Dalykas

EKONOMIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Anglų kalba
• Istorija
• Pilietinis ugdymas

Modulis/ Tema

VYRIAUSYBĖS EKONOMINĖS FUNKCIJOS / ECONOMIC FUNCTIONS OF THE GOVERNMENT

Uždaviniai/
mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus  užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:

  • suprasti B1-B2 lygmens skaitomo teksto pagrindinę mintį ir detales;
  • taisyklingai vartoti aktyvius žodžius ir pagrindinius terminus, susijusius su pamokos tema;
  • papasakoti apie pagrindines vyriausybės funkcijas šalies ekonomikoje;
  • klasifikuoti vyriausybės veiksmus pagal atitinkamas ekonomines funkcijas.

Dalyko uždaviniai

  • atpažinti pagrindines (šešias) vyriausybės funkcijas, jas apibūdinti bei  pateikti pavyzdžių;
  • diskutuoti, pateikti nuomonę ir argumentus apie vyriausybės vaidmenį šalies ekonomikoje;
  • pateikti vyriausybės veiksmų klasifikacijos pavyzdžius pagal atitinkamas ekonomines funkcijas.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai turės galimybę susipažinti su Lietuvos bei kitų šalių vyriausybių funkcijomis ekonomikoje bei jas palyginti, susipažins su vyriausybės svarba šalies ekonomikoje.

Mokymo/si metodai

Teorinės medžiagos analizė, darbas grupėse, užduočių atlikimas ir aptarimas.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Skaidrės su  teorine medžiaga: Ekonomika State Functions: Priedas 1;
• Medžiaga pasiruošimui: žodžių sąrašas, užduotis 1, užduotis 2.
• Multimedija.

Pasirengimas pamokai

1. Paruošiama padalomoji medžiaga, skaidrės (priedai 1-3).
2. Pasiskirstoma grupėmis.
3. Suderinami grupės vertinimo kriterijai.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Aktyvių žodžių sąrašas.
2. Padalomoji medžiaga: „Agreeing
and Disagreeing in English“.
3. Klausimų sudarymo lentelė.
4. Mokytojo užrašai.
1. Aktyvių žodžių sąrašas (Glossary).
2. Medžiaga savarankiškam ruošimuisi.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Tema parašoma lentoje ar parodoma pirmoje skaidrėje (1 priedas), pateikiamos pagrindines sąvokos (Glossary). 1. Klauso, pasižymi  (užsirašo) temą, pagrindines sąvokas.
2. Supažindinama su pamokos tikslais, uždaviniu, primenami vertinimo kriterijai. 2. Skaito, analizuoja gautus suderintus vertinimo kriterijus (2 priedas).
3. Išvardijamos pagrindinės vyriausybės funkcijos. 3. Mokiniai pasižymi funkcijas (gauna išverstas sąvokos, kurių mokiniai gali nežinoti (3 priedas).
4. Suskirsto mokinius š grupeles po 2-4 ir pateikia užduotį (1 priedas). Kiekvienai iš šešių grupių skiriama užduotis trumpai apibūdinti vieną iš funkcijų, pateikti pavyzdžių, t,y. būti grupe – „eksperte“. 4. Mokiniai dirba grupėse, rašo atsakymus. Palygina atsakymus su grupės draugais, tariasi, diskutuoja, pasitikrina. Vienas iš grupės narių pristato atsakymą, kiti atsako į kitų grupių klausimus.
5. Pateikia atsakymus (1 priedas). 5. Pasitikrina atsakymus. Pasižymi pavyzdžius.
6. Pateikia užduotis grupėms (1 priedas ir 4 priedas) - duotas laikraščių antraštes sugrupuoti pagal funkcijas. 6. Mokiniai dirba grupėse, rašo atsakymus. Palygina atsakymus su grupės draugais, tariasi, diskutuoja. Grupės „ekspertės“ (t.y. ta grupė kuri pirmoje užduotyje aiškino vieną iš funkcijų) atstovas teikia savo atsakymą, atsako į kitų grupių klausimus. Mokiniai koreguoja savo atsakymus.
7. Pamokos aptarimas. Įvertinimas ir įsivertinimas. 7. Mokiniai žymisi pastabas, įvertinimus.
8. Pateikiami namų darbai. 8. Žymisi namų darbų užduotis.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

1. Neteisingai suformuluotas atsakymas.
2. Neteisingi atsakymai dėl žinių trūkumo šia tema.
1. Tikrinant, ar teisingai suformuluotas atsakymas, parodyti atsakymus, paaiškinti. Pasiruošti išversti kai kuriuos žodžius, arba mokiniai turi naudotis IKT, kad suprastų visus žodžius.
2. Skatinti mokinius daugiau skaityti, naudoti IKT, diskutuoti, bendradarbiauti grupėje.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Vertinimas (taikant sudėtinio vertinimo principą, sudėtinis pažymys rašomas už darbą 2-3 pamokose) 10 – taškų pagal suderintą grupės darbo vertinimą.

Namų darbai, tolesnė veikla

1. Paprašyti atlikti panašią užduotį, skaitant dienraštį namuose, t.y. paieškoti laikraščiuose straipsnių, kuriuose būtų kalbama apie vieną ar kitą valstybės funkciją, ir įvertinti aprašytą valstybės vykdomą politiką – sėkminga ji ar ne.
2. Galima plačiau duoti paskaityti namie. Nuorodos: http://www.unc.edu/depts/econ/byrns_web/PrinEcon/PrinText/CE04.pdf 15-23 p.
http://highered.mcgraw-hill.com/sites/dl/free/0070901104/59726/colander_sample_ch05.pdf 119-123 p.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius / nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Grupės nariai dalinasi darbo patirtimi grupėje: kaip jautėsi kiekvienas grupės narys, koks buvo kiekvieno nario indėlis į bendrą kūrybinį darbą, kokią naudą suteikė kiekvienam darbas grupėje, ko išmoko dirbdamas grupėje, ką galės panaudoti ateityje.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Diana Virbickaitė, Šiaulių Didždvario gimnazija;
Edita Bartnikaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI.

Naudoti šaltiniai:
What are the economic functions of government?: http://ecedweb.unomaha.edu/lessons/fecga.htm, NCEE medžiaga.