Dalykas |
BIOLOGIJA |
||
Kiti dalykai |
Vokiečių kalba |
||
Modulis/ Tema |
ŽMOGAUS VIRŠKINIMO SISTEMOS ORGANAI IR JŲ FUNKCIJOS (2) / VERDAUUNGSORGANE UND IHRE FUNKTIONEN (2) |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Remdamiesi mokytojo pateikta padalomąja medžiaga (virškinimo sistemos schema), atlikdami teksto suvokimo, kūrybines ir komunikacines užduotis, dirbdami individualiai, poromis ir grupėmis mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai susipažins su žmogaus virškinimo sistema, virškinimo organų funkcijomis ir supras jų reikšmę ir svarbą žmogui. |
||
Mokymo/si metodai |
Vaizdo medžiagos peržiūra, darbas, porose, grupėmis ir individualiai, teksto analizė. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Vaizdo įrašas: "Wie funktioniert die Verdauung?". • Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 3. • Padalomoji medžiaga: Arbeitsblatt 4. • Mokytojo užrašai. • Žodžių sąrašas: Verdauungssystem. • Padalomoji medžiaga „Redemittel für Diskussionen“. • Multimedija. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Pagrindinių terminų analizė (definicijos, pavyzdžiai, vertimas į lietuvių kalbą). |
||
Kalbinė parama |
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Aktyvių žodžių sąrašas; 2. Padalomoji medžiaga; 3. Mokytojo užrašai. |
Aktyvūs žodžiai: |
||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Mokytojas paskelbia pamokos temą. | 1. Mokiniai į sąsiuvinius užsirašo vokiškus raktinius žodžius ir stengiasi juos įsiminti. Klausosi mokytojo. | ||
2. Mokytojas supažindina mokinius su pagrindiniais kalbiniais ir dalyko pamokos uždaviniais. | 2. Mokiniai klauso mokytojo, žymisi, klausia, jei ko nesupranta. | ||
3. Mokytojas pristato pagrindinius vokiškus terminus skaidrėje arba užrašo ant lentos. | 3. Mokiniai klauso mokytojo, žymisi, klausia, jei ko nesupranta. | ||
4. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą: Arbeitsblatt 3 ir suformuluoja užduotį – schemą papildyti terminais. Rodomas vaizdo įrašas. | 4. Mokiniai žiūri vaizdo įrašą ir atlieka I užduotį. | ||
5. Užduoties I aptarimas. | 5. Mokiniai pristato I užduotį. Klausia, jei ko nesupranta. | ||
6. Mokytojas paaiškina II užduotį. Mokytojas padeda iškilus kalbinėms problemoms. | 6. Mokiniai atlieka II užduotį. | ||
7. Užduoties II aptarimas. | 7. Mokiniai pristato II užduotį. Klausia, jei ko nesupranta. | ||
8. Mokytojas išdalina padalomąją medžiagą: Arbeitsblatt 4 ir paaiškina užduotį. | 8. Mokiniai skaito tekstą, atlieka III užduotį, žymi ar teiginiai teisingi, ar klaidingi. | ||
9. Užduoties III aptarimas. Mokytojo apibendrinimas. | 9. Mokiniai pristato III užduotį, žymisi pastabas. | ||
10. Kaupiamuoju vertinimu įvertinami aktyviausiai pamokoje dalyvavę mokiniai. | 10. Mokiniai žymisi pastabas, įvertinimus. | ||
11. Namų darbų skyrimas. | 11. Mokiniai žymisi namų darbų užduotį. | ||
12. Refleksija. | 12. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos |
Sprendimai |
|
1. Neteisingai suprastas vokiškai suformuluotas klausimas ar užduotis. 2. Per sudėtingas vokiškas tekstas. Mokytojui sudėtinga organizuoti / moderuoti diskusiją, o mokiniams sudėtinga reikšti savo nuomonę, nes trūksta kalbinių žinių. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant vokiškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Numatyti kiek įmanoma daugiau kalbinės paramos mokiniui, išsamiai išsiaiškinti visų užduočių atsakymus, integruojant ir lietuvių kalbą. 3. Mokymo ir mokymosi sėkmę lemia geras mokinių ir mokytojų bendravimas bei bendradarbiavimas, pagrįstas abipuse pagarba, meile, atvirumu, supratimu „ledlaužio“ metodas laužo nepasitikėjimo, priešiškumo bei nepasitenkinimo ledus, sudaro tokias situacijas, kuriose vaikas jaučiasi saugiai, gali išreikšti save, įgyti pasitikėjimą. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, indėlis dirbant porose ir grupelėse. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
Namų darbams skiriama: kiekvienam paruošti pristatymą vokiečių kalba šia tema: Virškinimo organai ir jų funkcijos virškinimo procese. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius / nepavykusius mokymo metodus, pamokos struktūros dalis. |
Grupės nariai dalinasi darbo patirtimi grupėje: kaip jautėsi kiekvienas grupės narys, koks buvo kiekvieno nario indėlis į bendrą kūrybinį darbą, kokią naudą suteikė kiekvienam darbas grupėje, ko išmoko dirbdamas grupėje, ką galės panaudoti ateityje. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė: Jūratė Andriuškevičienė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI Naudoti šaltiniai: |