Dalykas |
EKONOMIKA |
||
Kiti dalykai |
• Geografija • Istorija • Anglų kalba |
||
Modulis/ Tema |
ALTERNATYVŪS FINANSAI: MIKROFINANSAI / ALTERNATIVE FINANCE: MICROFINANCE |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (straipsniu apie mikrofinansavimą Afrikoje, trumpa istorija apie tai, kaip prasidėjo mikrofinansavimas įvairiose besivystančiose pasaulio šalyse), atlikdami teksto / garso įraše pateiktos medžiagos suvokimo ir kūrybines užduotis, dirbdami individualiai, grupėmis bei atlikdami namų darbą raštu, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažins su konkrečiu pavyzdžiu, kaip mikrofinansavimas padėjo kurti verslą Afrikoje, o taip pat išgirs trumpą istoriją apie tai, kaip prasidėjo mikrofinansavimas įvairiose besivystančiose pasaulio šalyse. |
||
Mokymo/si metodai |
Teksto ir garso įraše pateiktos medžiagos analizė, darbas grupėse, diskusijos, darbas raštu. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Garso medžiaga: audio1, audio2; • Padalomoji medžiaga: 5A, Worksheet 1; 5B, Worksheet 1; 5B, Worksheet 2; 5B, Worksheet 3; • Mokytojo užrašai: 5A. A History of Microfinance; 5B. Microloans in Uganda. • Multimedija. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą). 2. Padalomosios medžiagos paruošimas. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Padalomoji medžiaga su užduotimis: 5A, Worksheet 1; 5B, Worksheet 1; 5B, Worksheet 2; 5B, Worksheet 3. 2. Mokytojo užrašai: 5A. A History of Microfinance; 5B. Microloans in Uganda. 3. Aktyvių žodžių sąrašas. |
Aktyvūs žodžiai: |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Sudominantis įvadas į temą: mokytojas išdalina padalomąją medžiagą (5A, Worksheet 1) ir, remiantis paveikslėliais, paprašo mokinių padiskutuoti apie individualaus verslo sukūrimą, paskolos ėmimą ir pan. | 1. Mokiniai dalijasi idėjomis apie tai, kokie galėtų būti skolinimosi iš šeimos narių, draugų ar banko privalumai ir trūkumai. | ||
2. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 2. Mokiniai kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius ir dalyko pamokos uždavinius. | ||
3. Aktyviųjų žodžių pristatymas: liepiama mokiniams atlikti Užduotį B. | 3. Mokiniai susipažįsta su aktyviais žodžiais, jų definicijomis ir vertimu į lietuvių kalbą. | ||
4. Mokytojas supažindina mokinius su terminu microfinance ir pakviečia mokinius pasiklausyti įvado į paskaitą apie mikrofinansavimą. | 4. Mokiniai išklauso pateikiamą informacija ir atlieka Užduotį C. Atsako į pateiktus klausimus. | ||
5. Mokytojas pakviečia mokinius pasiklausyti visos paskaitos apie mikrofinansavimą. | 5. Mokiniai klausosi paskaitos ištraukos bei atlieka Užduotį D, pažymėdami teiginius, kaip teisingus arba ne. | ||
6. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą (5B, Worksheet 1), kurioje mokiniai turi užpildyti sakinius apie tai, kaip jiems sekasi daryti pristatymus. | 6. Mokiniai atlieka Užduotį A ir taip pasidalija patirtimi apie tai, kokios gali iškilti problemos, atliekant pristatymą lietuvių arba anglų kalba. | ||
7. Mokytojas pakviečia mokinius padiskutuoti apie smulkųjį ir stambųjį verslą bei jo finansavimą, remiantis pavyzdžiais padalomojoje medžiagoje. | 7. Mokiniai diskutuoja apie smulkųjį ir stambųjį verslą bei jo finansavimą, remdamiesi pavyzdžiais padalomojoje medžiagoje. | ||
8. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą (5B, Worksheet 2) ir suformuluoja užduotį mokiniams: mokiniai turi perskaityti tekstą Microloans in Uganda ir surasti tinkamą informaciją, kad galėtų užbaigti sakinius Užduotyje C, Worksheet 1, 5B. | 8. Mokiniai skaito tekstą ir užbaigia 4 sakinius – pavydžius iš pranešėjo kalbos. | ||
9. Mokytojas su mokiniais analizuoja tekstą Microloans in Uganda, kaip pranešimo pavydį. | 9. Mokiniai mokosi teisingai struktūruoti pranešimą anglų kalba į pagrindines dalis: įvadą, pagrindinį teiginių pristatymą, pavyzdžių pateikimą bei išvadas. | ||
10. Mokytojas pristato mokiniams įvairias strategijas, kurias galima panaudoti pateikiant išvadas. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą (5B, Worksheet 3). | 10. Mokiniai stengiasi įsiminti mokytojo pristatytas strategijas ir išbando jas praktiškai, atlikdami Užduotį E padalomojoje medžiagoje Worksheet 3, 5B. | ||
11. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados, pateikia Užduoties E atsakymus. | 11. Klauso mokytojo komentarų, pasitikrina ir pasižymi Užduoties E atsakymus. | ||
12. Mokytojas suformuluoja namų darbų užduotį: panaudojant išvadų formulavimo strategijas, mokiniai turi parašyti perskaityto teksto-pristatymo Microloans in Uganda baigiamąją dalį – išvadas. | 12. Mokiniai užsirašo namų darbų užduotį. | ||
13. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. Kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 13. Mokiniai pasižymi pastabas ir įvertinimus. | ||
14. Refleksija. | 14. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Per sudėtinga klausymo ir skaitymo medžiaga. 2. Mokiniams per sudėtinga suprasti analizuojamo angliško teksto struktūrą ir jos sudedamąsias dalis. 3. Mokiniams sudėtinga suvokti mikrofinansavimo esmę. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, integruojant ir lietuvių kalbą. Tekstą analizuoti kartu, pasitelkiant angliškus pavyzdžius iš teksto ir lietuviškus jų atitikmenis. 3. Į pamoką mokiniai galėtų ateiti jau pasidomėję apie mikrofinansavimo esmę bei gebėti pateikti konkrečius pavyzdžius. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, dalyvavimas įvairiose veiklose ir darbas raštu (baigiamoji pristatymo dalis – išvados). |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Liepiama panaudojant išvadų formulavimo strategijas, parašyti perskaityto teksto-pristatymo Microloans in Uganda baigiamąją dalį – išvadas. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: lektorė Daiva Pundziuvienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI. |