Dalykas |
GEOGRAFIJA |
||
Kiti dalykai |
Vokiečių kalba |
||
Modulis/ Tema |
MUS SUPANTIS PASAULIS ŠIANDIEN IR RYTOJ. GAMTOS APSAUGA / UNSERE UMWELT HEUTE – UND MORGEN? UMWELTSCHUTZ |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (Europos žemėlapis), atlikdami teksto suvokimo, kūrybines ir komunikacines užduotis, dirbdami individualiai, grupėmis bei atlikdami projektinį darbą, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažindinami su gamtos apsaugos problemomis, gamtą tausojančiomis alternatyvomis. |
||
Mokymo/si metodai |
Darbas grupėse ir individualiai, diskusija,“ minčių lietus“. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
1. Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 1. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą). 2. Padalomosios medžiagos paruošimas |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Aktyvių žodžių sąrašas. 2. Padalomoji medžiaga. 3. Mokytojo užrašai.
|
Aktyvūs žodžiai: |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Mokytojas paskelbia pamokos temą. | 1. Mokiniai pasižymi temos pavadinimą, klauso. |
||
2. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 2. Mokiniai klauso, klausia, jei ko nesupranta. | ||
3. Mokytojas pristato pagrindinius vokiškus terminus skaidrėje arba užrašo ant lentos. | 3. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo raktinius žodžius vokiškai ir stengiasi juos įsiminti. | ||
4. Mokytojas projektoriumi parodo paveikslėlius su gamtą niokojančias reiškiniais ir pateikia mokiniams klausimus (I užduotis). | 4. Mokiniai dirba grupėse: atsakinėja į klausimus. | ||
5. Mokytojas kviečia pristatyti atlikas užduotis, padeda iškilus kalbinėms problemoms. | 5. Mokiniai pristato darbą grupelėse. Mokiniai diskutuoja, kaip galima tausoti aplinką. | ||
6. Aptariama I užduotis. | 6. Mokiniai dalyvauja aptarime, klausia, jei ko nesupranta, žymisi teisingus atsakymus. | ||
7. Mokytojas projektoriumi parodo paveikslėlius su gamtą tausojančiomis alternatyvomis (II užduotis). Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą Arbeitsblatt 1 ir paaiškina užduotį. | 7. Mokiniai skaito tekstą, jį analizuoja ir įrašo pasirinktą tinkamą žodį. (Arbeitsblatt 1). | ||
8. Aptariama III užduotis. | 8. Mokiniai dalyvauja aptarime, klausia, jei ko nesupranta, žymisi teisingus atsakymus. | ||
9. Apibendrinama, kokie yra atsinaujinantieji energijos šaltiniai. | 9. Mokiniai dalyvauja aptarime ir stengiasi argumentuoti savo nuomonę bei pagarbiai išklausyti klasės draugų teiginius. | ||
10. Grįžtamasis ryšys, mokytojo komentarai ir išvados. | 10. Mokiniai klauso, žymisi pastabas. | ||
11. Mokinių įvertinimas. Kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 11. Žymisi įvertinimus, klausia, jei ko nesupranta. | ||
12. Namų darbų skyrimas. Aptariamas projektas „Klimaveränderung“. | 12. Žymisi namų darbų užduotį. | ||
13. Refleksija. | 13. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Neteisingai suprastas vokiškai suformuluotas klausimas ar užduotis. 2. Per sudėtingas vokiškas tekstas. 3. Mokytojui sudėtinga organizuoti / moderuoti diskusiją, o mokiniams sudėtinga reikšti savo nuomonę, nes trūksta kalbinių žinių. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant vokiškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, išsamiai išsiaiškinti visų užduočių atsakymus, integruojant ir lietuvių kalbą. Supažindinti mokinius su pagrindinėmis vokiškomis frazėmis, naudojamomis asmeninei nuomonei reikšti, argumentuoti, pritarti išsakytai nuomonei ar mandagiai jai prieštarauti. 3. Mokymo ir mokymosi sėkmę lemia geras mokinių ir mokytojų bendravimas bei bendradarbiavimas, pagrįstas abipuse pagarba, meile, atvirumu, supratimu „ledlaužio“ metodas laužo nepasitikėjimo, prie-šiškumo bei nepasitenkinimo ledus, sudaro tokias situacijas, kuriose vaikas jaučiasi saugiai, gali išreikšti save, įgyti pasitikėjimą. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, indėlis dirbant porose ir grupelėse. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Grupėje paruošti pristatymą vokiečių kalba viena siūlomų temų:: 1. Golfo srovės įtaka Europos klimatui. 2. „El Niňo“ fenomeno reikšmė. 3. Klimato kaitos poveikis Lietuvos ekonomikai. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius / nepavykusius mokymo metodus, pa-mokos struktūros dalis.
|
Grupės nariai dalinasi darbo patirtimi grupėje: kaip jautėsi kiekvienas grupės narys, koks buvo kiekvieno nario indėlis į bendrą kūrybinį darbą, kokią naudą suteikė kiekvienam darbas grupėje, ko išmoko dirbdamas grupėje, ką galės panaudoti ateityje. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Jūratė Andriuškevičienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI. Naudoti šaltiniai: |