Dalykas |
GEOGRAFIJA |
||
Kiti dalykai |
• Gamtos mokslai • Anglų kalba |
||
Modulis/ Tema |
DYKUMOS / HOT DESERTS |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi savo turimomis žiniomis, mokytojo spausdinta medžiaga anglų kalba, nuotraukomis, video medžiaga bei žemėlapiais, dirbdami individualiai ir grupėmis mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažįsta su pasaulio dykumų žemėlapiu, įvairių klimatų ypatumais bei jų įtaka faunos ir floros egzistavimui. |
||
Mokymo/si metodai |
Teksto analizė, darbas porose, diskusija, darbas su žemėlapiu. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Padalomoji medžiaga: 1 užduotis, 2 užduotis, 3 užduotis; |
||
Pasirengimas pamokai |
1.Medžiagos apie dykumas rinkimas anglų kalba. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Padalomoji medžiaga su tekstu ir užduotimis (1 užduotis, 2 užduotis, 3 užduotis); 2. Klausimų sudarymas anglų kalboje: Questions; 3. Aktyvių žodžių sąrašas: Zodziai_geografija. |
1. Raktiniai žodžiai: |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Skelbiamas pamokos uždavinys. Mokytojas lentoje užrašo temą ir raktinius žodžius. | 1. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą ir raktinius žodžius. | ||
2. Mokytojas išdalina 1 užduoties „Hot places“ kopijas ir liepia skaityti tekstą, o perskaičius atlikti 1 užduotį. | 2. Mokiniai skaito, analizuoja tekstą ir dirbdami individualiai, atlieka 1 užduotį „Hot places“ raštu (žr. 1 užduotis). | ||
3. 1 užduoties aptarimas, klausimų pateikimas. | 3. Mokiniai atsakinėja į mokytojo užduotus klausimus. | ||
4. Mokytojas per Multimedia projektorių rodo vaizdo įrašą „Desert“: Mokiniams išdalinamos 2 užduoties kopijos. | 4. Mokiniai žiūri vaizdo įrašą ir individualiai atlieka 2 užduotį (žr. 2 užduotis). | ||
5. 2 užduoties aptarimas. Raginama diskutuoti apie gyvūnų gyvenimą dykumoje. | 5. Diskusijos metu mokiniai aptaria augalų ir gyvūnų prisitaikymą gyventi dykumose, apibūdina klimato ypatumus. | ||
6. Mokytojas per Multimedia projektorių rodo karštųjų pasaulio dykumų kontūrinį žemėlapį (outline map). Mokiniams skiriama 3 užduotis. | 6. Mokiniai nagrinėja pateiktą žemėlapį, dirba porose, atlieka 3 užduotį. | ||
7. 3 užduoties aptarimas. Kviečia diskutuoti apie dykumų susidarymo priežastis. | 7. Mokiniai Pasaulio gamtiniame žemėlapyje parodo didžiausias karštąsias dykumas ir apibūdina jų geografinę padėtį. Diskusijos metu mokiniai analizuoja dykumų susidarymo priežastis. | ||
8. Kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 8. Mokiniai žymisi pastabas, išklauso įvertinimus. | ||
9. Namų darbų skyrimas. | 9. Mokiniai žymisi namų darbų užduotį. |
||
10. Refleksija. | 10. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Neteisingai suformuluotas klausimas. 2. Neteisingi arba nepilni atsakymai dėl nepakankamo anglų kalbos supratimo lygio. 3. Mokytojui sudėtinga organizuoti / moderuoti diskusiją ar filmo aptarimą, o mokiniams sudėtinga reikšti savo nuomonę. |
1. Ekrane rodyti lentelę su klausimo struktūra. 2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, išsamiai išsiaiškinti visų užduočių atsakymus, integruojant ir lietuvių kalbą. 3. Supažindinti mokinius su pagrindinėmis angliškomis frazėmis, naudojamomis asmeninei nuomonei reikšti, argumentuoti, pritarti išsakytai nuomonei ar mandagiai jai prieštarauti. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, dalyvavimas diskusijose, namų darbas (pristatymas skaidrėse). |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Namų darbams skiriama užduotis paruošti trumpą pasirinktos dykumos pristatymą PowerPoint programa. Mokiniai suskirstomi į grupes po 4-5 mokinius, kuriose jie turės dirbti. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Rengėjai: Loreta Latvienė, Kauno Jėzuitų gimnazija; Daiva Pundziuvienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI Naudoti šaltiniai: |