Dalykas

EKONOMIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Anglų kalba
• Istorija
• Pilietinis ugdymas

Modulis/ Tema

NEDARBAS / UNEMPLYMENT

Uždaviniai/
mokymosi rezultatai
 

Kalbiniai uždaviniai

Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus  užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:

  • suprasti B1-B2 lygmens skaitomo teksto pagrindinę mintį ir detales;
  • taisyklingai vartoti aktyvius žodžius ir pagrindinius terminus, susijusius su pamokos tema;
  • apibūdinti Lietuvos darbo rinkos situaciją bei įvertinti ją lyginant su kitomis Europos šalimis.

Dalyko uždaviniai

  • apibrėžti nedarbo sąvoką;
  • paaiškinti kaip skaičiuoti nedarbo lygį, užimtumo lygį;
  •  apibūdinti ir pateikti pavyzdžius apie nedarbo rūšis: laikinąjį, struktūrinį, sezoninį, ciklinį nedarbą.
  • diskutuoti, pateikti nuomonę ir argumentus apie situaciją darbo rinkoje.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai turės galimybę susipažinti su Lietuvos bei kitų Europos šalių situacijomis darbo rinkoje bei jas palyginti.

Mokymo/si metodai

Teorinės medžiagos analizė, darbas grupėse, užduočių atlikimas ir aptarimas.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Skaidrės su  teorine medžiaga: Ekonomika_Unemployed_priedas_2 ;
• Aktyvių žodžių sąrašas;
• Užduotis 1: Ekonomika_Unemployed_priedas_3;
• Užduotis 2: Ekonomika_Unemployed_priedas_4;
• Multimedija.

Pasirengimas pamokai

1. Paruošiama padalomoji medžiaga, skaidrės (priedai 1-4).
2. Pasiskirstoma grupėmis.
3. Suderinami grupės vertinimo kriterijai.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Aktyvių žodžių sąrašas.
2. Padalomoji medžiaga „Agreeing and Disagreeing in English“.
3. Klausimų sudarymo lentelė.
4. Skaitvardžių lentelė.
5. Mokytojo užrašai.  
1. Aktyvių žodžių sąrašas (Glossary).
2. Medžiaga skaitymui namuose.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Parašoma tema lentoje ar parodome pirmoje skaidrėje (2 priedas). 1. Klauso, pasižymi  (užsirašo) temą, sąvokas.
2. Supažindinama su pamokos tikslais, uždaviniu, primenami vertinimo kriterijai. Kviečia mokinius rašyti atsakymus, o vienam mokiniui pateikti juos garsiai. 2. Išdalinami suderinti vertinimo kriterijai (1 priedas)
Mokiniai rašo atsakymus. Palygina atsakymus su grupės draugais, pasitikrinama. Vienas iš grupės narių sako atsakymus.
3. Prisimenamos pagrindinės sąvokos (pasitikriname ką mokiniai žino). Liepiama mokiniam atsakyti į klausimus, o po to patikslina atsakymus:
    • Who are the unemployed?
    • How to Calculate Unemployment Rate?
    • How to Calculate Employment Rate?
3. Mokiniai atsako į klausimus, o vėliau pasitikrina atsakymus.
4. Pateikiama 1 užduotis. Liepiama pirma užduotį atlikti individualiai. Po to klasė suskaidoma į grupeles po 2-4 mokinius ir liepiama, kad atsakymai būtų aptarti grupelėje. Raginama išsirinkti kas iš kiekvienos grupelės atsakymus pateiks prieš klasę. 1. Atliekama 1 užduotis (3 priedas). Mokiniai rašo atsakymus. Palygina atsakymus su grupės draugais, pasitikrinama. Vienas iš grupės narių sako atsakymus.
5. Primenamos pagrindinės nedarbo rūšys. Pateikiamas tekstas. Kviečiama pasitikrinti ar mokiniai teisingai suprato klausimus. 1. Skaitomas tekstas. Pasitikrina, ar teisingai suprato duoda klausimus, kitoms grupėms, mokytojui.
6. Pateikiama 2 užduotis. 6. Atliekama 2 užduotis (4 priedas)
7. Pasitikrinami atsakymi. Mokinia atsakymus tikrinasi tose pačiose grupelėse. Vėliau vieną iš gripelės pakviečia pateikti atsakymus. Mokytojas patikslina atsakymus. 7. Mokiniai rašo atsakymus. Palygina atsakymus su grupės draugais, pasitikrinama. Vis kitas iš grupės narių sako atsakymus.
8. Įvertinimas ir įsivertinimas. 8. Mokiniai žymisi įvertinimus.
9. Pateikiama namų darbų užduotis. 9. Mokiniai žymisi namų darbų užduotį.
10. Refleksija. 10. Refleksija.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

1. Neteisingai suformuluotas atsakymas.
2. Neteisingi atsakymai dėl žinių trūkumo šia tema.
1. Tikrinant, ar teisingai suformuluotas atsakymas, parodyti atsakymus, paaiškinti. Pasiruošti „išversti“ kai kuriuos žodžius, arba mokiniai turi naudotis IKT, kad suprastų visus žodžius.
2. Skatinti mokinius daugiau mąstyti, bendradarbiauti grupėje.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Vertinimas (taikant sudėtinio kaupiamojo  vertinimo (taškais) principą) 1 taškas – lankomumas, 9 – taškai pagal suderintą grupės darbo vertinimą.

Namų darbai, tolesnė veikla

Pavaizduoti ciklinį nedarbą grafiškai. Galima plačiau duoti paskaityti namie. Nuorodos:
http://www.tutor2u.net/economics/content/topics/unemp/unempcause.htm;
http://welkerswikinomics.com/blog/category/unemployment/.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Kas pavyko, kas ne taip pasisekė. Pamąstymai, ką daryti, kad pamoka būtų efektyvesnė.

Trumpai pasidalina, kas buvo įdomu, ką naujo sužinojo, su kokiais sunkumais susidūrė, kaip sieks spręsti keblumus.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Diana Virbickaitė, Šiaulių Didždvario gimnazija;
Edita Bartnikaitė, Vytauto Didžiojo gimnazija.

Naudoti šaltiniai:
S. Maley, J. Welker, IB Diploma Economics, p. 291.; NCEE medžiaga.