Dalykas

DARBAI IR TECHNOLOGIJOS

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Darbai
• Fizika

Modulis/ Tema

VIDAUS DEGIMO VARIKLIŲ SANDARA / STRUCTURE OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Baigę šią temą moksleiviai bus patobulinę kalbinę kompetenciją ir gebės:

  • suprasti B1-B2 lygmens skaitomus tekstus apie vidaus degimo variklių sandarą pagrindinę mintį ir detales;
  • suprasti klausomo garso/vaizdo įrašo pagrindinę mintį ir detales;
  • žinoti ir tinkamai vartoti pagrindinių keturtakčio variklio komponentų ir kuro padavimo sistemos komponentų sąvokas anglų kalba bei kitą aktyvųjį žodyną;
  • plėtoti klausymo, skaitymo ir kalbėjimo anglų kalba gebėjimus.

Dalyko uždaviniai

Baigę šią temą moksleiviai bus susipažinę su vidaus degimo variklio struktūra ir kuro padavimo sistemos komponentais ir gebės:
  • Išvardinti pagrindinius vidaus degimo variklio komponentus;
  • Išvardinti pagrindinius kuro padavimo sistemos komponentus;
  • Paaiškinti variklių tipus ir pateikti pagrindinę informaciją apie jų skirtumus.

Kultūra, pažinimas

Susipažinti ir palyginti, kaip vidaus degimo variklio sandara pristatoma Lietuvoje išleistoje mokomojoje medžiagoje ir internetinėje erdvėje anglų kalba.

Mokymo/si metodai

Teksto ir vaizdo medžiagos analizė, darbas porose ir grupėse, individualus darbas, diskusija.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Padalomoji medžiaga;
• Vaizdo įrašas - Animated Engines;
• Multimedija;
• Anglų-lietuvių kalbos žodynas.

Pasirengimas pamokai

1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą).
2. Padalomosios medžiagos paruošimas.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Skaidrės „Vidaus degimo variklio sandara“.
2. Medžiaga mokytojui “Structure: teacher / student handouts“.
3. Aktyvių žodžių sąrašas.

1. Aktyvių žodžių sąrašas – ACTIVE WORDS.
2. Worksheet 1
3. Worksheet 2
4. Worksheet 3
5. Worksheet 4
6. Worksheet 5
7. Žodyno plėtojimo strategijos.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Mokytojas supažindina mokinius su pamokos tema, pagrindiniais pamokos uždaviniais.
1. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo pamokos temą ir kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius, dalyko ir su kultūra susijusius pamokos uždavinius.
2. Kaip įvadą į temą, mokytojas paprašo mokinių prisiminti, kiek cilindrų gali sudaryti variklį,  kokias variklių konfigūracijas jie žino. 2. Mokiniai atsako į klausimus, spėlioja, diskutuoja. Stebi mokytojo rodomas animacines schemas-atsakymus.
3. Pirma žodyno plėtojimo užduotis (Task 1.) – mokytojas prašo paanalizuoti pirmąją pagrindinių terminų sąrašo dalį ir padėti pliusą prie jau žinomų žodžių bei pabraukti nežinomus. 3. Pirma žodyno plėtojimo užduotis (Task 1.) - mokiniai susipažįsta su keliais pagrindiniais terminais Mokiniai nagrinėja Key tems – pagrindinius terminus -Worksheet 1, užsirašo tarimą, padeda pliusą šalia jau žinomų žodžių, pasibraukia naujus terminus. Tam skiriamos kelios minutės.
4. Antroji užduotis (Task 2.), skirta naujų terminų įsiminimui. Mokytojas paprašo dirbti porose ir padėti vienas kitam rasti lietuviškus atitikmenis kiekvienam angliškam terminui. 4. Mokiniai dirba porose, atlieka antrąją užduotį (Task 2) – ieško lietuviškų atitikmenų kiekvienam angliškam terminui – Worksheet 2.
5. Trečioji užduotis (Task 3) Mokytojas rodo skaidrę keturtakčio variklio schema ir prašo mokinių prisiminti, kokias pagrindines variklio dalis mokiniai žino. Išdalinami darbo lapai su keturtakčio variklio schema. 5. Trečioji užduotis (Task 3). Mokiniams pateikiamas darbo lapas su keturtakčio variklio schema, prie kiekvienos rodyklės mokiniai parašo variklio dalį –Worksheet 3.
6. Ketvirtoji užduotis (Task 4). Mokytojas rodo skaidrę su pagrindinėmis anglų kalba sužymėtomis keturtakčio variklio dalimis ir prašo užrašyti angliškus terminus greta lietuviškų. 6. Task 4. Prie kiekvieno lietuviško termino savo darbo lape mokiniai užrašo variklio dalis anglų kalba ir tokiu būdu sudaro dvikalbę pagrindinių variklio dalių schemą – aktyvių žodžių žodyną abejomis kalbomis.
7. Mokytojas supažindina mokinius su pamokos aktyviais žodžiais – pagrindiniais keturtakčio variklio komponentais (2 žodyno dalis). 7. Mokiniai analizuoja Worksheet 4 – „Basic Components“ - palygina, ar taip užsirašė terminus prie pagrindinių komponentų schemoje.
8. Namų darbų skyrimas.
Mokytoja prašo pažiūrėti animacinius filmukus apie variklių tipus ir atsakyti į klausimus - Animated Engines.
8. Atlikdami namų darbą mokiniai  žiūri animacinius filmukus apie variklių tipus ir atsako į klausimusWorksheet 5.
9. Mokinių įvertinimas: kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. 9. Mokiniai žymisi įvertinimus.
10. Refleksija. 10. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos

Sprendimai

1. Neteisingai suprastas angliškai suformuluotas klausimas ar užduotis. 1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą.
2. Leisti mokiniams klausti ar prašyti paaiškinti, kada tik ko nors nesupranta.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, refleksija raštu ir darbas grupėse.

Namų darbai, tolesnė veikla

1. Pažiūrėti animacinius filmukus apie variklių tipus ir atsakyti į pateiktus 10 klausimų.
2. Mokiniams išdalinamas šios pamokos aktyvių žodžių sąrašas – ACTIVE WORDS – aktyvius žodžius reikia atsiminti. Žodžių įsiminimui siūloma pasirinktinai taikyti žodyno plėtojimo strategijas.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė:   Tomas Stražnickas, Alytaus profesinio rengimo centras;
Nemira Mačianskienė, Vytauto Didžiojo universitetas,  UKI.

Naudoti šaltiniai:
Animated Engines: www.animatedengines.com/otto.html‎;
Straight Engine: http://en.wikipedia.org/wiki/Straight_engine;
Flat Engine: http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine;
V Engine: http://en.wikipedia.org/wiki/V engine.