Dalykas

MATEMATIKA

Kiti dalykai
(gali būti taikomas ir kituose dalykuose)

• Informacinė technologijos
• Fizika
• Anglų kalba

Modulis/ Tema

SMAILIOJO TRIKAMPIO TRIGONOMETRINĖS FUNKCIJOS, SINUSAS, KOSINUSAS IR TANGENTAS / APPLICATIONS OF THE SINE, COSINE AND TANGENT OF THE RIGHT TRIANGLE’S ACUTE ANGLE

Uždaviniai/ mokymosi rezultatai

Kalbiniai uždaviniai

Naudojantis mokytojo pateikta medžiaga bei atlikus  užduotis individualiai ir grupėse, mokiniai gebės:

  • taisyklingai vartoti trigonometrijos sąvokas anglų kalba;
  • trumpai nusakyti trigonometrinių funkcijų taikymo veiksmus (anglų kalba), naudojantis mokytojo pateikta neveikiamosios rūšies veiksmažodžių lentele.

Dalyko uždaviniai

  • teisingai taikyti trigonometrinių funkcijų sinuso, kosinuso, tangento apibrėžimus sprendžiant realaus turinio uždavinius.
  • supažindinti su pagrindiniais trigonometrijos terminais anglų kalba.

Kultūra, pažinimas

Mokiniai turės galimybę palyginti temos aiškinimą lietuvių ir anglų kalbomis, susipažins su trigonometrijos terminais anglų kalba bei panaudos juos praktiškai.

Mokymo/si metodai

Aiškinimas, darbas porose, savarankiškas darbas, kompiuterinės programos panaudojimas.

Medžiaga, priemonės,  įranga

• Kompiuterinė programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“;
• Vadovėlis Matematika Tau, 10 klasė, II dalis;
• Vaizdo įrašas: Sine, Cosine and Tangent Ratios;
• Multimedija.

Pasirengimas pamokai

1. Mokinius supažindinti su sinuso, kosinuso, tangento apibrėžimais bei jų taikymu sprendžiant paprasčiausius uždavinius. Mokinius apmokyti dirbti su kompiuterine programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“.
2. Parengti žodžių sąrašo kopijas.

Kalbinė parama

 

Parama mokytojui

Parama mokiniui

1. Skaidrės: Priedas 1.
2. Žodžių sąrašas: Priedas 2.
3. Neveikiamosios rūšies veiksmažodžių lentelė.
Žodžių sąrašas: Priedas 2.

Pamokos eiga:
veiklos ir užduotys

Mokytojo veikla

Mokinio veikla ir užduotys

1. Mokytojas pristato pamokos temą ir pateikia pagrindines sąvokas, susijusias su pamokos tema, taip pat ir anglų kalba (Žodžių sąrašas, Priedas 1, skaidrės 1-4). 1. Mokiniai užsirašo sąvokas.

 

2. Mokytojas pateikia vaizdo filmuką apie sinuso, kosinuso ir tangento santykį anglų kalba (Sine, Cosine and Tangent Ratios) ir palygina su lietuviškais šių sąvokų aiškinimais. Aptariamos atminties strategijos, padedančios geriau atsiminti akronimus (Priedas 1, skaidrės 5-6). 2. Mokiniai žiūri sąvokų aiškinimą anglų kalba ir aptaria su mokytoju lietuviškus ir angliškus sąvokų aiškinimo metodus. Mokiniai klauso užduoties ir ją aiškinasi kartu su mokytoju.
3. Naudodamasis kompiuterine programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“, mokytojas pateikia užduotį - išspręsti 3 iš 6 I ir II dalies uždavinius apie stačiojo trikampio smailiojo kampo sinusą, kosinusą, tangentą. 3. Mokiniai atlieka užduotis kompiuterine programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“ dirbdami porose.
4. Mokytojas apibendrina pamoką ir patikrina, ar mokiniai įsiminė sąvokas anglų kalba (prašo mokinių išversti sąvokas iš/į anglų kalbą). 4. Mokiniai atsako į mokytojo klausimus.
5. Mokytojas apibendrina mokinių darbą ir įvertina aktyviausiai pamokoje dalyvavusius mokinius. 5. Žymisi pastabas ir įvertinimus.
6. Mokytojas supažindina su namų darbų užduotimi. 6. Mokiniai aiškinasi, kaip atlikti namų darbų užduotį. 
7. Refleksija. 7. Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti.

Galimos problemos
ir jų sprendimai

Problemos Sprendimai
1. Neteisingai išspręstas uždavinys.
2. Neteisingai suprasta sąlyga.
3. Netiksliai vartojamos sąvokos anglų kalba.
1. Išsiaiškinti visus pagrindinius terminus, pateikiant angliškus jų apibrėžimus ir vertimus į lietuvių kalbą.
2. Stebėti, ar veiksmai programoje „MATHEMATICA+M@th Desktop“ užrašomi teisingai. Atkreipti dėmesį, ar taikoma teisinga trigonometrinė funkcija. 
3. Įtvirtinti sąvokas anglų kalba.

Vertinimo formos,  kriterijai ir įrankiai

Kaupiamuoju vertinimu vertinamas mokinių aktyvumas, dalyvavimas įvairiose veiklose ir namų darbas.

Namų darbai, tolesnė veikla

1. Sukurti realaus turinio uždavinį, kuriame sprendimui reikėtų naudoti trigonometrines funkcijas, ir jį išspręsti.
2. Internete peržiūrėti YouTube video filmukus apie SOH CAH TOA ir išrinkti vieną, labiausiai patinkantį ar aiškiausiai pateikiantį medžiagą, ar įdomiausią filmuką ir pateikti nuorodą klasei.

Refleksija

Mokytojo refleksija

Mokinio refleksija

Mokytojas pamokos plano pastabose užsirašo labiausiai pavykusius/ nepavykusius pamokos momentus, įžvalgas ateičiai. Pvz: Mokiniai pritaikė žinomas taisykles kitokio tipo uždavinių sprendimui. Išmoko kai kurias sąvokas anglų kalba.

Mokiniai papasakoja, kaip jiems sekėsi atlikti užduotis, su kokiais sunkumais susidūrė, kas buvo lengva ir ką dar norėtų sužinoti. Pvz: Įdomesnė veikla. Pamoka vyksta kompiuterių klasėje. Įdomu spręsti kitokio tipo užduotis. Sunku suvokti kai kurias sąvokas. Sunku taikyti funkcijas, nes programoje naudojamas kitoks žymėjimas.

Mokymo medžiagos rengėjai ir naudoti šaltiniai

Parengė: Rima Ernestienė, Kauno Jėzuitų gimnazija;
Edita Bartnikaitė, Vytauto Didžiojo universitetas, UKI.  

Naudoti šaltiniai:
Kompiuterinė programa „MATHEMATICA+M@th Desktop“;
Mathwords: Terms and Formulas from Beginning Algebra to Calculus. www.mathwords.com;
Vaizdo įrašas: Sine, Cosine and Tangent Ratios http://www.youtube.com/watch?v=Y6UW9rFUa5E;
Math is Fun: http://www.mathsisfun.com/algebra/sohcahtoa.html.