Dalykas |
ISTORIJA |
||
Kiti dalykai |
• Vokiečių kalba |
||
Modulis/ Tema |
EUROPOS SĄJUNGOS INSTITUCIJOS / INSTITUTIONEN DER EU |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (Europos žemėlapis), atlikdami teksto suvokimo, kūrybines ir komunikacines užduotis, dirbdami individualiai, grupėmis bei atlikdami projektinį darbą, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažindinę su Europos Sąjungos institucijomis, jų uždaviniais suvoks institucijų svarbą ir jų funkcijų bei uždavinių reikšmę. | ||
Mokymo/si metodai |
Teksto analizė, darbas porose ir individualiai, diskusija,“ minčių lietus“. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Schema: Wie funktioniert Europa?; • Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 1; • Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 2; • Mokytojo užrašai; • Žodžių sąrašas: Wortschatz; • Padalomoji medžiaga „Redemittel für Diskussionen“. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą). 2. Padalomosios medžiagos paruošimas |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Aktyvių žodžių sąrašas. 2. Padalomoji medžiaga. 3. Mokytojo užrašai.
|
Aktyvūs žodžiai: |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Paskelbia pamokos temą. Atsako, jei ko mokiniai nesupranta. | 1. Mokiniai klauso. | ||
2. Supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 2. Mokiniai klauso, žymisi pastabas, iškilusius klausimus. | ||
3. Pristato pagrindinius vokiškus terminus skaidrėje arba užrašo ant lentos. | 3.Sąsiuvinyje užsirašo raktinius žodžius vokiškai ir stengiasi juos įsiminti, garsiai juos taria. | ||
4. Lentoje užrašo Wie funktioniert Europa? ir paaiškina pagrindinius terminus. Pateikia mokiniams atspausdintą Politinės sistemos ES schemą ir ragina mokinius diskutuoti apie institucijų atsakomybės sferas. Padeda iškilus kalbinėms problemoms. | 4. Analizuoja schemą ir vardina institucijų atsakomybės sferas. Klausia, jei ko nesupranta. | ||
5. Lentoje surašo, už ką atsakingos ES institucijos. | 5. Žymisi pastabas. | ||
6. Išdalina Arbeitsblatt 1. Paaiškina, kaip pildyti lentelę. | 6. Savarankiškai atlieka II užduotį. (Arbeitsblatt 1). | ||
7. Aptaria užduotį ir kviečia mokinius diskutuoti pristatant savo atsakymus. | 7. Pristato atliktą užduotį. Klasės diskusija. | ||
8. Išdalina padalomąją medžiagą Arbeitsblatt 2. Atkreipia dėmesį, kad Nomen-Verb-Verbindungen reikia įsidėmėti. Tai specialioji leksika. | 8. Atlieka individualiai II užduotį. (Arbeitsblatt 2). | ||
9. Aptariama II užduotis. | 9. Pristato atliktą užduotį. | ||
10. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. | 10. Mokiniai žymisi pastabas, klausia, jei ko nesupranta. | ||
11. Kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 11. Mokiniai žymisi pastabas, įvertinimus. | ||
12. Namų darbų skyrimas. | 12. Mokiniai žymisi namų darbų užduotį. | ||
13. Refleksija. | 13. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Neteisingai suprastas vokiškai suformuluotas klausimas ar užduotis. 2. Per sudėtingas vokiškas tekstas. Mokytojui sudėtinga organizuoti / moderuoti diskusiją, o mokiniams sudėtinga reikšti savo nuomonę, nes trūksta kalbinių žinių. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant vokiškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, išsamiai išsiaiškinti visų užduočių atsakymus, integruojant ir lietuvių kalbą. 3. Supažindinti mokinius su pagrindinėmis vokiškomis frazėmis, naudojamomis asmeninei nuomonei reikšti, argumentuoti, pritarti išsakytai nuomonei ar mandagiai jai prieštarauti. 4. Mokymo ir mokymosi sėkmę lemia geras mokinių ir mokytojų bendravimas bei bendradarbiavimas, pagrįstas abipuse pagarba, meile, atvirumu, supratimu „ledlaužio“ metodas laužo nepasitikėjimo, prie-šiškumo bei nepasitenkinimo ledus, sudaro tokias situacijas, kuriose vaikas jaučiasi saugiai, gali išreikšti save, įgyti pasitikėjimą. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, indėlis dirbant porose ir grupelėse. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Namų darbams skiriama III užduotis: paruošti pranešimą vokiečių kalba tema: Wie funktioniert Europa? ( 3-4 min.) |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius / nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Grupės nariai dalinasi darbo patirtimi grupėje: kaip jautėsi kiekvienas grupės narys, koks buvo kiekvieno nario indėlis į bendrą kūrybinį darbą, kokią naudą suteikė kiekvienam darbas grupėje, ko išmoko dirbdamas grupėje, ką galės panaudoti ateityje. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Jūratė Andriuškevičienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI Naudoti šaltiniai: |