Dalykas |
BIOLOGIJA |
|||
Kiti dalykai |
Geografija |
|||
Modulis/ Tema |
BENDRIJOS IR EKOSISTEMOS/ COMMUNITIES AND ECOSYSTEM |
|||
|
Kalbiniai uždaviniai |
Baigę šią temą mokiniai gebės:
|
||
Dalyko uždaviniai |
Baigę šią temą mokiniai bus susipažinę su gamtinių ekosistemų veikimo principais bei gebės:
|
|||
Kultūra, pažinimas |
Bus susipažinę su bendrijomis ir ekosistemomis, gebės rasti jų ryšį, skirtumus ir panašumus bei praplės anglų kalbos žodyną naujais žodžiais. |
|||
Mokymo/si metodai |
Teksto analizė, darbas grupėse, diskusija. |
|||
Medžiaga, priemonės, įranga |
Pristatymas, multimedija, internetas. |
|||
Pasirengimas pamokai |
Medžiagos analizė ir atrinkimas, nežinomų žodžių išsiaiškinimas, papildomos medžiagos paieška. Užduočių ir veiklų atrinkimas ir parengimas. Pasirengimas, kiek pamokoje bus vartojama anglų ir kiek lietuvių kalba, įvertinant moksleivių kalbinį pasirengimą ir tai, kad šios pamokos teminis žodynas gana sudėtingas. |
|||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
||
1. Skaidrėse pateikiama temai reikalinga medžiaga anglų kalba (Priedas 1). |
Pagrindiniai terminai: |
|||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla |
||
1. Pasakomas temos pavadinimas, paaiškinami pamokos uždaviniai ir tikslai, kurie pateikiami skaidrėse (Priedas 1). | 1. Mokiniai išklauso temos pavadinimą ir uždavinius. | |||
2. Naudojant skaidruoles (Priedas 1), trumpai apžvelgiama teorinė medžiaga (pateikiami pagrindiniai terminai: ecology, ecosystem, population, community, species ir kiti). | 2. Mokiniai klauso teorijos, užsirašo pagrindinius terminus, išsiaiškina iškilusius klausimus, kartu su mokytoju analizuoja demonstruojamų skaidrių turinį. | |||
3. Pateikiama užduotis suformuluoti terminams definicijas bei priskirti paveikslėlius terminui (Priedas 2, užduotis 1). Mokiniai paskirstomi arba pasiskirsto grupėmis užduoties atlikimui. Atlikus užduotį, visi kartu aptaria atsakymus (naudojama skaidrėse). | 3. Mokiniai grupėse atlieka pirmą užduotį, t.y. formuluoja definicijas terminams ir jas užsirašo. Visi kartu pasitikrina, jei reikia, pataiso. | |||
4. Mokiniams užduodamas skaityti antros užduoties tekstas ir klausimų tekstui formulavimas. Mokytojas atidžiai seka, kaip sekasi formuluoti klausimus bei į juos atsakinėti ir teikia kalbinę bei turinio suvokimo paramą. | 4. Mokiniai skaito antroje užduotyje pateiktą tekstą ir užrašo klausimus. Keičiasi klausimais grupelėse bei atsako vieni į kitų klausimus. | |||
5. Naudojant skaidres (Priedas 1), trumpai apžvelgiama likusi teorinė medžiaga: pateikiamas mitybos tinklo ir mitybos grandinės pavyzdys ir nurodoma mokiniams atlikti trečią užduotį, t.y. sudaryti mitybos grandinę iš mažiausiai 5 organizmų ir, likus pamokos laiko, pristatyti klasės draugams (Priedas 2). | 5. Mokiniai išklauso teoriją ir išsiaiškina probleminius aspektus. Grupėse atlieka trečią užduotį, t. y. kuria mitybos grandinę ir ją pristato kitiems klasės draugams. | |||
6. Prašoma mokinių trumpai apibendrinti išmoktą temą. | 6. Mokiniai dalyvauja apibendrinant išmoktą pamokos turinį. | |||
7. Pristatomi namų darbai. | 7. Išklauso namų užduotį. | |||
8. Refleksija. | 8. Refleksija. | |||
Galimos problemos |
1. Žodynas klasei gali būti per sunkus. 2. Neteisingai formuluojami klausimai. |
1. Raginti mokinius pasiruošti prieš pamoką arba tai, kas neaišku, galima pristatyti bendrine kalba, naudojant daugiau pagalbinės lietuvių kalbos. 2. Pateikti mokiniams klausimų formulavimo lentelę. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Klasės darbas vertinamas neformaliai, o namų darbai vertinami pagal bendrą sistemą: vienu kaupiamuoju balu arba pažymiu. Vertinama ne tik už tai, kiek tikslios mitybos grandinės pavaizduotos, bet ir tai, kiek jos retesnės, sudėtingesnės ir kiek projektas kūrybiškas. |
|||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Mokinių grupelėms iš 3-4 mokinių užduodama sudaryti mitybos tinklą iš mažiausiai 15 organizmų ir pavaizduoti jį kūrybiškai bei surašyti angliškus pavadinimus ir terminus. Pasiruošti pristatyti klasei. Pristatymo trukmė – 3-5 min. |
|||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija | ||
Mokytojas žymisi, kas pasisekė, kas nepasisekė, ką kitą kartą darys kitaip. Pvz.: pamoka reikalauja papildomo pasiruošimo, tiek žodyno, tiek teoriniu atžvilgiu. Jeigu tekstas neatitinka klasės lygmens ar poreikių, galima naudoti įprastą vadovėlį, tik pabrėžiant tam tikrus svarbius terminus. |
Mokiniai žymisi, kas pasisekė, kas nepasisekė, ką kitą kartą darys kitaip. Pvz.: žodynas reikalauja papildomo pasiruošimo, todėl labai svarbu ruoštis pamokai namie. Patiko, kad užduotys skatina kūrybingumą ir asmeninę iniciatyvą. | |||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Aidas Bertulis, Didždvario gimnazija; Medžiaga sudaryta naudojantis tinklalapiu „Click4biology“, internetine prieiga: http://click4biology.info/c4b/5/eco5.1.htm. |