Dalykas |
MATEMATIKA |
||
Kiti dalykai |
• Informacinė technologijos • Fizika • Anglų kalba |
||
Modulis/ Tema |
SMAILIOJO TRIKAMPIO TRIGONOMETRINĖS FUNKCIJOS, SINUSAS, KOSINUSAS IR TANGENTAS / APPLICATIONS OF THE SINE, COSINE AND TANGENT OF THE RIGHT TRIANGLE’S ACUTE ANGLE |
||
Uždaviniai/ mokymosi rezultatai |
Kalbiniai uždaviniai |
Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:
|
|
Dalyko uždaviniai |
|
||
Kultūra, pažinimas |
Mokiniai turės galimybę palyginti temos aiškinimą lietuvių ir anglų kalbomis, susipažins su trigonometrijos terminais anglų kalba bei panaudos juos praktiškai. |
||
Mokymo/si metodai |
Aiškinimas, darbas porose, savarankiškas darbas, kompiuterinės programos panaudojimas. |
||
Medžiaga, priemonės, įranga |
• Kompiuterinė programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“; • Vadovėlis Matematika Tau, 10 klasė, II dalis; • Vaizdo įrašas: Sine, Cosine and Tangent Ratios; • Multimedija. |
||
Pasirengimas pamokai |
1. Mokinius supažindinti su sinuso, kosinuso, tangento apibrėžimais bei jų taikymu sprendžiant paprasčiausius uždavinius. Mokinius apmokyti dirbti su kompiuterine programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“. 2. Parengti žodžių sąrašo kopijas. |
||
Kalbinė parama
|
Parama mokytojui |
Parama mokiniui |
|
1. Skaidrės: Priedas 1. 2. Žodžių sąrašas: Priedas 2. 3. Neveikiamosios rūšies veiksmažodžių lentelė. |
Žodžių sąrašas: Priedas 2. | ||
Pamokos eiga: |
Mokytojo veikla |
Mokinio veikla ir užduotys |
|
1. Mokytojas pristato pamokos temą ir pateikia pagrindines sąvokas, susijusias su pamokos tema, taip pat ir anglų kalba (Žodžių sąrašas, Priedas 1, skaidrės 1-4). | 1. Mokiniai užsirašo sąvokas.
|
||
2. Mokytojas pateikia vaizdo filmuką apie sinuso, kosinuso ir tangento santykį anglų kalba (Sine, Cosine and Tangent Ratios) ir palygina su lietuviškais šių sąvokų aiškinimais. Aptariamos atminties strategijos, padedančios geriau atsiminti akronimus (Priedas 1, skaidrės 5-6). | 2. Mokiniai žiūri sąvokų aiškinimą anglų kalba ir aptaria su mokytoju lietuviškus ir angliškus sąvokų aiškinimo metodus. Mokiniai klauso užduoties ir ją aiškinasi kartu su mokytoju. | ||
3. Naudodamasis kompiuterine programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“, mokytojas pateikia užduotį - išspręsti 3 iš 6 I ir II dalies uždavinius apie stačiojo trikampio smailiojo kampo sinusą, kosinusą, tangentą. | 3. Mokiniai atlieka užduotis kompiuterine programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“ dirbdami porose. | ||
4. Mokytojas apibendrina pamoką ir patikrina, ar mokiniai įsiminė sąvokas anglų kalba (prašo mokinių išversti sąvokas iš/į anglų kalbą). | 4. Mokiniai atsako į mokytojo klausimus. | ||
5. Mokytojas apibendrina mokinių darbą ir įvertina aktyviausiai pamokoje dalyvavusius mokinius. | 5. Žymisi pastabas ir įvertinimus. | ||
6. Mokytojas supažindina su namų darbų užduotimi. | 6. Mokiniai aiškinasi, kaip atlikti namų darbų užduotį. | ||
7. Refleksija. | 7. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. | ||
Galimos problemos |
Problemos | Sprendimai | |
1. Neteisingai išspręstas uždavinys. 2. Neteisingai suprasta sąlyga. 3. Netiksliai vartojamos sąvokos anglų kalba. |
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą. 2. Stebėti, ar veiksmai programoje „MATHEMATICA+M@th Desktop“ užrašomi teisingai. Atkreipti dėmesį, ar taikoma teisinga trigonometrinė funkcija. 3. Įtvirtinti sąvokas anglų kalba. |
||
Vertinimo formos, kriterijai ir įrankiai |
Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, dalyvavimas įvairiose veiklose ir namų darbas. |
||
Namų darbai, tolesnė veikla |
1. Sukurti realaus turinio uždavinį, kuriame sprendimui reikėtų naudoti trigonometrines funkcijas, ir jį išspręsti. 2. Internete peržiūrėti YouTube video filmukus apie SOH CAH TOA ir išrinkti vieną, labiausiai patinkantį ar aiškiausiai pateikiantį medžiagą, ar įdomiausią filmuką ir pateikti nuorodą klasei. |
||
Refleksija |
Mokytojo refleksija |
Mokinio refleksija |
|
Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/ nepavykusius pamokos momentus, įžvalgas ateičiai. Pvz: Mokiniai pritaikė žinomas taisykles kitokio tipo uždavinių sprendimui. Išmoko kai kurias sąvokas anglų kalba. |
Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Pvz: Įdomesnė veikla. Pamoka vyksta kompiuterių klasėje. Įdomu spręsti kitokio tipo užduotis. Sunku suvokti kai kurias sąvokas. Sunku taikyti funkcijas, nes programoje naudojamas kitoks žymėjimas. |
||
Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai |
Parengė:
Rima Ernestienė, Kauno Jėzuitų gimnazija; |