Dalykas |
ETIKA, DORINIS UGDYMAS | ||
Kiti dalykai |
• Anglų kalba • Psichologija • Neformalusis ugdymas |
||
Modulis/Tema |
PATYČIOS / BULLYING |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta medžiaga, interviu su mergaite, kentėjusia nuo patyčių, asmenine patirtimi bei apmąstymais, dirbdami individualiai, grupėmis bei atlikdami projektinį darbą, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažins su patyčių kovos būdais Anglijoje ir Amerikoje, perskaitys tekstą apie įžymių žmonių, vaikystėje kentėjusių nuo patyčių, patirtį, dalinsis asmenine patirtimi. |
||
Mokymo/si metodai |
Teksto ir garso medžiagos analizė, darbas porose ir grupėse, diskusija, projektinis darbas. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Garso įrašas: Audio; • Padalomoji medžiaga; • Multimedija; • Tekstai. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Medžiagos apie patyčias rinkimas; 2. Situacijos apie patyčias konkrečioje mokykloje analizė. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Padalomoji medžiaga. 2. Aktyvių žodžių sąrašas: Zodziai_etika. 3. Padalomoji medžiaga, skirta žodyno mokymui: „The 22 primary emotions“. 4. Mokytojo užrašai. 5. Padalomoji medžiaga: „Agreeing and Disagreeing in English“. 6. Skaidrės: „Referencing in English“. |
Aktyvūs žodžiai: |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Kaip įvadą į temą, mokytojas užrašo ant lentos pagrindinį pamokos terminą bullying ir paprašo mokinių jį apibūdinti angliškai. | 1. Mokiniai pateikia angliškus žodžio bullying paaiškinimus su savo sugalvotais pavyzdžiais. | ||
2. Mokytojas paprašo mokinių pasidalinti asmenine patirtimi apie tai, ar jie patys / jų draugai, pažįstami kada nors yra kentę nuo patyčių. | 2. Mokiniai dalijasi asmenine patirtimi apie tai, ar jie patys / jų draugai, pažįstami kada nors yra kentę nuo patyčių. | ||
3. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 3. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą ir kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius ir dalyko pamokos uždavinius. | ||
4. Mokytojas supažindina mokinius su pamokos aktyviais žodžiais. | 4. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo angliškus raktinius žodžius ir stengiasi juos įsiminti. | ||
5. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą ir užduoda mokiniams skaityti anglišką tekstą apie patyčias. | 5. Mokiniai skaito tekstą ir dirbdami porose, atlieka užduotį (1b-d). | ||
6. 1 užduoties aptarimas. | 6. Mokiniai atsakinėja į mokytojo užduotus klausimus. | ||
7. Mokytojas pristato garso medžiagą (interviu su mergaite, kentėjusia nuo patyčių) ir suformuluoja mokiniams užduotį. | 7. Mokiniai atlieka 2 užduotį. | ||
8. 2 užduoties aptarimas. | 8. Mokiniai atsakinėja į mokytojo užduotus klausimus. | ||
9. Mokytojas suskirsto mokinius grupelėmis ir organizuoja diskusiją apie savivertės svarbą bei apie tai, kaip identifikuoti įvairias patyčių formas ir kovoti su jomis. | 9. Diskusijos metu mokiniai pristato savo nuomonę apie tai, kaip identifikuoti įvairias patyčių formas ir kovoti su patyčiomis. Mokiniai analizuoja situaciją patyčių klausimu jų mokykloje. | ||
10. Kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 10. Mokiniai žymisi pastabas ir įvertinimus. | ||
11. Namų darbų skyrimas. | 11.Mokiniai pasižymi namų darbų užduotį. | ||
12. Refleksija. | 12. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Neteisingai suprastas angliškai suformuluotas klausimas ar užduotis. 2. Mokinių nenoras kalbėti patyčių tema dėl baimės būti išjuoktam ar kitų priežasčių. 3. Neteisingas naudotos literatūros pristatymas arba plagijavimas, rašant projektinį darbą. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Nukreipti kalbą nuo pernelyg asmeniškų dalykų ir diskutuoti apie problemą apskritai. 3. Supažindinti mokinius su pagrindiniais naudotos literatūros pristatymo principais, pateikti plagijavimo pavyzdžių anglų kalba. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, refleksija raštu ir projektinis darbas. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Namų darbams skiriama: |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Daiva Pundziuvienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI |