Dalykas |
CHEMIJA |
|||
Kiti dalykai |
•Biologija |
|||
Modulis/ tema |
EKOLOGIJA / ECOLOGY |
|||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (4 tekstais apie oro taršos poveikį žmogui ir aplinkai), dirbdami grupėmis bei atlikdami projektus ekologijos temomis, mokiniai gebės:
|
||
Dalyko uždaviniai |
|
|||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažįsta su klimato kaitos reiškiniais, vykstančiais Lietuvoje ir pasaulyje, sužino apie ekologijos svarbą ir kovos su oro tarša būdais įvairiose pasaulio šalyse. |
|||
Mokymo/si metodai |
Skaitymas, atsakymai į klausimus, diskusija, darbas grupėse, projektinis darbas ir jo pristatymas. | |||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Multimedija; • Padalomoji medžiaga; • Tekstai. |
|||
Pasirengimas pamokai |
Paruošiama padalomoji medžiaga (tekstai, žodžių sąrašas, klausimai diskusijai). |
|||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui | ||
1. Aktyvių žodžių (terminų) ir jų definicijų sąrašas: Vocabulary; 2. Padalomoji medžiaga – klausimai diskusijai: Questions; 3. Tekstai : |
1. Pagrindinės angliškos frazės, naudojamos asmeninei nuomonei reikšti, argumentuoti, pritarti išsakytai nuomonei ar mandagiai jai prieštarauti: Agreeing and Disagreeing. 2. Aktyvių žodžių (terminų) ir jų definicijų sąrašas: Vocabulary; |
|||
Pamokos eiga |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
||
|
1. Sudominantis įvadas į temą: mokytojas skaidrėje parodo paveikslėlį, kuris vaizduoja, kaip oro tarša veikia aplinką ir žmones (paveikslėlį galima rasti tekste „Air pollution effects on humans and the environment”) ir paprašo mokinių angliškai padiskutuoti apie oro taršos poveikį gamtai ir žmogui. | 1. Mokiniai dalijasi mintimis apie oro taršos poveikį gamtai ir žmogui. | ||
2. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 2. Mokiniai kartu su mokytoju išsiaiškina pagrindinius kalbinius ir dalyko pamokos uždavinius. | |||
3. Aktyviųjų žodžių pristatymas: mokytojas išdalina aktyvių žodžių ir jų definicijų sąrašą ir išsiaiškina su mokiniais pagrindinius angliškus terminus. | 3. Mokiniai susipažįsta su aktyviais žodžiais, jų definicijomis ir vertimu į lietuvių kalbą. | |||
4. Mokytojas padalija mokinius į keturias grupes, kiekvienai grupei išdalina skirtingą tekstą ir paskiria po vieną mokinį iš grupelės, kuris pristatys grupelės projektą. | 4. Mokiniai perskaito grupei skirtą tekstą. | |||
5. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą – klausimus diskusijai. | 5. Mokiniai aptaria grupėje atsakymus į klausimus susijusius su jų tekstu. | |||
6. Mokytojas suformuluoja užduotį – pristatyti savo temą, panaudojant aktyvius angliškus terminus bei procesą pavaizduojant grafiškai ant popieriaus lapo arba ant lentos. | 6. Kiekviena grupė parengia pristatymą, kurį vienas, prieš tai išrinktas, mokinys pristato prieš auditoriją klasėje. | |||
7. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. Mokinių įvertinimas. | 7. Mokiniai klauso mokytojo išvadų, pasižymi įvertinimus. | |||
Galimos problemos ir jų sprendimai |
Galimos problemos |
Galimi sprendimai | ||
1. Gali pritrūkti laiko, todėl galima tekstą duoti perskaityti namuose. 2. Per sudėtinga skaitymo medžiaga. |
1. Liepti perskaityti mažesnę dalį paskirto teksto. 2. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. |
|||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Vertinamas dalyvavimas diskusijoje. Galima leisti kiekvienai grupei įsivertinti savo darbą. Vertinamas projektinis darbas ekologijos temomis. |
|||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Paruošti projektus ekologijos temomis anglų arba lietuvių kalba. |
|||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
||
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. |
|||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Rengėjai: Rita Janavičienė, Kauno Jėzuitų gimnazija; |