinančius veiksnius;
  • žinoti ir tinkamai vartoti temos sąvokas ir kitą aktyvųjį žodyną;
  • taisyklingai vartoti frazinius veiksmažodžius iš aktyviojo žodyno.

Dalyko uždaviniai

Baigę šią temą moksleiviai bus susipažinę su migracija, jos priežastimis bei migracijos rūšimis ir gebės:

  • apibūdinti migracijos sąvoką;
  • įvardinti migracijos priežastis;
  • paaiškinti migracijos priežastis.

Kultūra, pažinimas

Moksleiviai susipažins su migracijos fenomenu įvairiose šalyse,  išsiaiškins sąsajas tarp kultūrų, migracijos ypatybių bei geografinių ir istorinių sąlygų.

Mokymo/si metodai

Teksto analizė, individualus darbas, darbas grupėse

Medžiaga, priemonės,  įranga

  1. Tekstas "Migration: Types and Reasons";
  2. Kalbinė parama mokytojui;
  3. Padalomoji medžiaga mokiniams su klausymo, diskusijos ir rašymo pratimais (Worksheet 1)
  4. Lentelė mokinio terminų žodynėliui (Worksheet 2);
  5. Klausymo užduoties įrašas "Migration: A Life Story".
  6. Multimedia,  migracijos  želmėlapis iš 9 klasės atlaso.

Pasirengimas pamokai

Medžiagos analizė ir atrinkimas, nežinomų žodžių išsiaiškinimas, papildomos medžiagos paieška. Užduočių ir veiklų atrinkimas ir parengimas. Multimedijos paruošimas.  Pasirengimas, kiek pamokoje bus vartojama anglų ir kiek lietuvių kalbos.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

Terminų žodynas su definicijomis, vertimu į lietuvių kalbą, sudėtingų terminų tarimu.

Pagrindinės sąvokos:
Immigration, emigration, voluntary migrants, involuntarary migrants, internal and international migration, counter-urbanization, rural-urban migration, refugees, push factors, pull factors.

Judėjimo veiksmažodžiai: to arrive in/at; to reach, to get to, to come to, to enter, to leave for/from, to depart, to set off (= to leave for), to go.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Pateikia pamokos temą ir pamokos uždavinį.

1.  Išklausę užduotį, grupelėse po 4-6 diskutuoja įvadinės užduoties klausimais.  

2. Pateikia padalomąją medžiagą: tekstą „Migration: Types and Reasons“,  sugrupuoja mokinius į gupeles po 4-6 bei paprašo padiskutuoti įvadinės užduoties (engaging task) klausimais. Stebi mokinių diskusijas, teikia pagalbą. Užduoda mokiniams skaityti tekstą, pasižymėti sąvokas bei nežinomus žodžius savo žodynėlyje bei atlikti tekste esančią užduotį. 2. Skaito tekstą ir pasižymi sąvokas savo žodynėlyje, įrašo praleistas sąvokas teksto užduotyje, pasitikrina atsakymus su kolegomis.
3. Pateikia užduotį išanalizuoti  migracijos kryptis migracijų žemėlapyje (naudojamas 9 kl. atlasas) 3. Analizuoja migracijų kryptis žemėlapyje.
4. Prašoma mokinių pateikti jų žinomų įvairių migracijos tipų pavyzdžių. 4.Prisimena ir pateikia jiems žinomų iš savo aplinkos įvairių migracijų tipų pavyzdžių.

5. Pateikia klausymo užduotį (worksheet 1), paprašo mokinių perskaityti pirmosios užduoties sąlygą paleidžia įrašą. Prašoma atlikti antrą užduotį, pirmiausia perskaitant sąlygą ir sakinius.  Pasitikrinami atsakymai.  Jei mokiniams sunku suprasti, galima pateikti ir visiems kartu išanalizuoti įrašo tekstą (žr. mokytojo kalbinę paramą)

5. Atlieka klausymo užduotį (worksheet 1):  perskaito pirmosios užduoties sąlygą, klauso įrašo, pasižymi atsakymus. Perskaito antrosios užduoties sąlygą ir sakinius. Klauso įrašo antrą kartą. Abiejų užduočių atsakymus peržiūri su kolega, vėliau visa klasė pasitikrina kartu.
6. Prašo mokinių perskaityti diskusijos klausimus.  Stebi diskusiją, teikia pagalbą. 6. Perskaito diskusijos klausimus, diskutuoja, pateikia išvadas naudoja terminus ir aktyvų žodyną.
7. Pristato ir aptaria namų darbui skirtą užduotį. 7. Išklauso namų darbo užduotį.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

  1. Neteisingi arba nepilni atsakymai dėl žinių trūkumo šia tema.
  2. Mokytoja gali nežinoti visų žodžių, kurių paklausia mokiniai diskutuodami.
  3. Neveikia multimedia.

1. Skatinti mokinių domėjimąsi, raginti logiškai mąstyti.
2. Numatyti, kokių žodžių gali prireikti mokiniams analizuojant ir diskutuojant apie migracijos kryptis. Susirasti žodžius ir tarimą iš anksto.
3. Patikrinti, ar veikia multimedia iš anksto.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Užduočių atlikimas ir aktyvus dalyvavimas pamokoje vertinamas kaupiamojo vertinimo pažymiais.

Namų darbai, tolesnė veikla

  1. Parašyti pastraipą – kodėl žmonės norėtų imigruoti į Lietuvą.
  2. Užpildyti (baigti pildyti, jei pradėta klasėje) terminų žodynėlį (Worksheet 2).

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojo anglų kalbos komunikacinių kompetencijų stoka gali apsunkinti pamokos pravedimą, apsvarstoma, kaip daugiau kalbėjimo pamokoje perduoti mokiniams, kiek reikėtų naudoti lietuvių pagalbinės kalbos, jei dėl kalbinių trukdžių strigtų mokymosi procesas.

Mokiniai aptaria kaip sekėsi jiems atlikti užduotis, su kokiais sunkumais jie susidūrė, kokios kalbinės srities užduotis atlikti sunkiau/ lengviau: kalbėjimo, skaitymo, klausymo ar rašymo.
Įvertina ką jie išmoko pamokos metu.

Mokymo medžiagos autorius ir  šaltiniai

Medžiagą parengė:
Sniegina Raubaitė, Šiaulių Didždvario gimnazija.
Vilma Bijeikienė, VDUUKI.
Naudoti šaltiniai:
Fitzgerald, D., Harraway, R. 2011. New English File. Culture Link. Oxford: OUP
Williams, Ann, and Montgomerie, Fran.  2010.  Geography.  In series Oxford Content and Language Support.  Oxford: OUP.
Tinklalapis: www.bbc.co.uk/schools/gcsebitesize/geography/