Dalykas |
ISTORIJA |
||
Kiti dalykai |
• Vokiečių kalba |
||
Modulis/ Tema |
EUROPOS SĄJUNGA / EUROPÄISCHE UNION |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (Europos žemėlapis), atlikdami teksto suvokimo, kūrybines ir komunikacines užduotis, dirbdami individualiai, grupėmis bei atlikdami projektinį darbą, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažindinę su ES tikslais, narystės privalumais, galimomis problemomis, gebės vertinti šio politinio organo svarbą bei reikšmę. |
||
Mokymo/si metodai |
Teksto analizė, darbas grupėse ir individualiai, diskusija,“ minčių lietus“. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Padalomoji medžiaga: EUROPÄISCHE UNION; • Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 1; • Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 2 Ziele der EU; • Mokytojo užrašai; • Žodžių sąrašas Wortschatz; • Padalomoji medžiaga „Redemittel für Diskussionen“. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą). 2. Padalomosios medžiagos paruošimas. |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Aktyvių žodžių sąrašas; |
Aktyvūs žodžiai: die Außenpolitik, der Austausch, die Europäische Union, die EU-Länder, die EU-Staaten, die Gewählt, länderübergreifend, das Mitglied, die Mitgliedschaft, der Nachteil, die Regierung, die Sicherung, die Umweltpolitik, der Verbraucherschutz, der Vorteil, die Währung, die Wirtschaftsgemeinschaf, das Ziel. |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Mokytojas paskelbia pamokos temą. | 1.Sąsiuvinyje užsirašo raktinius žodžius vokiškai ir stengiasi juos įsiminti. | ||
2. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. Atsako į mokinių klausimus, jei jie ko nesupranta. | 2. Mokiniai klauso, žymisi, klausia, jei ko nesupranta. | ||
3. Mokytojas pristato pagrindinius vokiškus terminus skaidrėje arba užrašo ant lentos. | 3. Mokiniai klauso, žymisi, klausia, jei ko nesupranta, garsiai taria terminus. | ||
4. Paleidžia Europos himno įrašą. | 4. Klausosi Europos himno. | ||
5. Mokiniams pateikia klausimą: Kodėl Europos himnas be žodžių? | 5. Atsako į klausimą. | ||
6. Projektoriumi parodo Europos sąjungos žemėlapį ir liepia atlikti 1 ir 2 užduotis. | 6. Žiūrėdami į žemėlapį atlieka 1,2 užduotis. Vardina Narystės ES privalumus ir problemas. | ||
7. Lentoje pažymi Narystės ES privalumus ir problemas. | 7. Diskutuoja apie Narystės ES privalumus ir problemas. | ||
8. Suskirsto mokinius grupelėmis po 2-4 ir liepia jose pristatyti savo argumentus apie narystę ES. Padeda iškilus kalbinėms problemoms. | 8. Grupelės pristato savo argumentus, pasižymi kitų grupių pateiktą informaciją. | ||
9. Išdalina Arbeitsblatt 1. Paaiškina užduotį. | 9. Savarankiškai atlieka I užduotį: Kalba apie Europos Sąjungos plėtrą. | ||
10. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. Aptariama I užduotis. | 10. Mokiniai klauso, žymisi pastabas. | ||
11. Išdalina Arbeitsblatt 2. Paaiškinama užduotis. | 11. Porose atlieka II užduotį. | ||
12. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. Aptariama II užduotis. Organizuoja diskusiją apie ES tikslus. | 12. dalyvauja diskusijoje ir stengiasi argumentuoti savo nuomonę bei pagarbiai išklausyti klasės draugų teiginius. | ||
13. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. Aptariama, kaip sekėsi pamoka. | 13. Mokiniai klauso, žymisi pastabas, klausia, jei ko nesupranta. | ||
14. Kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 14. Mokiniai klauso, žymisi pastabas, klausia, jei ko nesupranta. | ||
15. Namų darbų skyrimas. | 15. Žymisi namų darbų užduotį. | ||
16. Refleksija. | 16. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Neteisingai suprastas vokiškai suformuluotas klausimas ar užduotis. Per sudėtingas vokiškas tekstas. 2. Mokytojui sudėtinga organizuoti / moderuoti diskusiją, o mokiniams sudėtinga reikšti savo nuomonę, nes trūksta kalbinių žinių. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant vokiškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, išsamiai išsiaiškinti visų užduočių atsakymus, integruojant ir lietuvių kalbą. 3. Supažindinti mokinius su pagrindinėmis vokiškomis frazėmis, naudojamomis asmeninei nuomonei reikšti, argumentuoti, pritarti išsakytai nuomonei ar mandagiai jai prieštarauti. 4. Mokymo ir mokymosi sėkmę lemia geras mokinių ir mokytojų bendravimas bei bendradarbiavimas, pagrįstas abipuse pagarba, meile, atvirumu, supratimu „ledlaužio“ metodas laužo nepasitikėjimo, priešiškumo bei nepasitenkinimo ledus, sudaro tokias situacijas, kuriose vaikas jaučiasi saugiai, gali išreikšti save, įgyti pasitikėjimą. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, indėlis dirbant porose ir grupelėse. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Namų darbams skiriama: grafiškai pavaizduoti Europos Sąjungos tikslus. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius / nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.
|
Grupės nariai dalinasi darbo patirtimi grupėje: kaip jautėsi kiekvienas grupės narys, koks buvo kiekvieno nario indėlis į bendrą kūrybinį darbą, kokią naudą suteikė kiekvienam darbas grupėje, ko išmoko dirbdamas grupėje, ką galės panaudoti ateityje. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Jūratė Andriuškevičienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI Naudoti šaltiniai: |