Dalykas |
EKONOMIKA |
||
Kiti dalykai |
• Matematika • Geografija • Pilietinis ugdymas |
||
Modulis/ Tema |
VALSTYBĖS BIUDŽETAS / STATE BUDGET |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Analizuodami valstybės biudžeto sandarą, mokiniai turės galimybę susipažinti su procesais, įtakojančiais biudžeto formavimą, suvoks minėtų procesų svarbą. |
||
Mokymo/si metodai |
Darbas grupėse, minčių lietus, diskusija, duomenų analizė. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Padalomoji medžiaga su Lietuvos 2012 m. biudžeto statistiniais duomenimis; |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Paruošti naujų sąvokų sąrašą. 2. Paruošti klausimus diskusijai. 3. Paruošti padalomąją medžiagą. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Ekonominių terminų sąrašas (Glossary). 2. Padalomoji medžiaga „Agreeing and Disagreeing in English“ 3. Mokytojo užrašai. 4. Klausimų sudarymo lentelė. 5. Skaitvardžių lentelė 1, skaitvardžių lentelė 2. |
1. Pagrindinių ekonominių sąvokų sąrašas, |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Užrašoma tema lentoje „Valstybės biudžetas“. Mokiniai kviečiami diskusijai ir raginami atsakyti į pateiktus klausimus. Pateikiami klausimai diskusijai:
|
1. Mokiniai klauso, diskutuoja apie valstybės įvairias funkcijas, kurių atlikimui reikalingas finansavimas, atsako į klausimus, klausia, jei ko nesupranta. | ||
2. Išdalinama padalomoji medžiaga kiekvienai suolo porai ir paaiškinama užduotis: atlikti Lietuvos biudžeto analizę, pavaizduoti išlaidas ir pajamas procentine išraiška skritulinėmis diagramomis. Galima mokytojo individuali konsultacija. | 2. Mokiniai atlieka užduotį grupelėse. Individualiai klausia, jei ko nesupranta. | ||
3. Mokytojas kviečia diskutuoti apie pajamų surinkimo būdus. Diskusijų metu išryškinami 2 pajamų surinkimo būdai: mokesčių keliu ir nemokestinės pajamos. Galimi įvairūs atsakymai. Pakviečiamas vienas mokinys atsakymus žymėti ant lentos. | 3. Mokiniai atsako į klausimus, diskutuoja. Vienas mokinys užrašo ant lentos vardijamus mokesčius. Kartu aiškinantis, jie sugrupuojami į tiesioginių ir netiesioginių (PVM, akcizas ir pan.) mokesčių grupes. „Minčių lietus“: galimi įvairūs atsakymai( sveikatos priežiūros paslaugos, pensijos, parama, keliai, nemokamas maitinimas, gynyba, saugumas ir pan.) Lentoje sugrupuojame į dvi atitinkamas grupes anksčiau išvardintas prekes/ paslaugas, gaunamas iš valstybės. |
||
4. Mokytojas apibendrina pamoką atsakydamas į klausimus:
|
4. Mokiniai dalyvauja apibendrinant pamoką – atsako į klausimus žodžiu klasėje. Žymisi atsakymus. | ||
5. Pateikiama namų darbų užduotis. | 5. Žymisi namų darbų užduotį. | ||
6. Mokinių pasiektų rezultatų įvertinimas. | 6. Žymisi įvertinimus. | ||
7. Refleksija. | 7. Refleksija. | ||
Galimos problemos |
1. Nepakankamai gerai paaiškinta grafinė užduotis. |
1. Skatinama mokinius dalintis patirtimi, paaiškinant vieni kitiems užduoties atlikimo reikalavimus. |
|
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Vertinamas aktyvumas, klasės darbas: užduoties atlikimas ir pamokos temos supratimas. Užduoties atlikimas vertinamas „Įskaityta“. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Teksto „Lithuanian Government Budget” analizė bei klausimų sudarymas. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Kas pavyko, kas ne taip pasisekė. Pamąstymai, ką daryti, kad pamoka būtų efektyvesnė. |
Trumpai pasidalina, kas buvo įdomu, ką naujo sužinojo, su kokiais sunkumais susidūrė, atlikdamas užduotį. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Laima Danilavičienė, Kauno jėzuitų gimnazija; |