Dalykas

FIZINIS LAVINIMAS/KŪNO KULTŪRA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

Anglų kalba

 

Modulis/ Tema

KREPŠINIS: KAMUOLIO VARYMASIS IR METIMAI/BASKETBALL: DRIBBLING AND SHOOTING

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Remdamiesi mokytojo pateiktu žodynu bei atlikę mokytojo pateiktas kalbines ir fizines užduotis, mokiniai gebės:

  • taisyklingai vartoti aktyvius žodžius ir pagrindinius temos terminus;
  • apibūdinti atliekamus fizinius veiksmus;
  • teikti kitam mokiniui instrukcijas ir grįžtamąjį ryšį apie atliekamo veiksmo taisyklingumą;
  • peržiūrėję vaizdo įrašą, taisyklingai tarti terminus.

 

Dalyko uždaviniai

Peržiūrėję vaizdo įrašą bei susipažinę su mokytojo pateikta medžiaga, mokiniai gebės:

  • tinkamai atlikti apšilimo pratimus;
  • varytis kamuolį, taikant teisingą varymosi techniką;
  • taisyklingai atlikti metimą į krepšį.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai susipažins su krepšinio istorija, prisimins Kauno Žalgirio komandos ir įžymiausio Lietuvos krepšininko Arvydo Sabonio karjeros svarbiausius įvykius. Parengę bei pristatę namų darbo užduotį, sužinos daugiau apie krepšinį, įžymius krepšininkus bei komandas.

Mokymo/si metodai

Vaizdo įrašo peržiūra, medžiagos analizė, individualus bei grupės darbas, atliekant kalbos ir fizinius pratimus.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Krepšinio aikštelė su įranga ir krepšinio kamuoliais;
• Multimedija ir erdvė mokiniams atlikti kalbos pratimus raštu;
• Padalomoji medžiaga mokiniams;
• Mokytojo užrašai;
• Vaizdo įrašas “Learning to dribble in Basketball“.

Pasirengimas pamokai

Medžiagos peržiūra ir pamokos plano korekcijos pagal mokinių kalbinį lygį; apsisprendimas, kiek pamokoje bus naudojama anglų ir kiek lietuvių kalba.  
Sportinės įrangos ir multimedijos parengimas (salė, kamuoliai), mokinių informavimas prieš pamoką, kad pamokoje bus reikalinga ne tik sportinė apranga, bet ir rašymo priemonės.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

• Mokytojo užrašai su žodynėliu ir kalbos užduočių atsakymais (Priedas1);
• Skaidrės įvadui į pamoką (Priedas 2);
• Padalomoji medžiaga mokiniams: klausymo užduotys (Priedas 3), tekstas ”How to Launch your Best Shot” su užduotimis (Priedas 4),  lentelė žodynėliui (Priedas 5).

Pagrindiniai terminai:
Basketball court, defence, dribble, dribbling, dunk, free throw, free throw line, foul, jump ball, jump shot, pass, referee, shot, shooting, sideline.
Aktyvus žodynas:
to be awarded a free throw after a foul,
to step up to/ on/ over the free throw line, to take/make a shot at the basket, to hit / score a shot, to miss a shot, to expose the ball to the defence.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Mokytojas pristato pamokos temą ir tikslus, naudodamas įvado skaidres (Priedas 2). Pateikia mokiniams įvado į temą klausimus, esančius skaidrėse, ir įtraukia mokinius į diskusiją kartu ieškant teisingų atsakymų. Klausimus garsiai gali perskaityti mokytojas arba mokiniai. 1. Susipažinę su pamokos tema ir tikslais, mokiniai atsako į skaidrėje pristatytus klausimus, trumpai padiskutuoja.
2. Mokytojas pristato pagrindinius krepšinio terminus, naudodamas paveikslėlį skaidrėje ir klausimą What is the Lithuanian for...? Prašo klasės kartu ieškoti pateiktų žodžių lietuviškų ekvivalentų. 2. Žiūrėdami į skaidrę ir atsakydami į klausimą What is the Lithuanian for...?, mokiniai siūlo pateiktų žodžių lietuviškus ekvivalentus.
3. Mokytojas trumpai pristato vaizdo įrašą ir paprašo mokinių porose arba grupelėse atlikti pirmą užduotį (Priedas 3, Task 1).  Visi kartu pasitikrina atsakymus. Mokytojas paaiškina, kokia bus antroji užduotis, kurią reikės atlikti stebint vaizdo įrašą, ir jį paleidžia. Mokiniai atlieka antrą užduotį (Priedas 3, Task 2) ir ją kartu pasitikrina. Tuomet atliekama trečia užduotis (Priedas 3, Task 2), mokytojas paragina mokinius naudotis antros užduoties užrašais. Mokytojas stebi, kaip mokiniai grupelėse atlieka trečią užduotį bei, naudodamasis mokytojo užrašais (Priedas 1), taiso klaidas, konsultuoja. 3. Mokiniai išklauso mokytojo informaciją apie būsimą vaizdo įrašo peržiūrą ir porose arba grupelėse atlieka pirmą užduotį bei visi kartu pasitikrina atsakymus. Prieš vaizdo  įrašo peržiūrą, išklauso mokytoją, žiūri vaizdo įrašą ir atlieka antrą užduotį. Pasitikrina atsakymus, išsiaiškina su mokytoju iškilusius klausimus. Grupelėse atlieka trečią užduotį, naudojasi antros užduoties užrašais, jei reikia, pataiso vienas kito kalbą.
4. Mokytojas paprašo mokinių pasidėti rašymo priemones ir užrašus ir pasiimti krepšinio kamuolius bei pasipraktikuoti varymo techniką antrą kartą stebint vaizdo įrašą. Paleidžia vaizdo įrašą iš naujo. Kai baigiasi vaizdo įrašas, mokytojas paprašo mokinius toliau dirbti grupelėse: vieni mokiniai toliau mušinėja kamuolį, tačiau kiti jiems pataria, pakomentuoja naudodami frazes, išmoktas iš vaizdo įrašo (Priedas 3, Task 4). 4. Mokiniai pasideda rašymo priemones ir užrašus bei pasiima krepšinio kamuolius; praktikuojasi varymo techniką antrą kartą klausydami instrukcijų iš vaizdo įrašo. Kai baigiasi vaizdo įrašas, mokiniai toliau dirba grupelėse: vieni mokiniai mušinėja kamuolį, kiti jiems pataria, pakomentuoja naudodami frazes, išmoktas iš vaizdo įrašo (Priedas 3, Task 4).
5. Mokytojas praneša apie kitą pamokos dalį, t.y. metimo tobulinimo pratimus, ir prašo mokinių perskaityti tekstą”How to Launch your Best Shot” (Priedas 4). Tekstas skaitomas individualiai, po to grupelėse atliekama penkta užduotis (Priedas 4). Visa klasė kartu pasitikrina.  Mokytojas paaiškina šeštą užduotį (Priedas 4) bei prašo mokinių ją patiems gerai įsiskaityti ir, pasidėjus užrašus bei pasiėmus krepšinio kamuolius, ją atlikti. 5. Išklauso mokytojo informaciją apie pamokos antros dalies veiklas. Individualiai skaito tekstą ”How to Launch your Best Shot”  bei grupelėse atlieka penktą užduotį, pasitikrina visa klasė kartu. Išklauso mokytojo paaiškinimus apie šeštą užduotį. Ją atlieka.
6. Jei lieka pamokoje laiko, mokytojas pasiūlo visai klasei kartu aptarti, pamoką: kuo ji patiko/ nepatiko, kokie būtų pasiūlymai. 6. Jei lieka pamokoje laiko, visa klasė kartu aptaria, kuo ši pamoka patiko/ nepatiko, ar norėtųsi panašių pamokų ateityje.
7. Skiriamas namų darbas. 7. Išklauso namų darbą.
8. Refleksija. 8. Refleksija.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

1. Sudėtinga suprasti vaizdo įrašo kalbą.
2. Gausu spontaniškos kalbos klaidų.
3. Mokiniai negali atlikti užduoties, nes nesupranta angliško paaiškinimo.
4. Sudėtinga išlaikyti tvarką, pereinant nuo kalbinių prie fizinių užduočių.
1. Peržiūrėti vaizdo įrašą papildomai dar kartą, sustoti ties sudėtingais sakiniais ir kartu visiems išsiaiškinti.
2. Netaisyti visų klaidų, jeigu jos netrukdo minties supratimui.
3. Pakartoti instrukcijas, perfrazuoti, jei įmanoma, pademonstruoti, kaip atliekamas pratimas.
4. Labai kruopščiai mokiniams paaiškinti šios netradicinės pamokos eigą ir veiklas, akcentuoti, kad dalis užduočių bus kalbinės, kita dalis – fizinės.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Kaupiamuoju balu vertinamas mokinių aktyvumas, skatinami mokiniai, geriausiai atlikę užduotis.

Namų darbai, tolesnė veikla

Namuose mokinių prašoma užpildyti žodynėlio lentelę (Priedas 5). Esant galimybei, praktikuotis išmoktą krepšinio techniką. Naudojantis internetu grupelėmis sugalvoti klausimų apie krepšinį, įžymius krepšininkus arba komandas ir pateikti juos kitą pamoką klasės draugams.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. Apmąsto, kaip klasei pavyko susidoroti su kalbiniais sunkumais.

Mokiniai apmąsto, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė:  
Vilma Bijeikienė, Vytauto Didžiojo Universitetas, UKI;
Jurgita Šerniūtė, Vytauto Didžiojo Universitetas, UKI;
Alvydas Urbonas, Alytaus profesinio rengimo centras.

Naudoti šaltiniai:
Longman Dictionary of Contemporary English.  1996. 3rd. ed. Essex: Longman;
Basketball for kids: finding hand positions while dribbling: http://www.monkeysee.com/vaizdo_clips/5398-basketball-for-kids-finding-hand-positions-while-dribbling;
Basketball for kids: correct stance and dribbling fundamentals: http://www.monkeysee.com/vaizdo_clips/5399-basketball-for-kids-correct-stance-and-dribbling-fundamentals;
Shoot a Basketball: http://www.wikihow.com/Shoot-a-Basketball;
Asmeninės nuotraukos (V. Bijeikienė).