Dalykas

DAILĖ

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Vokiečių kalba
• Etika

Modulis/ Tema

MANO LANGO SPALVOS - TAI AŠ (1) / FARBEN MEINES FENSTERS - DAS BIN ICH (1)

Tikslai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai tikslai

Teisingai ištarti naujus žodžius, pasakyti – ką aš piešiu, kokias spalvas pasirenku.

Dalyko tikslai

Išanalizavus Hundertwasser dailės kūrinius, aptarti jų menines ir filosofines ypatybes, pasirinkti vizualinę idėją ir savaip ją sukurti, siekti originalios raiškos.

Kultūra, pažinimas

Susipažinę su austrų dailininko Hundertwasser kūryba ir filosofija mokiniai gebės įvardinti minėto autoriaus kūrinių svarbą ir prasmę dailėje ir visuomenėje.

Mokymo/si metodai

Pasakojimas, demonstravimas, individualus kūrybinis darbas, darbas grupėse, pristatymas.

Medžiaga, priemonės,  įranga

1. Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 1 Fensterbeschreibung;
2.
Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 2 Wortschatz/ Kreutzworträtsel;
3. Skaidrės;
4. Multimedija;
5. Kanceliarinės priemonės: popierius, flomasteriai, spalvoti pieštukai ir kt.

Pasirengimas pamokai

1. Paruošti skaidres su dailininko trumpa biografija, kūrybiniais darbų pavyzdžiais.
2. Surinkti žodyną ir frazes reikalingas pamokai.

Kalbinė parama

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Meninės išraiškos priemonių žodynas.
2. Skaidrės.
1. Supažindinti su sudurtiniais žodžiais ir jų tarimu.
2. Pateikti jau paruoštą žodyną temomis – namai ir spalvos (padalinamoji medžiaga).
3. Pateikti reikalingas frazes darbų pristatymui.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Pamokos pradžioje mokytojas skelbia pamokos temą ir pamokos uždavinius. 1. Mokiniai klauso, žymisi.
2. Mokytojas paaiškina, ką mokiniai turės atlikti per 2 pamokas, ko tikimasi. 2. Klauso užduočių, klausia jei ko nesupranta, žymisi.
3. Demonstruoja skaidres ir paaiškina naujus žodžius. 3. Stebi skaidres, skaito vokiškus sakinius, bando suprasti pagrindinę mintį ir dailininko išsakytas mintis.
4. Klausosi mokinių tariamų žodžių, skaitomų sakinių, taiso klaidas, pataria. 4. Susipažįsta su  naujais žodžiais, juos taria.
5. Išaiškina kūrybinę užduotį. 5. Klausosi kūrybinės užduoties, stebi pavyzdžius.
6. Individualiai konsultuoja mokinius. 6. Dirba individualiai – piešia.
7. Išdalina frazes reikalingas darbų pristatymui ir paaiškina sakinių konstrukciją. 7. Žymisi frazes, namų darbų užduotį, klausia, jei ko nesupranta.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos Sprendimai
1. Sudėtingi terminai, per daug nežinomų žodžių.
2. Užduotys gali būti kiek sudėtingos, todėl gali būti, kad mokiniai nesuspėtų jų didžiosios dalies atlikti pamokų metu.
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant vokiškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą.
2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, išsamiai išsiaiškinti visų užduočių atsakymus, integruojant ir lietuvių kalbą.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Formuojamasis vertinimas – mokiniai skatinami žodžiu, pagiriami, padrąsinami.

Namų darbai, tolesnė veikla

Paprašyti užbaigti kūrybinę užduotį ir parašyti 2-4 vokiškus sakinius savo darbo pristatymui.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius / nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis.

Pokalbio metu atsakoma į klausimus : kaip jam sekėsi? ką naujo sužinojo? ar buvo įdomu?

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Jūratė Andriuškevičienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI;
Danguolė Kukla, Didždvario gimnazija.

Naudoti ir/ar rekomenduojami šaltiniai:
Hundertwasser: http://www.hundertwasser.at/
Hundertwasser: http://www.gs-ostenfelde.de/hundertwasser.htm
Chillola: http://www.chillola.com/at/german%20starter.html